עו“ד פשיטות רגל 

מתי זקוקים ל עו“ד פשיטות רגל ומה בדיוק הוא עושה עבורנו?  במאמר זה נענה על השאלה, וגם נסביר על הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי. נבדיל בין שני המצבים של הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל, לבין ההליך המתנהל בבית המשפט (חובות קטנים לעומת חובות גדולים). 

לפני שנדבר על נושאים אלו, כדאי שנסביר את ההבדל בין הליך חדלות פירעון לבין הליך פשיטת רגל. 

הליך פשיטת רגל הוא הליך שהיה נהוג בישראל בהתאם לפי פקודת פשיטת הרגל תש“ם 1980. בשנת 2019 נכנס לתוקפו חוק חדש – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חוק זה החליף את פקודת פשיטת הרגל ומעתה ההליך שבעבר כונה פשיטת רגל, מכונה כיום הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. 

חוק חדלות פירעון החדש הביא איתו שינויים רבים, כלומר מדובר בהרבה יותר משינוי שם ההליך. למרות שההליך, וגם שמו, עברו שינויים רבים – עדיין המושג פשיטת רגל שכיח בציבור ולכן אנו לפעמים משתמשים בו, למרות שכוונתנו לחדלות פירעון. 

עו“ד פשיטות רגל 

עו“ד פשיטות רגל 

עורך דין לפשיטת רגל הוא עו“ד המתמחה בהוצאה לפועל ודיני חדלות פירעון, לכן גם רבים מכנים אותו עורך דין לענייני חובות. אליו ניתן לפנות בכל מקרה שבו אתם נמצאים בחובות בו מתנהלים נגדכם תיקים בהוצאה לפועל. עורך הדין יכול לסייע לכם להתנהל מול ההוצאה לפועל והנושים באמצעות מבחר כלים משפטיים. 

גם אם מישהו חייב לכם כספים ואתם זקוקים לעזרה משפטית דווקא בגביית חובות, זוהי הכתובת הנכונה. 

כאשר שוקלים הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי. כדאי מאוד לפנות למשרד עורכי דין חדלות פירעון על מנת לקבל ייעוץ. כמובן שתזדקקו לליווי משפטי בהליך, אך חשוב שתקבלו הסבר מפורט לגבי ההליך, משמעותו והשלכותיו. עורך הדין יסייע לכם לבדוק האם זהו הפתרון המתאים עבורכם.

הכרזת פשיטות רגל לאדם פרטי 

לא קל להתמודד עם חובות, ולכן חשוב לפנות לעזרה משפטית. עורך דין חובות יכול לסייע לכם לבחון את כל אפשרויות הפעולה המשפטיות ולהחליט מהי הדרך המתאימה ביותר למקרה שלכם. לא נרחיב בשלב זה על אפשרויות הפעולה השונות, אך כדאי להיות מודעים כי ישנו אפשרויות שונות להשגת הסדרי חוב מול נושים, או הליך איחוד תיקים. כלומר אין למהר לבחור בהליך פשיטת רגל. 

הכרזת פשיטת רגל לאדם פרטי מתחלקת לשני מקרים – חובות בסכום נמוך וחובות בסכום גבוה. במידה ומדובר בחוב בסכום נמוך ניתן לבצע הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל. במידה ומדובר בחובות בסכום גבוה יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי והיא תתנהל בבית משפט השלום. 

הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל

הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי עורך הפרדה בין חובות קטנים וחובות גדולים. על פי החוק ניתן לבצע הליך חדלות פירעון ב הוצאה לפועל עבור חובות הקטנים מ 153,152.17 ש“ח, אך מעל הסכום המינימלי של 51,050.72  ש“ח – סכומים אלו מתעדכנים מידי שנה, הסכומים הנ“ל מעודכנים לשנת 2023. 

כאשר מדובר בחובות בסכום הגבוה מ 153,152.17 שקלים, תיק חדלות הפירעון יתנהל בבית משפט השלום. 

התנאים המקדימים לצורך הגשת הבקשה:

  1. החייב נמצא במצב של חדלות פירעון, או שקבלת הצו תסייע לו להימנע ממצב זה. 
  2. סכום החובות עולה על 51,050.72 ש“ח, אך נמוך מ153,152.17 ש“ח. שימו לה כי במקרים חריגים עשויה להתקבל בקשה גם לסכומים נמוכים מזה. 
  3. החייב בעל זיקה לישראל: מרכז חייו בישראל עכשיו או בחצי השנה שקדמה לבקשה או עסקים בישראל או יש לו נכסים בישראל בזמן הגשת הבקשה. 

הגשת הבקשה דורשת תשלום אגרה בסך 900 ש“ח. ניתן להגיש את הבקשה באופן ידני או מקוון. אם מייצג אתכם עו“ד פשיטות רגל, הוא יגיש את הבקשה באופן מקוון. 

יש למלא את טופס הבקשה על פי ההנחיות. זה כולל פרטים מזהים; פרטים על החובות, הנכסים, הנושים וכו‘. מילוי הטופס עשוי להיות מורכב, זאת מכיוון שיש לדווח על כל חוב בנפרד. יש לצרף כתב וויתור סודיות וכתב התחייבות (חתומים על ידי החייב ומאומתים על ידי עורך דין). 

כתב התחייבות הוא מסמך בנוסח קבוע, בו ישנה הצהרה של החייב על מחויבותו לתהליך ועמידה בתנאיו. כתב התחייבות מפרט מהן ההתחייבויות שהחייב לוקח על עצמו ומהם התנאים. 

במסגרת ההגבלות ב הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל ניתן להזכיר:

  • הימנעות מיצירת חובות חדשים.
  • איסור על תשלום חובות מפלה לאחד הנושים. 
  • הגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי. 
  • הגבלות על אחזקת דרכון. 
  • איסור הקמה של תאגיד.
  • הכרזת פשיטות רגל לאדם פרטי 

עורך דין פשיטת רגל והוצאה לפועל  

החוק אינו מחייב אתכם להעסיק עורך דין לצורך הכרזת פשיטת רגל הוצאה לפועל. אך כמו בכל הליך משפטי יש לו את המורכבויות שלו. על מנת להפיק את המיטב מההליך, תמיד מוטב לעשות זאת באמצעות עו“ד פשיטות רגל המלווה אתכם. עורך הדין יסייע בהגשת הבקשה, המסמכים הנלווים וילחם למענכם עד לקבלת הפטר חובות. 

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן