פשיטת רגל בעקבות המלחמה

פשיטת רגל בעקבות המלחמה | פשיטת רגל בעקבות המצב | פשיטת רגל עקב המלחמה | פשיטת רגל עקב המצב

לידיעתם של כל החייבים, בעקבות מלחמות חרבות ברזל, הודיעה רשות האכיפה והגבייה על הקלות שונות, כאשר בראשן דחיית צו התשלומים בהוצאה לפועל ובהליכי חדלות פירעון.

מאז אותו יום נורא בבוקרו של השביעי באוקטובר, ישראל נמצאת במלחמה המשפיעה על כל תחומי החיים. כרגע הדאגה המרכזית היא ביטחונה של מדינת ישראל, חייליה ותושביה אשר חלקם עדיין בשבי החמאס. אך לצד האיום הביטחוני, אנו משלמים גם המחיר הכלכלי – דבר שנכון גם ברמה הלאומית וגם ברמה האישית.

אנו פוגשים עסקים ומשפחות רבות שנפגעו מהמצב, ונזקקים לעזרה. לא מעט חיילי מילואים, אשר עזבו את הכל ויצאו לדרום, מתמודדים עם פגיעה קשה בהכנסתם. משקים חקלאיים מתקשים לתפקד תחת מתקפות הטילים ופינוי האוכלוסייה. ולא חסרות עוד דוגמאות למשפחות שנאלצו להגדיל את הוצאותיהן בעקבות המלחמה. חלק יהדקו את החגורה ויעברו את המצב הזה, אחרים עשויים להסתבך בחובות עד לכדי פשיטת רגל בעקבות המלחמה.

פשיטת רגל בעקבות המצב

פשיטת רגל בעקבות המצב

חלק נקלעים למצבי פשיטת רגל עקב המצב, ואחרים כבר נמצאים במצב זה עוד בטרם החלה הלחימה. אם לא ידעתם, יש למעלה מחצי מיליון חייבים בהוצאה לפועל, וכמה אלפי תיקי חדלות פירעון.

עבור כל אלו שכבר נמצאים בהליך חדלות פירעון (או הסדר חובות עם צו תשלומים), ישנה הקלה זמנית. רשות האכיפה והגבייה הודיעה כי כל התשלומים ידחו עד לסיום המצב המיוחד. שימו לב כי על מנת לא להקשות עליכם עם עוד הליכים בירוקרטיים, אין צורך להגיש בקשה לדחיית התשלום. כך שגם אם הייתם עסוקים בלחימה בעזה ולא שילמתם, לא יינקטו נגדכם שום צעדים.

השאלה המרכזית היא כמה זמן יימשך המצב המיוחד. על זאת איננו יכולים לענות, איננו עוסקים בפרשנות פוליטית – צבאית. אצלנו תוכלו לקבל רק סיוע משפטי. נכון לעכשיו אנו ממשיכים לעקוב אחר כל הודעה ושינוי מדיניות.

הערה: אם מדובר בחובות בגין תשלומי מזונות, עליהם לא ניתנו הקלות.

פשיטת רגל עקב המצב

פשיטת רגל עקב המלחמה

נראה כי הצרות הכלכליות החלו עוד בטרם המלחמה, והמלחמה רק החמירה בעיה שכבר הייתה קיימת. כבר בחודש אוגוסט נרשמה עלייה גדולה במספר הפונים להליכי חדלות פירעון, עם דגש על חברות בפשיטת רגל. אך כמובן שהפגיעה הכלכלית במגזר העסקי, בסופו של דבר מתגלגלת לאדם הפרטי שהכנסתו נפגעה בעקבות פשיטת רגל של מעסיק.

ערב המלחמה, חברות רבות מענפים שונים, כבר היו בהליכי חדלות פירעון. ואחרות היו תחת הסדרי חובות שנעשו באופן ישיר מול הנושים. ועכשיו הציפייה כי רבים נוספים, גם מהמגזר הפרטי (חדלות פירעון של יחיד) יגיעו למצב זה.

יש להניח כי נראה יותר מקרי פשיטת רגל בעקבות המצב כאשר תסתיים הלחימה, ובעיקר ברבעון הראשון של שנת 2024. אך מנגד ישנם גם פרשנים המצפים לצמיחה כלכלית לאחר המלחמה.

פשיטת רגל בעקבות המלחמה

פשיטת רגל עקב המלחמה

ועכשיו כמה מילים עבור כל אלו המרגישים כי הם נמצאים בין הפטיש לסדן. כל אלו המרגישים כי עד המלחמה נהנו מאיתנות כלכלית, ומאז הם מאבדים שליטה וחוששים מפשיטת רגל.

אין ספק כי מדובר בתקופה קשה, אך חשוב לנצל את כל הסיוע הממשלתי, וגם את הנכונות של בנקים וגופים פיננסיים להתחשב בחייבים ברגעים אלו. נכון, ישנן טענות של ”מעט מידי ומאוחר מידי“, אך בכל זאת ישנם מעניקים שונים למילואימניקים, לבעלי עסקים ולמפונים. חשוב לעקוב אחרי הזכויות שלכם על מנת שלא תפספסו שום הטבה המגיעה לכם. עבור חלק הסיוע יכול להיות אוויר לנשימה בימים אלו, ואף לסייע להם להימנע ממצבי חדלות פירעון.

פשיטת רגל עקב המצב

אין ספק כי התקופה הנוכחית אינה תקופה קלה. אלו הם ימים של כאב ואבדן, ודאגה מתמדת לשלומם של החטופים. משרד עורכי דין אפרים קוליו שותף לתפילות של כולם ומאחל לימים של שקט וביטחון.

עבור על אלו המתמודדים עם קשיים כלכליים וזקוקים להסדרי חובות, אנו הכתובת שלכם ברגעים קשים אלו. למשרדינו ניסיון רב בתחומי המשפט האזרחי, עם דגש על תביעות כספיות, הסדרי חובות, הליכי חדלות פירעון והליכי הוצאה לפועל.

אנו מעניקים כל לקוח שירות אישי ונלווה אתכם במציאת הפתרון הטוב האופטימלי עבור החובות.

פשיטת רגל בעקבות המלחמה

בהזדמנות זו חשוב לנו לציין כי פשיטת רגל, אשר הוחלפה היום בהליך המכונה הליך חדלות פירעון, היא אחד הפתרונות הקיימים. ואין להניח כי זהו הפתרון האידאלי ו/או הפתרון המתאים עבורכם. חשוב לעשות בדיקה משפטית-כלכלית של אופי החובות והיקפם, והיכולות הכלכליות שלכם. ובהתאם לכך ניתן לגבש אסטרטגית פעולה מתאימה.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו לשירותכם. כתובת משרדינו בראשל"צ

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן