עורך דין מחיקת חובות

התמודדות עם חובות דורשת עזרה משפטית ולכן חשוב לפנות לעזרה משפטית אצל עורך דין מחיקת חובות. במאמר זה נדבר על האפשרויות למחיקת חובות וההליכים המשפטיים באמצעותם זה נעשה על פי חוק חדלות פירעון החדש. 

חובות זה לא דבר קל. אתם עשויים למצוא את עצמכם במצבים בהם הנושים רודפים אחריכם והחובות הולכים ותופחים. רמת ההכנסה שלכם אינה מאפשרת לכם לסגור את החובות ואינכם יודעים איך לצאת מזה. אולי עשיתם כמה טעויות שגרמו לכם להסתבך בחובות, ואולי נפלו עליכם הוצאות בלתי צפויות. אבל בסופו של דבר אתם בתוך מערבולת שהיא לא רק כלכלית אלא גם נפשית. זהו הרגע לפנות לעורך דין אשר יכול לבחון את הדברים בצורה אובייקטיבית ולסייע לכם לצאת מהחובות. 

הליכי פשיטת רגל

חוק חדלות פירעון החדש

כיום נושא פשיטת הרגל, המכונה חדלות פירעון, נעשה בהתאם לחוק חדש ”חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי“. חוק זה מרכז את כל הנושא של חדלות פירעון בחוק אחד. החוק גם מביא איתו שינויים תפיסתיים ושינויים פרוצדורליים רבים אשר נועדו לייעל אותו, למקסם את גביית החוב וגם לאפשר לחייב לשקם את חייו הכלכליים. 

במסגרת השינויים שהביא איתו החוק החדש, פרק הזמן ממועד נתינת הצו לפתיחת הליכים ועד קיום דיון (בפי שופט או רשם בהתאם לגובה החוב) התקצר משמעותית והוא עד 11 חודשים. 

נכון שבמסגרת החוק ניתן להגיע למחיקת החובות המיוחלת, אבל שלא תטעו – החוק אינו מציע לכם מסלול התחמקות מחובות. ניסיון לניצול לרעה של החוק נתפס בצורה חמורה ועלול להביא לדחייה של הליכי חדלות פירעון ואף כתבי אישום פליליים. החייב נדרש לתום לב לאורכם ולרוחבם של ההליכים על מנת להיות זכאי ל הפטר חובות. במסגרת זה הוא נדרש להסביר כיצד נוצר החוב (תצהיר הסתבכות חדלות פירעון), זאת על מנת להוכיח את תום ליבו ולהסיר חשש כי הוא מנצל את ההליך לצורך התחמקות מחובותיו. הוא גם נדרש לתום לב בהליך עצמו ושיתוף פעולה מלא. הממונה ירצה לראות את כל הכנסותיו ונכסיו ואין להסתיר דבר. כל התנהלותו הכלכלית של החייב תעמוד למבחן. 

הליכי פשיטת רגל 

הליכי פשיטת רגל בהתאם ל חוק חדלות פירעון החדש הם הדרך שתאפשר לכם למחוק את החובות באמצעות הגשת בקשת הפטר בסוף התהליך. 

חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין מחיקת חובות. למעשה יש להתייעץ מראש עם עורך הדין על מנת לבחון האם הליכי פשיטת רגל הם ההליכים הנכונים עבור המקרה שלכם. להליך חדלות פירעון יש יתרונות ויש חסרונות ויש לשקול אותם בכובד ראש. כמו כן לא ניתן לבצע מחיקת חובות עבור על סוג של חוב.

סעיף 175 ל חוק חדלות פירעון החדש קובע אילו חובות אינם ניתנים למחיקה :

  1. תשלום עונשי – למשל קנס פלילי או דוחות עירייה. 
  2. חוב שנוצר במרמה, גנבה, הונאה או בעקבות עבירת מין או עבירת אלימות חמורה. 
  3. חוב מזונות לפי פסק דין – יתכן הפטר במקרים מיוחדים. 

בקשת הפטר

בקשת הפטר

בקשת הפטר ניתן להגיש לראשונה רק לאחר שחלפו 6 חודשים ממתן צו הכינוס. החייב יכול להגיש את הבקשה באמצעות עורך דינו, אך ישנם גם מקרים בהם הכנ“ר מגיש את הבקשה ביוזמתו במידה והוא מגיע למסקנה שאין תועלת בהליך פשיטת הרגל, כלומר לא ניתן לגבות את החובות. 

בית המשפט יקבע דיון בו ישמע את עמדת החייב, הכנ“ר, הנאמן והנושים. בית המשפט יעניק משקל רב לתסקרי הכונס הבוחן את יכולותיו הכלכליות של החייב וגם התנהגותו במהלך הליכי פשיטת הרגל. 

בית המשפט עשוי לבטל הפטר שניתן במידה והתגלו עובדות חדשות ובמידה והחייב אינו משתף פעולה עם הנאמן.

עורך דין מחיקת חובות 

מתמודדים עם חובות? פנו ל עורך דין מחיקת חובות. עורך דין מביא איתו את הידע המשפטי על מנת לבחון את החובות והסיכויים ש בקשת הפטר תאושר. עורך הדין יסייע לכם להגיש בקשה ל הליכי פשיטת רגל ויאפשר לכם לייעל ולמקסם את התהליך. 

לא תמיד הליך חדלות פירעון הוא ההליך המומלץ וישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון. יש לבדוק האם אלו חובות ברי הפטר, נסיבות היווצרות החובות והיכולות הכלכליות של החייב. ישנם גם הליכים אחרים להסדרת החובות ולפעמים ניתן להגיע להסדר ישירות מול הנושים בו הם יסכימו למחיקת חובות חלקית, כולל הסדר חובות מול בנקים.

למשרדינו יש את הניסיון והיכולות להתאים לכל אחד פתרון אישי התואם למצבו. במידה והוחלט להגיש בקשה לפשיטת רגל אנו נסייע לכם לנהל את ההליך בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר. 

עורך דין מחיקת חובות

הוראות הגעה למשרדינו עבור ה GPS

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן