בדיקת חדלות פירעון

בדיקת חדלות פירעון ניתן לבצע באתר הממונה על חדלות פירעון. זהו שירות המאפשר לציבור הרחב לבדוק את קיומם תיקי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ולברר פרטים שונים על ההליכים. כמו כן ניתן לראות צווי כינוס וצווי פירוק כאשר מדבר בחדלות פירעון של חברה.

תיק חדלות פירעון

לפני שנדבר על תיקים חדלות פירעון ואיך בודקים, קצת רקע על הנושא:

כאשר אדם מגיש בקשת חדלות פירעון ליחיד, והבקשה מתקבלת – נפתח תיק חדלות פירעון. אותו הדבר לגבי חברה בע“מ.

זהו הליך המאפשר לאדם שנקלע לחובות כבדים, להגיע להסדר אשר יאפשר לו להתחיל מחדש את חייו הכלכלים. ובמסגרת ההסדר ניתן לקבל הפטר חובות, ומשמעותו היא שלא יהיה ניתן לתבוע עוד את החוב עליו ניתן התפטר.

לא להתבלבל, אין כאן מסלול להתחמקות מתשלום חובות. זהו גלגל ההצלה עבור מי שנקלע לחובות בתום לב. ובעת הגשת הבקשה בהחלט יש מקום להסברים  – על החייב לכתוב תצהיר המגולל את נסיבות היווצרות החוב.

החוק מנסה לעזור למי שנקלע לחובות בתום לב, אך התהליך הוא ארוך (עשוי להימשך 48 חודשים), ובמהלכו יוטלו על החייב מגבלות שונות. מטרת ההליך היא לאזן בין האינטרסים של החייב לבין אלו של הנושים, ולכן ישנו מאמץ גדול לגבות את החוב עד כמה שניתן. במסגרת זה החייב יצטרך לעמוד בצו תשלומים ויתבצע גם הליך כינוס נכסים.

יש הרבה דברים שצריך לדעת על ההליך, ולא מומלץ להגיש בקשה לפתיחת הליכים ללא ייעוץ של עורך דין פשיטת רגל.

בדיקת חדלות פירעון

בדיקת חדלות פירעון

בדיקת תיק חדלות פירעון מסייעת לחייב הנמצא בהליכים לקבל מידע אישי על התיק שלו ולעקוב אחר ההתנהלות. אך המידע על תיקים חדלות פירעון פתוח לציבור, ויכול לשמש למטרות שונות. למשל לא אחת עורכי דין או מוסדות פיננסיים עורכים בדיקות רקע לפני עסקאות שונות, ובמהלכן בודקים האם מתנהלים כנגד אדם או חברה הליכי חדלות פירעון.

גם נושים מרבים לעשות בדיקת תיק חדלות פירעון באמצעות המערכת. הנושים מקבלים שם משתמש וסיסמה המאפשר להם לצפות במידע הרלוונטי עבור התיק הקשור אליהם. כך הם יכולים לבדוק נתונים חשובים כמו:

  • האם החייב עומד בהסדר התשלומים החודשי.
  • תביעות החוב שאושרו, לרבות זהותם של הנושים האחרים.
  • הדוחות שהגיש החייב לגבי הוצאותיו והכנסותיו.
  • ההחלטות שהתקבלו בערכאות, לרבות צווי בית משפט.

בדיקת חדלות פירעון

ברמת העיקרון המידע על תיק חדלות פירעון נגיש לכולם, ישנם פריטי מידע מסוימים בהם נדרשת פרטיות, ולכן ניתן לראות אותם רק בעזרת שם משתמש וססמה.

המידע שניתן לקבל באתר הממונה על חדלות פירעון כולל: מספר התיק אצל הממונה על חדלות פירעון/ההוצאה לפועל/בית המשפט,  הסטטוס של התיק, פרטי החייב, פרטי בעל התפקיד.

פרטים נוספים, הדורשים הזדהות עם שם משתמש וססמה, הם: מסמכים משפטיים, דוח תנועות כספיות, תביעות החוב בתי ותאריכי הדיונים בבית המשפט.

  • הליכים שהסתיימו לפני למעלה מ 3 שנים אינם מופיעים במאגר.
  • בקשות שהוגשו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ולא התקבלו, גם כן אינן מופיעות.

תיק חדלות פירעון
תיקים חדלות פירעון

המידע שמופיע באתר הממונה על חדלות פירעון יכול להיות חשוב במקרים רבים. למשל לא אחת ישנם אנשים העומדים לעשות עסקים עם חברה או אדם, והם חוששים לקחת סיכונים.

באמצעות אסטרטגיות ניהול הסיכונים, יש לבדוק גם את ההיסטוריה הכלכלית. למשל בנקים יהיו זהירים מאוד מלתת אשראי למי שהיה בהליכי חדלות פירעון. אך לא רק בנקים, גם במגזר הפרטי והעסקי זה מקובל מאוד לבדוק אם ישנה היסטוריה של פשיטת רגל.

על מנת לבצע את הבדיקה, אינכם צריכים עורך דין חדלות פירעון. כל אחד יכול להיכנס לאתר האינטרנט של הממונה על הליכי חדלות פירעון ולבדוק את הדברים.

תוכלו לעשות זאת באמצעות מספר תעודת זהות של האדם שעליו תרצו פרטים, או שמו המלא, או מספר התיק. המערכת מתעדכנת בתדירות גבוהה, אך אין מדובר במידע בזמן אמת. לכן אם ישנה החלטה חשובה שתרצו לקבל על סמך המידע, מומלץ לבדוק שוב לאחר מספר ימים.

תיקים חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל וחדלות פירעון אפרים קוליו מסייע לכל מי שמתמודד עם סוגיות הקשורות להליכי חדלות פירעון ובאופן כללי הסדרי חובות והתנהלות מול ההוצאה לפועל. למשרדינו ניסיון רב בליווי נושים וחייבים, ומתן ייצוג משפטי אפקטיבי.

בין אם אתם מגישים תביעת חוב במסגרת הליך חדלות פירעון, או מחפשים מוצא מהחובות, אנו יכולים לעזור לכם.

עורך דין דיור ציבורי, הוצאה לפועל וחדלות פירעון – אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן