חובות בעקבות המלחמה

חובות בעקבות המלחמה הם המציאות של משפחות רבות, והן אינו פוסחות על שכירים, עצמאים ובעלי עסקים. נכון, בראש ובראשונה הדאגה היא לשלומה של מדינת ישראל ואזרחיה, אנשי כוחות הביטחון והחטופים. מחיר הדמים הוא המחיר הנורא מכל, אך צבירת חובות בעקבות המצב היא עוד אחד מהדברים איתם אנו צריכים להתמודד.

הפעם לא נעמיק בנושאים המשפטיים הקשורים להסדרי חובות ,אלא נתמקד במידע פרקטי לרגל המצב. כמובן שאם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים לפנות למשרדינו – משרד עורכי דין הוצאה לפועל אפרים קוליו.

חובות עקב המצב

חובות עקב המלחמה

המציאות הביטחונית בישראל תמיד פגעה בפעילות העסקית והשליכה על הכלכלה. אך הפעם, לאור היקף הלחימה והאיומים מצפון ומדרום – נראה כי הפגיעה חזקה במיוחד.

הסיבות לפגיעה בכלכלה הן רבות, והן משפיעות על ענפים רבים במשק:

  • ישנם ענפים המתמודדים עם מחסור בעובדים, בשל התלות בעובדי השטחים או גיוס המילואים הרחב.
  • עסקים שנאלצו להפסיק את פעילותם או לצמצם אותה כתוצאה ישירה מהאיום הביטחוני.
  • חקלאים שאינם יכולים לבצע את הקטיף.
  • משפחות שנקלעו להוצאות גדולות בשל פינוי לאזורים בטוחים.
  • עסקים בתחום הפנאי והבידור שאינם יכולים לפעול בשל מגבלות פיקוד העורף.

ורשימת הדוגמאות עוד ארוכה, כך שבסופו של דבר כל אחד מאיתנו מושפע ועשוי למצוא את עצמו צובר חובות עקב המצב. ההוצאות גדלות, ההכנסה קטנה – אנשים צריכים לקחת הלוואות מהבנק… וככל שהמצב הביטחוני נמשך, כך גדל הפוטנציאל לאיבוד שליטה כלכלית.

חובות בעקבות המצב

חובות עקב המצב

כאשר צוברים חובות בעקבות המלחמה, חשוב לפעול מהר ולקבל את ההחלטות הנכונות. צבירת חובות היא מדרון מסוכן, וחשוב להבין את המצב ולפעול.

הדבר הראשון שצריך לעשות זה להדק את החגורה. אנחנו מניחים כי הדבר ברור לכם וכי צמצמתם הוצאות שאינן הכרחיות ברגעים אלו. הדבר נכון גם לגבי משק הבית הפרטי, וגם לגבי ההתנהלות העסקית.

הדבר השני הוא לבדוק מהן הזכויות וההטבות המגיעות לכם. ישנן זכויות רבות הכוללות סיוע ומעניקים, דחיית תשלומים וסוגים שונים של עזרה שיכולים לסייע לעבור את התקופה.

וישנם גם את אלו המתמודדים עם חובות בהוצאה לפועל עוד בטרם החלה הלחימה. עבורם מדובר במצב של מעבר ממציאות קשה, למציאות קשה עוד יותר. גם עבורם ישנן הקלות שונות, כמו למשל דחיית תשלומים והקפאת הליכי גבייה. אם אתם נמנים על קהל זה, וזקוקים לסיוע בהתנהלות מול ההוצאה לפועל, אתם מוזמנים לפנות לשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו.

חובות עקב המלחמה

חובות בעקבות המלחמה

על מנת לסייע לציבור ולבעלי העסקים, המדינה נחלצה עם חבילת סיוע. יש סיוע כלכלי למפונים ומתפנים, וישנן הטבות ומענקים לבעלי עסקים. נכון לעכשיו אין סיוע ספציפי הפונה לעצמאיים.

במסגרת חבילות ההטבות ישנה דחייה בהחזר הלוואות, דבר שיכול לעזור מאוד לכל מי שנקלע למצוקת מזומנים לרגל המצב. לא נפרט את כל ההסדרים הקיימים, תוכלו לבדוק זאת מול הבנקים ובפרסומים הרשמיים של משרד האוצר, רשות המסים, הרשויות המקומיות וכו‘.

לנוחיותכם ניתן להיעזר באתר האינטרנט כל זכות, בו המידע מתעדכן באופן קבוע.

בהקשר של עסקים המתמודדים עם חובות בעקבות המצב, הם יכולים להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין הפסד/מניעת רווח כתוצאה ממלחמה. פיצויים אלו מכסים על אבדן הכנסות ותשלום שכר לעובדים שנעדרו מהעבודה בעקבות המצב. כידוע דברים אלו עלולים לקחת זמן, אך בעלי עסקים באזורי ספר (צפון ודרום) יכולים לקבל מקדמות כבר עכשיו.

את הבקשה למקדמות יש למהר להגיש עד ה 15 לנובמבר. את התביעות לפיצויים ניתן להגיש רק לאחר הגשת הדוח השנתי.

הכלים השונים שעומדים לרשותכם יכולים לסייע לכם למנוע צבירת חובות עקב המלחמה. עבור חלקנו זהו גלגל הצלה אשר יסייע לעבור את התקופה הקשה. אך לצערנו ישנם גם כאלו שצפויים לסיים את המלחמה ולהזדקק להסדרי חובות.

חובות בעקבות המצב

חובות בעקבות המלחמה

כולנו מקווים שהמלחמה תסתיים בקרוב, ונזכה בניצחון מוחץ מול ארגוני הטרור. אך ללא ספק מחכה לנו התמודדות קשה עם צלקות המלחמה, המחיר האישי הכבד וגם המחיר הכלכלי.

אלו מכם הכורעים תחת עומס חובות בעקבות המלחמה, בוודאי חווים מצוקה גדולה ותחושות של חוסר אונים. בתור עורך דין לענייני חובות, אשר סייע לרבים לצאת מחובות, חשוב להדגיש כי ישנן אפשרויות רבות להסדרי חובות.

במקרה של חובות עקב המצב הביטחוני, בתוקף הנסיבות המיוחדות עומדים לרשותנו כלים נוספים. ובכללם גם הנכונות של גופים שונים, כולל גופים פרטיים, ללכת לקראתם של החייבים. לכן כדאי לנצל את המצב.

אם את/ה מתמודדים עם חובות בעקבות המצב, פנו לייעוץ במשרדינו. אל תרוצו להליכי חדלות פירעון לפני שבדקתם איתנו את כל האפשרויות להסדרת החוב.

עורך דין אפרים קוליו עומד לשירותכם עם מבחר פתרונות של הסדרי חובות, הפחתת חובות והליכי הוצאה לפועל. יש לנו ניסיון רב במציאת פתרונות לכל לקוח. הוראות הגעה למשרדינו.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן