ביטול הגבלה בנק 

במאמר זה נדבר על ביטול הגבלה בנק בעקבות שיקים חוזרים. ישנן נסיבות שונות בהן מוטלות הגבלות על החשבון, למשל זהו יכול להיות עיקול חשבון בנק בעקבות חובות או הגבלות המוטלות במהלך הליך חדלות פירעון. גם בנושאים אלו אנו מטפלים, אך הפעם אנו מתמקדים בנושא של ביטול הגבלה על החשבון בעקבות ריבוי שיקים חוזרים.

אנו מקווים שניתן לכם את התשובות על ביטול הגבלה, וגם המקרה של ביטול הגבלה חמורה בבנק. ואם הינכם זקוקים לסיוע אישי, עורך דין לענייני כספים אפרים קוליו עומד לשירותכם.

ביטול הגבלה חמורה בבנק

שיקים ללא כיסוי

נתחיל מקצת רקע בנושא, ואחר כך נדבר על ביטול ההגבלות בבנק. ההגבלות מוטלות על חשבון הבנק מתוקפו של חוק שיקים ללא כיסוי.

חוק זה נועד להילחם בתופעה של שיקים חוזרים, ולחזק את מעמדו של אמצעי תשלום זה. החוק נחקק בתקופה בה פנקסי השייקים היו פופולריים יותר מאשר היום. למרות כי השימוש בהם פחות שכיח, ויותר אופייני לבעלי עסקים או משכירי דירות, הם עדיין קיימים וחשובים מאוד.

כאשר אדם מחזיק בשייק ללא כיסוי, נוצרת עבורו בעיה. הוא לא מקבל את הכספים המגיעים לו על סמך ההתחייבות שבשייק. ועל מנת לקבל אותם, עליו לפתוח הליכי הוצאה לפועל (בקשה לביצוע שטר); דבר שיגזול ממנו זמן ואנרגיה.

מסיבה זו נחקק חוק שיקים ללא כיסוי, המטיל מגבלות על מי שמפזר שיקים ללא כיסוי. החוק נועד לחנך אנשים לפעול ביותר אחריות בעת מתן שיקים, על מנת להימנע מההגבלות. כלומר, החל מרגע שנחקק החוק הבעיה היא לא רק של מקבל השייק אלא גם של נותן השייק.

ביטול הגבלה בנק

ביטול הגבלה בנק

חוק שיקים ללא כיסוי קובע הגבלות אשר יוטלו על החשבון במקרה של שיקים חוזרים. החוק מחלק זאת לשני מצבים: הגבלה רגילה והגבלה בנסיבות מחמירות.

הגבלה רגילה בחשבון הבנק – הגבלה זו מוטלת כאשר ישנם 10 שיקים חוזרים שנצברו במשך תקופה של 12 חודשים. בהינתן תרחיש זה, לא תוכלו למשוך יותר שיקים מחשבון הבנק. אם ישנם חשבונות בנק אחרים על שם אותם הבעלים, עליהם לא תוטל הגבלה. אך לא תוכלו לפתוח חשבונות בנק אחרים, גם לא בבנק אחר. ולא ניתן להתנות למיופה כוח/מורשה חתימה בחשבונות בנק בהם ניתן למשוך שייקים. תקופת הגבלה היא שנה אחת, ובחלוף שנה ההגבלה מוסרת באופן אוטומטי.

הגבלה בנסיבות מחמירות – הגבלה שכזו מיועדת עבור בעלי חשבון שלהם התנהגות בעייתית החוזרת על עצמה. הגבלה זו חמורה יותר, והיא נמשכת זמן רב יותר.

הגבלה בנסיבות מחמירות מוטלת בהתקיים התנאים הבאים (אחד מהתנאים מספיק):

  • כאשר הוטלה הגבלה רגילה, אך במהלך תקופת ההגבלה על החשבון התרחש אותו המקרה בחשבון אחר של אותו לקוח.
  • כאשר לא חלפו שלוש שנים מאז שהוטלה הגבלה רגילה, ושוב התרחש המקרה.

הגבלה בנסיבות מחמירות מוטלת על כל חשבונות הבנק שיש ללקוח, גם כאשר אלו חשבונות שלא היו בהם שיקים חוזרים.

אם הלקוח מיופה כוח בחשבונות אחרים, גם הם יוגבלו. לא תוטל הגבלה על חשבונות בהם הוא מורשה חתימה. אך מנגד הוא לא יוכל להתמנות כמיופה כוח או מורשה חתימה בחשבונות בנק חדשים.

ביטול הגבלה על החשבון

ביטול הגבלה בנק נעשה באמצעות ערעור על עצם הסיבה שבגינה שיק חזר. אם יש לכם 10 שיקים חוזרים בתקופה של 12 חודשים, תוטל עליכם מגבלה. אך אם תצליחו להוכיח כי אחד הבנק היה אמור לכבד את אחד השיקים, ודחייתו אינה מוצדקת, מניין השיקים החוזרים הוא רק 9. ולכן גם אין סיבה להטיל מגבלה.

לצורך ביטול הגבלה על החשבון מוטב קודם כל לפנות אל הבנק ולהראות להם את הטעות. ובמידה והבנק אינו מקבל את טענותיכם, אך אתם מאמינים כי הן מוצדקות, ניתן לפנות אל בית המשפט. כדאי לעשות זאת בעזרתו של עורך דין ביטול הגבלות.

עכשיו השאלה הנשאלת היא מהם הטיעונים באמצעותם אנו יכולים לערער על סטטוס של שיק?

כאשר אנו פוגשים מקרה שכזה אנו קודם כל בודקים האם הייתה יתרה בחשבון, או האם מסגרת האשראי של הלקוח הייתה אמורה לאפשר חריגה. אם אלו הן נסיבות המקרה, בדרך כלל ניתן להראות זאת לבנק ולא לערב את בית המשפט.

ישנם מקרים בהם הבנק אינו מכבד את השייק מכיוון שהוטל עיקול על חשבון הבנק. לכאורה הצעד הנכון, אך כדאי לבדוק האם השיק נמשך בטרם הודעת העיקול; כלומר יתכן כי למרות העיקול על הבנק היה לכבד את השייק.

עוד דבר שכדאי לבדוק זה האם ישנן תקנות מיוחדות, למשל תקנות מתקופת הקורונה או תקנות ממלחמת חרבות ברזל, המספקות הגנה. וגם נסיבות מיוחדות אחרות, המונעות מלקוח הבנק לטפל בענייניו, יכולות להיות סיבה להסרת ההגבלה.

ביטול הגבלה על החשבון

ביטול הגבלה חמורה בבנק

האם ישנן פעולות מיוחדות לצורך ביטול הגבלה חמורה בבנק? התשובה היא לא. אותו עיקרון של ערעור על סטטוס של שייק אחד או יותר יכול להביא לביטול ההגבלה.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו עומד לרשותכם בכל הקשור לסוגיות של ביטול עיקולים, הליכי חדלות פרעון, גביית חובות והוצאה לפועל, עורך דין דיור ציבורי ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן