ביטול עיקולים בהוצאה לפועל

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל יכול להתבצע בצורות שונות. לעתים מדובר בהסרת עיקול במסגרת הסדרת החוב, או אפילו מקרים שבהם מצליחים להוכיח כי דרישת החוב אינה מוצדקת. אך ישנם גם מקרים בהם אנו יכולים לתקוף את העיקול עצמו על סמך הגנות שונות הקיימות בחוק.

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפעול עשויה להיות מורכבת יותר ממה שאתם חושבים, ולכן מוטב לעשות זאת באמצעותו של עורך דין עיקולים. עיקולים יכולים לשבש באופן משמעותי את שגרת החיים ושגרת העסקים, ולכן חשוב להתנהל בזהירות ובחכמה. באופן אירוני הטלת עיקולים עשויה אפילו להקשות על החייב לפרוע את חובו, כך שראוי לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל כבר מהשלבים הראשונים בהם מתחילות הבעיות בהוצאה לפועל.

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל

ההתמודדות עם צווי עיקול יכולה להיות שונה ממקרה למקרה, ולכן הדבר הראשון שיש לעשות זה לפנות לייעוץ באמצעות עורך דין לענייני הוצאה לפועל. עורך הדין בוחן את מאפייני המקרה, ובהתאם לכך מגבש את אסטרטגיית הפעולה. בדרך כלל מדובר על עיקולים שהוטלו במסגרת גביית חובות בהוצאה לפועל, אך לעתים ישנם עיקולים שהוטלו על ידי בית המשפט ואפילו בית הדין הרבני (למשל בעת ניסיון לחייב אדם להעניק גט). במאמר זה נתייחס בעיקר לסוגיית העיקולים בהוצאה לפועל.

כפי שכבר אמרנו, ישנן שתי דרכים להתמודד עם עיקולים בהוצאה לפועל:

  1. הסדרת החוב – הסדרה של החוב יכולה להיות תשלום של החוב במלואו, במידה והדרישה מוצדקת ויש לכם את האמצעים לשלם את החוב. אפשרות אחרת היא להגיע להסדרי חובות בהוצאה לפועל או ישירות מול הנושים. הסדרי חובות הם נושא בפני עצמו, וישנן אפשרויות שונות המאפשרות לאדם להסדיר את החוב (למשל פריסת החוב לתשלומים, איחוד תיקים או חדלות פירעון). במקרים שכאלו, במסגרת הסדרת החוב יהיה ניתן לבטל את העיקול.
  2. תקיפה ישירה של העיקול – ללא תלות בהסדרת החוב, ישנם מקרים בהם אנו פועלים ישירות כנגד העיקול . למשל מקרים בהם אנו יכולים להוכיח כי הטלת העיקול תפגע בחייב ו/או בני משפחתו באופן בלתי סביר; מקרים בהם הטלת העיקול ממש אינה משרתת את המטרה. אלו יכולים גם להיות מקרים בהם חלו טעויות שונות, כמו למשל הטלת עיקול בגין חוב שנפרע בעבר, או עיקול של מיטלטלין שבכלל אינו בבעלותו של החייב וכו׳.

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל היא למעשה בקשה לביטול הליך המוגשת באמצעות טופס 214. מילוי הטופס הוא דבר פשוט, אך אנו בכל זאת ממליצים לעשות זאת בעזרת עורך דין עיקולים. הטופס בפני עצמו הוא לא הדבר המהותי, אלא הנימוקים המתאימים והמסמכים המוכיחים את הטענות שלכם. בוודאי תרצו שהדבר יעבור בצורה חלקה ומהירה, ולכן כדאי לעשות זאת בעזרת עורך דין.

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל מגישים באמצעות הטופס הנ“ל אל רשם ההוצאה לפועל.

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל

בקשה לביטול הליך בהוצאה לפועל

ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לביטול הליך הוצאה לפועל בטענה שהעיקול פוגע בכם כחייבים בצורה מרחיקת לכת (למשל, פגיעה ניצחת בפרנסתכם או ביכולתכם לעבוד).
את הבקשה הנ"ל מגישים באמצעות טופס 214, בו יש למלא את הפרטים האישיים, לסמן תחת סעיף 3 – "סעד 62" את האפשרות של: "סיבה אחרת" ולצרף נימוקים מתאימים.
תחת סעיף 4 בטופס יש לסמן את האפשרות של ביטול ההליך הספציפי שמבקשים, ותחת סעיף 7 להוסיף פירוט בנושא.
כדאי גם לצרף אישורים וראיות שיתמכו בעילה לבקשה לביטול הליך הוצאה לפועל. רשם ההוצאה לפועל יבדוק את הבקשה, ובמסגרת הליך הבדיקה שהוא מקיים עליו לבקש גם את תגובת הזוכה בתיק. גם זהו הליך מסודר של שליחת העתק הבקשה אל הזוכה בדואר רשום. לזוכה ניתן פרק זמן של שבוע להגיב על הבקשה. בחלוף שבוע, בין אם הזוכה הגיב או לא, הרשם יקבל את החלטתו בעניין.

עורך דין עיקולים

עורך דין עיקולים

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל הוא אינו דבר מובן מאליו. העיקולים הם אחד הכלים העומדים לרשות ההוצאה לפועל לצורך מימוש גביית החוב, והם אינם מהססים להשתמש בכלי זה. אך מנגד, ישנן תקנות שונות המגדירות מה מותר לעקל וכיצד זה מתבצע. מי שמכיר היטב את הזכויות יודע כיצד לפעול במקרה של עיקולים. בעזר עורך דין הוצל“פ ניתן לבטל עיקולים שונים, ביניהם ביטול עיקול רכב או ביטול עיקול משכורת.

משרד עורכי דין אפרים קוליו עומד לרשותכם בכל סוגיות ההוצאה לפועל, הסדרי חובות, גביית כספים, פשיטת רגל ועוד מבחר נושאים הקשורים לסוגיות של עורך דין דיור ציבורי. משרדינו מביא את הניסיון והידע המשפטי בעזרתם אנו יכולים להעניק מענה אישי לכל מקרה ומקרה.

ביטול עיקולים בהוצאה לפועל | בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל |  עורך דין עיקולים

אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן