חדלות פירעון יציאה מהארץ

חדלות פירעון יציאה מהארץ היא נושא בעייתי. במסגרת תהליך חדלות פירעון מוטלות על החייב מספר הגבלות, והן נשארות לכל אורך ההליך. איסור יציאה מהארץ הוא אחת המגבלות, דבר שיכול להיות בעייתי. במאמר זה נדבר על פשיטת רגל יציאה מהארץ, וכיצד ניתן לקבל ביטול צו יציאה מהארץ.

אך קודם כל קצת רקע בנושא בשביל להבין מתי מגיעים למצב שבו נאסר עליכם לצאת מהארץ.

ביטול צו יציאה מהארץ

חדלות פירעון והמגבלות

הליך חדלות פירעון הוא הסדר אשר נועד לשקם את חייו הכלכליים של החייב, וגם למקסם את גביית החוב. לא נדבר על ההליך עצמו, בכל עסקנו רבות בעבר; אם תרצו תוכלו למצוא בבלוג מאמרים רבים בנושא של פשיטת רגל וחוק חדלות פירעון. אך בכל זאת אנו רוצים לדבר על ההגבלות החלות על החייב.

כאש ניתן צו לפתיחת הליכים, אמנם נעצרים הליכי הגבייה, אך מייד מוטלות הגבלות קשות על החייב. מטרת המגבלות היא למנוע מהחוב לגדול, ולסייע להליך להתנהל בצורה תקינה.

ההגבלות המוטלות על החייב הן:

  • החייב אינו יכול להיות מעורב בהקמה או השתתפות בתאגיד חדש. כלומר הוא לא יכול לפתוח חברה.
  • נאסר עליו שימוש בכרטיסי אשראי וכל סוג של כרטיס חיוב, לרבות כרטיס נטען.
  • הלקוח יקבל מעמד של ”לקוח מוגבל מיוחד“, ויחולו הגבלות על חשבונו. בין היתר הוא לא יכול למשוך שיקים.
  • צו עיכוב יציאה מהארץ. המשמעות היא ששמו יופיע במחשבי משטרת הגבולות, ולא תתאפשר לו יציאה מהארץ
    לא רק שלא יוכל לצאת מהארץ, גם ימנעו ממנו לקבל דרכון או לחדש את תוקפו. גם לא תעודת מעבר.

הערה: צו עיכוב יציאה מהארץ יכול להיות גם במסגרת הליכים אחרים, כמו למשל בקשה לביצוע פסק דין כספי, איחוד תיקים וכמובן גם תיקים פליליים.

שימו לב כי לא תקבלו אזהרה מראש. המטרה היא למנוע התחמקות מתשלום חובות, ולכן אין היגיון במתן אזהרה מראש. מי שירצה לברוח יעשה זאת בטרם הצו יינתן.

פשיטת רגל יציאה מהארץ

חדלות פירעון יציאה מהארץ

המטרה המרכזית של עיכוב יציאה מהארץ היא למנוע מהחייב לברוח לחוץ לארץ על מנת להתחמק מתשלום החובות. אנו גם מניחים כי אדם הנמצא בהליך חדלות פירעון, כלומר שקוע בחובות כבדים, אינו יכול להרשות לעצמו כרגע חופשה בחו“ל. אך הסיבות בגינן אדם יבקש לצאת מהארץ הן לא רק לצורך חופשה.

למשל במקרים רבים מטרת הנסיעה היא עבודה. יתכן כי החייב עובד כשכיר, ומנסה לשקם את חייו מבחינה כלכלית. אך כרגע מקום העבודה שלו מבקש שיסע לחוץ לארץ. זהו מצב בעייתי, מכיוון שהוא נמצא בהליכי פשיטת רגל. אך מנגד, ישנה אפשרות ביטול צו יציאה מהארץ.

זה לא פשוט, אבל יש פתרונות גם כאשר צריך לצאת מהארץ בדחיפות. ועל מנת לא לאבד זמן יקר, ולעשות זאת בצורה מוצלחת, פנו מייד אל עורך דין הוצאה לפועל על מנת לטפל בהיבטים הבירוקרטיים ולעשות את כל מה שצריך בכדי שתקבלו את האישור לצאת מתחומי ישראל.

נציין כי אין מדובר בביטול גורף של ההגבלה, דבר שאינו אפשרי בשלב זה. מדובר בקבלת אישור נקודתי – כלומר אישור מוגבל בזמן לצורך נסיעה בודדת.

פשיטת רגל יציאה מהארץ

לפני שנדבר על כיצד מגישים בקשת ביטול צו יציאה מהארץ, נדגיש כמה דברים חשובים שצריך לדעת.

הדבר הראשון הוא מימון הנסיעה על ידי צד שלישי. אתם נמצאים בהליך פשיטת רגל אשר מאלץ אתכם לצמצם בהוצאות, ולהגיש דוחות לנאמן על התיק על כל הוצאה. ברור כי אין לכם את התקציב לנסיעות לחוץ לארץ, לכן צד שלישי צריך לממן אותן (למשל המעסיק).  שימו לב כי זהו מימון מלא, לא רק כרטיס טיסה, אלא כל הוצאות הנסיעה.

הדבר השני הוא שצריכה להיות סיבה מוצדקת, נסיעה למטרות הנאה לא תקבל אישור. נתנו קודם את הדוגמה של נסיעה לצורכי עבודה, אך אלו יכולות להיות גם סיבות אחרות כמו לצורך קבלת טיפול רפואי או לצורך ליווי אדם אחר בטיפול רפואי.

והנקודה השלישית היא מועד הגשת הבקשה, יש לעשות זאת שלושה שבועות מראש. אם אינכם רוצים עיכובים מיותרים, עשו זאת באמצעות עורך דין ביטול הגבלות. במקרים דחופים, ובכפוף לתנאים מסוימים, ניתן גם לקבל ביטול צו תוך 24 שעות

ביטול צו יציאה מהארץ

חדלות פירעון יציאה מהארץ

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ עושים באמצעות הגשת טופס ”בקשב לביטול, עיכוב, או חידוש הליכים והגבלות“ (טופס 214). ולהזכירכם, בשביל להתנהל נכון בעולם הבירוקרטי של ההוצאה לפועל, חשוב לעשות זאת עם עו“ד הוצאה לפועל. הוא יודע להציג את הנימוקים הנכונים, ולצרף את כל המסמכים הדרושים על מנת לקבל את האישור בזמן.

באופן כללי אנו יכולים לספר לכם כי ההוצאה לפועל תבקש לדעת מהי מטרת הנסיעה, מהו היעד וכמה זמן תשהו ביעד. ולגבי המימון, ההוצאה לפועל מבקשת לדעת מי הוא הגורם המממן (למשל מעסיק או קרוב משפחה), והצגת ערבות. זוהי בקשה ראשונית, ולאחר קבלתה, רשם הוצאה לפועל יבקש ערבויות או ערבים.

ערבות בנקאית לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ – יש לצפות כי רשם ההוצאה לפועל יבקש ערבות בנקאית אותה תבקשו מהבנק. הרשם יקבע מה גובה הערבות, והיא יכולה להגיע לסכום הכולל של החוב. הערבות היא לטובת ההוצאה לפועל (לא הנושים), ואינה מוגבלת בזמן.

לאחר קבלת הערבות, יש למלא שוב את טופס 214, ולצרף את טפסי הערבות. ההוצאה לפועל מבקשת להפקד את הטופס המקורי.

רשם ההוצאה לפועל רשאי לבקש גם ערבים. במקרה שישנם ערבים, במהלך השהות של החייב בחו“ל, יוטל עליהם צו עיכוב יציאה מהארץ! הערבים ידרשו להתייצב בהוצאה לפועל, ולהציג תלושי משכורת משלושת החודשים האחרונים (דוח שנתי במקרה של עצמאיים), צילום תעודת זהות וספח.

בקרו במשרדינו.

 

חדלות פירעון יציאה מהארץ | פשיטת רגל יציאה מהארץ | ביטול צו יציאה מהארץ

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן