הסדרי חובות בעקבות המלחמה

הסדרי חובות בעקבות המלחמה הם הצד הפחות מדובר כרגע. כאשר חיילי צה“ל נלחמים בגבורה, וכאשר ליבנו עם החטופים בעזה, אלו הם הנושאים בהן עוסקות מהדורות החדשות. אך לצד הלחימה ומחיר הדמים, יש גם מחיר כלכלי שאותו כולנו מרגישים – משכירים ועד עצמאיים ובעלי עסקים. ולכן חשוב גם לתת מענה לכל הסוגיות של הסדרי חובות בעקבות המצב.

הסדרי חובות עקב המלחמה

הסדרי חובות עקב המצב

מלחמה גובה גם מחיר כלכלי. השיבוש בשגרת החיים, הפגיעה במורל הלאומי, גיוס המילואים והשפעות שונות על המשק הישראלי מביאות אנשים רבים לקשיים כלכליים. לא רק שהמלחמה מביאה לפגיעה בהכנסות, ישנן גם משפחות רבות שנקלעו להוצאות רבות בעקבות המצב.

מצב זה הביא משפחות רבות, ובעלי עסקים לקשיים. חלק מהדקים את החגורה ומקצצים בכל הוצאה מיותרת, ולמרות הקשיים יש להם איתנות כלכלית לעבור את התקופה. ואילו אחרים עשויים הגיע למצב של צבירת חובות עד לכדי אבדן משליטה.

ולצד אלו, ישנם גם אנשים שכבר נמצאים בחובות ופועלים תחת הסדרי חובות, כמו חדלות פירעון צו תשלומים שעליהם לעמוד בו. כלומר אילו אשר מלכתחילה התמודדו עם חובות, ועכשיו מצבם רק החמיר.

הסדרי חובות עקב המצב

כיצד משתנים הסדרי חובות בעקבות המלחמה ? לגבי אלו שכבר נמצאים תחת הסדרי חובות מול ההוצאה לפועל, ובעקבות המצב מתקשים לעמוד בהסדרים שנקבעו בטרם המלחמה – ישנן הקלות בהוצאה לפועל.

על פי ההודעה של רשות האכיפה והגבייה, יידחו מועדי התשלום של צווי התשלומים בהוצאה לפועל עד לסיום המצב המיוחד.

  • הודעה זו תקפה לכל מי שנקבע לו צו תשלומים חודשי בהוצאה לפועל, ולכל מי שנמצא בהליך חדלות פירעון.
  • אין צורך להגיש בקשה לדחיית התשלום, ולא ינקטו צעדים כנגד מי שלא שילם במועד.
  • החלטת רשות האכיפה והגבייה אינה עוצרת את צבירת הריבית על החוב!
  • ההחלטה אינה תקפה לגבי חוב מזונות.

בתור משרד עורכי דין להסדרי חובות איננו יכולים להעריך עד מתי תימשך המלחמה והמצב המיוחד, אך יש להמשיך לעקוב אחר הפרסומים הרשמיים לכל מקרה של שינוי. יתכן כי מצב החירום יסתיים, ויוסרו ההקלות. ויתכן כי יינתנו הקלות נוספות עבור הסדרי חובות עקב המלחמה.

הסדרי חובות עקב המלחמה

הסדרי חובות בעקבות המצב

מלבד ההקלות האוטומטיות אשר ניתנו לגבי מועדי צו התשלומים, ישנן הקלות נוספות בהוצאה לפועל. על פי ההודעה שפורסמה על רשות האכיפה והגבייה ניתן לפנות בבקשות מיוחדות לרגל המצב:

  • בקשה לביטול הליכי גבייה.
  • בקשה להפחתת תוספת פיגור או הפרשי הצמדה וריבית.
  • בקשה לפריסת חובות או דחיית מועדי תשלום.
  • ניתן להגיש את הבקשות בצורה מקוונת באמצעות אתר ההוצאה לפועל. אם אינכם מיוצגים על ידי עורך דין מחיקת חובות, יש לבחור בטופס המקוון את הנושא ”מבצע חרבות ברזל“, ולבחור את הבקשה שבה אתם מעוניינים.

לצד הגשת הבקשה יש גם לפרט את הנסיבות האישיות בגינן אתם מבקשים את ההקלה לנוכח המצב הביטחוני. לשכות ההוצאה לפועל פועלות כרגע במתכונת מצומצמת, אך השירותים המקוונים זמינים וההוצאה לפועל הצהירה כי תפעל בזריזות ותוך כדי גילוי רגישות.

הסדרי חובות בעקבות המלחמה

לצד ההקלות השונות של רשות האכיפה והגבייה, חשוב לדעת שיש עוד הטבות רבות שיכולות לעזור לכם להתמודד עם המצב המיוחד. ההטבות ניתנות על ידי גופים שונים, ועבור קהלי יעד שונים שנפגעו בצורה זו או אחרת ממצב הלחימה.

ההטבות והזכויות השונות יוכלו לסייע לכם בתקופה כלכלית קשה זו, דבר שיקל גם על אלו שכבר נמצאים בחובות וימנע מהם לצבור חובות חדשים. וגם עבור אלו החוששים להיקלע לחובות.

בין הזכויות המיוחדות ישנן זכויות והטבות עבור:

  • אלו שפונו או התפנו מביתם.
  • זכויות עבור משפחות חטופים ונעדרים.
  • זכויות עבור הנפגעים (ובני משפחותיהם) במסיבות נובה ופסיידאק.
  • הלחימה עדיין בעיצומה, ומדיניות מתגבשת תוך כדי. לכן חשוב להמשיך ולעקוב אחר הפרסומים הרשמיים.

עורך דין להסדרי חובות

הסדרי חובות בעקבות המלחמה

נקלעתם לחובות עקב המצב הביטחוני? עורך דין הסדרי חובות אפרים קוליו עומד לשירותכם בנחישות וברגישות. משרדינו הוא בעל ניסיון עשיר בתחום הסדרי החובות, וערוך גם לתת מענה עבור הסדרי חובות בעקבות המלחמה.

אנו מתעדכנים באופן קבוע בכל הזכויות, ההטבות ושינויי המדיניות של רשות האכיפה והגבייה. יש לנו ניסיון בניהול משא ומתן מול בנקים ונושים שונים, לצורך גיבוש הסדרי חובות.

אנו נסייע לכם לגבש הסדרי חובות עקב המצב, הסדרים המתאימים עבור הצרכים והיכולות הכלכליות שלכם. התמודדות עם חובות עלולה להיות דבר קשה, היא דורשת הידוק חגורה ואחריות אישית, אך גם יכולת למציאת פתרונות יצירתיים המבוססים על הכלים השונים הקיימים בחוק. וכאן בדיוק אנו נסייע לכם, בעזרתו תוכלו לממש את כל הזכויות המגיעות לכם, ולהגיע להסדרי חובות שיעצרו את ההתדרדרות.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו, כתובת: רח’ דוד סחרוב 22, ראשון לציון (בניין ההוצאה לפועל)

 

 

הסדרי חובות בעקבות המלחמה | הסדרי חובות בעקבות המצב | הסדרי חובות עקב המלחמה | הסדרי חובות עקב המצב

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן