חדלות פירעון בעקבות המלחמה

חדלות פירעון חרבות ברזל

חדלות פירעון בעקבות המלחמה היא עוד אחד מההשלכות הקשות של המלחמה. המחיר הקשה מכל הוא אבדן חיי אדם והפצועים הרבים, אך איננו יכולים להתעלם מכך שיש ללחימה גם השפעות כלכליות.

אנשים פונו מביתם בעקבות המצב הביטחוני. אנשים רבים הוצאו לחל“ת, ופעילותם של עסקים רבים הופסקה או נפגעה באופן משמעותי. לא רק שהמלחמה פגעה בהכנסות, עבור רבים היא גם יצרה הוצאות חדשות. כך שאין זה מפתיע כי רבים נקלעו לחובות ומצבי חדלות פירעון בעקבות המצב.

זהו מאמר מיוחד העוסק בנושא של חדלות פירעון עקב המלחמה. במאמר זה נעסוק בקצרה ב 3 היבטים של הנושא:

  1. חדלות פירעון עקב המצב – כלומר אנשים שנקלעו למצב כלכלי קשה ומעוניינים (מחוסר ברירה כמובן) להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
  2. הזכויות של אלו הנמצאים כבר בהליכי חדלות פירעון, ומושפעים לרעה מהמצב.
  3. מידע כללי לגבי הטבות אשר יכולות לעזור לכל מי שנמצא במצב כלכלי קשה.

חדלות פירעון עקב המלחמה

הלחימה נמשכת גם עכשיו כאשר שורות אלו נכתבות, ויתכן כי המדיניות תשתנה תוך כדי הלחימה. לכן מומלץ לפנות אל עורך דין הסדרי חובות על מנת לקבל מידע עדכני.

חדלות פירעון עקב המצב

ההליכים הקשורים להגשת בקשה לחדלות פירעון לא השתנו, ואם תרצו מידע בנושא תוכלו לקרוא מאמרים קודמים שפרסמנו בנושא חדלות פירעון ואופן הגשת הבקשה של חדלות פירעון ליחיד. וכמובן גם תוכלו לפנות לייעוץ פרטני באמצעות עורך דין חדלות פירעון.

עוד דבר שלא השתנה זוהי ההמלצה שלנו לבחון לעומק האם ההליך הזה נותן מענה לחוב שלכם, והאם הוא ההליך האידאלי. כך שבסופו של דבר אין מנוס מייעוץ משפטי. עורך דין להסדרי חובות יכול לנתח את מצבכם האישי ולהסביר בפירוט על כל האפשרויות העומדות בפניכם. וזאת תוך כדי סקירת היתרונות והחסרונות של כל הליך.

מה שכן השתנה בעקבות המצב, זה הזמינות של לשכות ההוצאה לפועל. נכון לעכשיו הפעילות מתקיימת במתכונת מצומצמת. ניתן להגיש בקשות מקוונות, אך לא תוכלו לקבוע תור בלשכה.

חדלות פירעון חרבות ברזל
חדלות פירעון חרבות ברזל

חדלות פירעון בעקבות המלחמה

כיצד משתנה חדלות פירעון בעקבות המצב?

ישנם חייבים רבים אשר נמצאים בהליך חדלות פירעון שהחל עוד לפני הלחימה. ליתר דיוק יש כ 8,600 איש אשר נמצאים כרגע בהליכי חדלות פירעון ליחיד. במסגרת הליכי חדלות הפירעון על החייבים לעמוד בצו תשלומים חודשי לטובת קופת הנשייה.

אך בעקבות המצב, חייבים רבים הושפעו לרעה. ההסדרים שנקבעו עבורם בטרם המלחמה אינם מתאימים לנסיבות החדשות אשר יצרו פגיעה נוספת בהכנסתם ו/או שינוי במבנה ההוצאות ההכרחיות.

הבשורה הטובה היא כי רשות האכיפה והגבייה מבינה את המצב והכריזה כי התשלומים יידחו כל עוד המצב המיוחד נמשך (כך שלא ניתן להגיד כרגע עד למתי הדחייה). אין צורך להגיש בקשה לדחייה תשלומים, ולא ינקטו הליכים כנגד מי שלא עמד במועד. אך שימו לב כי ריבית על חוב ממשיכה להצטבר.

ההצהרה של רשות האכיפה והגבייה תקפה לא רק לגבי חדלות פירעון עקב המלחמה, אלא לגבי כל מי שנקבע לו צו תשלומים בהוצאה לפועל. בהתחשב בכך שיש למעלה מחצי מיליון חייבים בהוצאה לפועל, הדחייה הזו תשפיע על רבים.

בנוסף לדחיית התשלומים ישנה גם דחייה של הדוח הדו חודשי עבור חייבים יחידים.

חדלות פירעון בעקבות המצב

חדלות פירעון בעקבות המצב

לאחר שדיברנו על חדלות פירעון בעקבות המלחמה, אנחנו רוצים לדבר על זכויות והטבות שונות שניתנות כרגע. חלקן הן פרי יוזמות ממשלתיות, או של רשויות מקומיות. אך יש גם יוזמות פרטיות, כמו בנקים שהתנדבו להקפיא משכנתאות – דבר שיכול להיות מאוד משמעותי עבור משפחות רבות.

המצב המיוחד שנכפה עלינו בעקבות מתקפת החמאס והיציאה למלחמת חרבות ברזל יכול להביא משפחות (שעד אתמול נהנו מאיתנות כלכלית) למצב של חובות. ולכן חשוב לדעת מהן ההטבות השונות והסיוע שניתן לקבל. זה יכול לסייע גם לאלו שנקלעו לחדלות פירעון, וגם לאלו אשר חוששים ממצב של חדלות פירעון עקב המצב.

אם יש לכם התחייבויות לבנק, כמו משכנתא או הלוואות אחרות, מומלץ לפנות לבנק ולראות כיצד הבנק יכול לעזור לכם. הנקודה המרכזית שאנו רוצים להדגיש כאן היא שכרגע הבנקים מראים גמישות והתחשבות, שלא תקבלו בנסיבות אחרות.

כדאי גם לבדוק את כל ההטבות שהמדינה מעניקה, בין אם אלו הטבות הקשורות למיסוי, ועד מענקים שונים הניתנים למפונים ועסקים שנפגעו מהמצב.

חדלות פירעון חרבות ברזל

חדלות פירעון בעקבות המלחמה

הסדרי חובות בעקבות המצב הם כורח המציאות. ישנם רבים שנקלעו למצב של חדלות פירעון בעקבות המלחמה, או אנשים שנאבקים על מנת שלא להגיע למצב של חדלות פירעון בעקבות המצב. וכמובן ישנם את אלו אשר כבר נמצאים בהליך חדלות פירעון או הסדר חובות אחר, ועכשיו נאלצים להתמודד גם עם השפעות המלחמה.

ללא ספק עומדים בפנינו אתגרים קשים, וזוהי גם הסיבה מדוע חשוב לקבל את כל העזרה המשפטית. עורך דין הוצאה לפועל הוא בעל ניסיון רב בתביעות כספיות, הסדרי חובות והליכי הוצאה לפועל. למרות המצב הקשה, חשוב לטפל בבעיית החובות ללא דיחוי. דווקא בשל הנסיבות המיוחדות, ישנן הזדמנויות להשגת הסדרי טובות בתנאים מועדפים.

רוצים לדעת עוד בנושא הוצאה לפועל? אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן