בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

ישנם מקרים בהם מגישים בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון. וזהו הנושא שבו נעסוק הפעם. נסביר מי יכול להגיש בקשת הפחתת צו תשלומים חדלות פירעון, באילו נסיבות וכיצד זה מתבצע.

אך לפני הכל סקירה קצרה של צו תשלומים בחדלות פרעון.

צו תשלומים חדלות פירעון

הליך חדלות פרעון וצו תשלומים

כאשר אדם אינו יכול לשלם את חובותיו והוא מגיע למצב של חדלות פירעון, החוק זורק לו גלגל הצלה. החוק מאפשר לחייב להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל). במסגרת ההליך יוטלו עליו מגבלות, צו תשלומים חודשי וכינוס נכסים. ואם עמד בכל התנאים, בסוף ההליך הוא צפוי לקבל הפטר חובות. זה לא קל כפי שזה נשמע, אך בעיקרון זהו ההליך.

ההליך מתחיל בהגשת הבקשה לפתיחת הליכים. במידה והבקשה תתקבל מייד יעצרו הליכי הגבייה ותתחיל תקופת הביניים. וכבר בתקופה זו יוטל על החייב צו תשלומים חדלות פירעון.

תקופת הביניים היא תקופה שבה הממונה על התיק מרכז את כל תביעות החוב. בוחן מהם האמצעים העומדים לרשותו של החייב ומהם הצרכים הבסיסיים שלו ושל בני משפחתו. והבדיקה הזו היא הבסיס להצגת תכנית לשיקום כלכלי.

במסגרת צו שיקום כלכלי יקבע שנית צו תשלומים שיש לעמוד בו. הוא עשוי להיות שונה מבחינת הסכום החודשי. זאת מכיוון שהוא נקבע בהתאם לבדיקה מעמיקה יותר ותכנית כלכלית ארוכת טווח.

ולגבי השאלה כיצד נקבע צו תשלומים בהליך חדלות פירעון. ובכן, על מנת להבטיח אחידות ושוויוניות – משרד המשפטים קבע אמות מידה אחידות לחישוב צו התשלומים. אמות מידע אלו גובשו בהתאם למסקנות ועדת חריס.

אמות מידה אלו תקפות גם לגבי התשלומים העתיים שלאחר מתן הצו לפתיחת הליכים (תקופת הביניים), וגם בעת חישוב גובה התשלום החודשי בעת מתן צו שיקום כלכלי.

אז מה עושים במידה ואינכם יכולים לעמוד בצו התשלומים? במקרה שכזה כדאי להגיש בקשה להפחתת צו תשלומים. כמובן שתמיד מומלץ לעשות זאת בעזרתו של עורך דין חדלות פירעון.

צו תשלומים חדלות פירעון

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

אז כפי שאמרנו, ישנם שני שלבים בהם ישנה חובת תשלום. צו התשלומים הראשון נקבע עם מתן הצו לפתיחת הליכים. והצו השני ניתן כאשר ישנו צו שיקום כלכלי. במידה ומדובר במקרה הראשון, ניתן להגיש ערעור לבית משפט השלום בתוך 45 יום.

במידה ומדובר בצו שניתן בשלב השני, יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון.

מי יכול להגיש את הבקשה? בקשה לשינוי צו תשלומים חדלות פירעון יכולה לבוא מצידו של החייב, הנושה או הנאמן על התיק.

אין צורך בתשלום אגרה לצורך הגשת הבקשה. אך כמובן צריכה להיות סיבה. באופן כללי בקשות שכאלו מוגשות כאשר ישנו שינוי של נסיבות או גילוי של עובדות חדשות. לדוגמה, אם חלה התדרדרות במצבו הבריאותי של החייב, ובעקבות כך ירידה נוספת בהכנסותיו – זהו שינוי של נסיבות. סביר להניח כי לא יוכל לעמוד בצו התשלומים שנקבע לו.

ומנגד, יתכנו מקרים בהם הנושים יגלו כי חלה עלייה בהכנסתו של החייב.

ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון (באתר הממונה על חדלות פירעון). תוכלו למצוא זאת תחת ”בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים. כמובן שאם יש לכם עורך דין פשיטת רגל, מוטב לתת לו לטפל בפרטים אלו.

יש למלא את הטופס, וכמובן חשוב מאוד לנמק את הסיבות המצדיקות את הבקשה. ואם ישנם מסמכים התומכים בטענות, גם אותם יש לצרף. יש לצרף תצהיר אישי לגבי הבקשה והעובדות. וגם לצרף את עמדתו של הנאמן. במקרים בהם לא התקבלה תשובת הנאמן בפרק זמן סביר, נגיש את הבקשה עם אסמכתא המוכיחה כי נעשתה פניה לנאמן לקבלת עמדתו בנושא.

הממונה על הליכי חדלות פירעון יקבל את החלטתו תוך 30 ימים. במידת הצורך הוא יאפשר לנושים להשמיע את טענותיהם. חשוב לעשות זאת בעזרתו של עורך דין חובות, על מנת להימנע ממצב של חוסר במסמכים – זה ייצור עיכוב נוסף מכיוון שמניין 30 הימים יספר מרגע הצגת המסמכים.

ערעורים על החלטת הממונה ניתן להגיש לבית המשפט.

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון

עורך דין לחדלות פירעון אפרים קוליו

עורך דין הוצאה לפועל והסדרי חובות אפרים קוליו מעניק ייצוג לחייבים בכל הליכי ההוצאה לפועל וחדלות פירעון – בין אם זו בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון, ביטול עיקולים בהוצאה לפועל או כל הליך אחרת במסגרת הסדרי החובות, אנו כאן בכדי לסייע לכם.

עורך דין אפרים קוליו מביא איתו ניסיון רב במגוון נושאים, לרבות: מחיקת חובות לבנק,  עורך דין לענייני דיור ציבורי, ביטול פסק דין במעמד צד אחד, הפטר מחובות, הסדרי נושים בחדלות פירעון, סגירת חובות בהוצאה לפועל ועוד.

מוזמנים לביקור במשרדינו!

בקשה להפחתת צו תשלומים חדלות פירעון | צו תשלומים חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן