עורך דין לענייני דיור ציבורי

עורך דין לענייני דיור ציבורי, עו"ד אפרים קוליו, עוסק בענייני דיור ציבורי בישראל כבר מספר שנים.

מה הם תנאי הזכאות לדירת עמידר, או זכאות לדיור ציבורי בכלל, בישראל? ומה בעצם כוללת קבלת דירה מעמידר (ספוילר: זה לא לגמרי "קבלת" דירה, אלא יותר רכישה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק).

עורך דין לענייני דיור ציבורי

יש מגוון סוגים של אפיקי סיוע בדיור הציבורי, הן אפיקי סיוע בשכר דירה בשוק החופשי והן אופקים לקבלת דירה בשכירות בדיור הציבורי. קבלת הסיוע מותנית בתנאים מסוימים, ביניהם אי בעלות על דירה, מצבים משפחתיים ומבחני הכנסה.

ככלל, בישראל כיום נהוגים שלושה כלים עיקריים שנועדו להבטיח כי לאזרחים מעוטי יכולת כלכלית או יכולת תפקודית תהיה קורת גג הולמת:

  • רשת ביטחון סוציאלי כלכלי שנועדה לדאוג שיהיו די אמצעים לכל משק בית, מכל מקורות ההכנסה, כדי לרכוש את כל צורכי החיים החיוניים. רובד זה כולל הבטחת הכנסה, קצבת ילדים, דמי אבטלה ואפילו תשלום דמי מזונות מטעם המדינה (ביטוח לאומי) נכללים.
  • סיוע כספי ייעודי לדיור הניתן על ידי משרד הבינוי והשיכון למספר מצומצם יותר של משקי בית העומדים בקריטריונים שמטרתם לזהות את המתקשים במיוחד בהשגת דיור.
  • דירה ציבורית, קרי דירה ספציפית בבעלות המדינה ובניהול של חברה משכנת המועמדת למשפחות נזקקות לטווח ארוך. לרוב, דירות אלו נמכרות בסופו של דבר למשתכנים בהנחות משמעותיות.

דיור ציבורי בישראל

דיור ציבורי בישראל

מאז הקמת המדינה ועד היום, מהווה הדיור הציבורי תחום פעילות חשוב ומשמעותי המספק פתרון ומענה למשפחות וליחידים ברחבי הארץ. הדירות מושכרות לאוכלוסיות העומדות בתנאי הזכאות שנקבעו ע"י משרד הבינוי והשיכון, ואותן מנהלות ומתחזקות חברות ממשלתיות וממשלתיות-עירוניות לדיור.

בישראל יש כיום למעלה מ-70 אלף דירות בדיור הציבורי, המנוהלות על ידי חברות אכלוס מטעם משרד הבינוי והשיכון. על חברות אלה נמנות חברות כמו: עמידר, עמיגור, חלמיש, פרזות ושקמונה, והן משכירות דירות לזכאים תמורת שכר דירה שגובהו נקבע על ידי משרד הבינוי והשיכון.

על מנת להיות זכאים לרכוש דירה בדיור הציבורי בהנחה משמעותית ממחירה המקורי, דורש משרד השיכון עמידה במספר קריטריונים (מצטבר):

  • דיירים המתגוררים בשכירות בדיור הציבורי במשך חמש שנים לפחות באחת החברות המאכלסות: עמידר, עמיגור, שקמונה, חלמיש, חל"ד, אזורים (שיכון ופיתוח) וכו'.
  • לשוכרים אין ולא הייתה דירה בבעלותם, לרבות זכויות כלשהן בדירה או בחלק מדירה (לרבות רישום פורמלי) במהלך מגוריהם בדירה הציבורית, ששוויין יותר מ-350,000 ש"ח (צמוד מדד), או מקרקעין מעל שווי זה.
  • השוכרים לא קיבלו סיוע ממשלתי לרכישת דירה.

המעוניינים לרכוש דירה בדיור הציבורי צריכים להגיש בקשה מסודרת על ידי חברת האכלוס שממנה שכרו את הדירה. החברה מעבירה את הבקשה למשרד השיכון ואחראית לחזור אליכם עם תשובה לגבי אישור או דחייה של הבקשה. את הבקשה מומלץ להגיש בעזרה של עורך דין דיור ציבורי מומחה.

דירה מעמידר

עמידר היא החברה הלאומית לשיכון בישראל.

עורך דין לענייני דיור ציבורי

החברה משמשת כלי יעיל במימוש מדיניות הרווחה הארצית בכל ממשלות ישראל. מאז הקמתה בשנת 1949 היא מילאה תפקיד היסטורי בבניית בנייני הארץ ושיכון מיליוני עולים. כיום החברה היא המחזיקה ברובן המוחלט של הדירות בדיור הציבורי בישראל, כ-40,000 מתוך כלל 70,000 הדירות הקיימות.

אתם דיירים מוגנים וגרים בדיור הציבורי? נקלעתם לבעיה עם עמידר? אני לשירותכם! בתור עורך דין הוצאה לפועל ודיור ציבורי יש לי ניסיון בטיפול בדיירים המתגוררים בדירות של חברת עמידר. אגיש חוות דעת מלומדת ומנומקת לבית המשפט ואדאג שתישארו בדירה או ישולם לכם פיצוי הולם עקב פינוי שכבר נעשה.

חשוב לזכור כי לדייר המוגן עומדת הזכות להמשיך לגור בדירתו כל עוד תנאי חוזה השכירות לא הופרו, חוק הדייר המוגן נשמר על ידו, ודמי השכירות שולמו כדין. כלומר, עמידר יכולה לפנות לדיירים בטענה שהפרו את החוזה או לא שילמו שכירות.

דירה מעמידר

זכאות לדירת עמידר

הזכאים לדירה בדיור הציבורי הם תושבי ישראל אשר לא היו להם זכויות כלשהן, בנפרד או במשותף עם אחר, בדירה או בחלק מדירה או בדירה בשלבי בנייה, ולא קיבלו כל סיוע ממשלתי לדיור לאחר ה-1.6.1971 מאחת הקבוצות הבאות:

  • זוגות נשואים, להם 3 ילדים ויותר, אשר הכנסתם אינה עולה על סכום מסוים המתעדכן מעת לעת ובתנאי שהם ממצים את כושר השתכרותם.
  • משפחות חד הוריות, שלהן 3 ילדים ויותר, הכנסתן אינה עולה על סכום המתעדכן מעת לעת, ובתנאי שהם ממצים את כושר השתכרותם.
  • קשישים, המתקיימים מקצבאות קיום של המוסד לביטוח לאומי.
  • עולים חדשים, שעל שמם תעודת עולה או מי שכלול בתעודת עולה ובתנאי שהוא בתוך תקופת זכאותו לדיור.
  • נכים, אשר נקבעה להם נכות בשיעורים הקבועים בתנאי הזכאות (משתנים מעת לעת), או אשר הינם רתוקים לכסא גלגלים.

כמו כן, קיימת זכאות עבור "דייר ממשיך", אשר התגורר עם הדייר המקורי בדירה הציבורית לפחות מספר שנים בטרם פטירתו של הדייר המקורי, וזאת בתנאי שהדייר הממשיך זכאי לסיוע לנוכח מצבו הכלכלי ו/או האישי ובתנאי נוסף שהדייר הממשיך הינו קרוב משפחה של הדייר המקורי.

זכאות לדירת עמידר

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן