גביית שיקים חוזרים

גביית שיקים חוזרים היא דבר המעסיק בעלי עסקים רבים. נציין שלא רק בעלי עסקים מתמודדים עם בעיה זו, אלא גם לקוחות פרטיים (למשל בעלי דירות המקבלים שכירות בשיקים).  אך מכיוון ששייקים הם שיטת תשלום מקובלת בעסקים רבים, הם (בעלי העסקים) בדרך כלל הנפגעים העיקריים מבעיה זו.

גבית צ׳קים חוזרים הוא אחד השירותים שתוכלו לקבל במשרדו של עורך דין גביית חובות אפרים קוליו. במאמר זה נדבר על ההליך המשפטי שבו אנו מרבים להשתמש לצורך גביית השייקים – בקשה לביצוע שטר בהוצאה לפועל.

אנו נסביר על ההליך, וכפי שתראו הוא עשוי להישמע די פשוט. ואפילו ישנן הליך מזורז עבור חובות בסכום הקטן מ 25,000 שקלים. אך אל תשלו את עצמכם, זה לא פשוט כפי שזה נשמע. ישנם חייבים בעייתיים מאוד, הנוקטים בפעולות שונות כמו למשל הגשת התנגדות ועוד טריקים למשוך זמן ולהתיש אתכם. לכן כדאי לעשות את הכל בעזרתו של עורך דין לגביית חובות.

גביית שיקים חוזרים

גביית שיקים חוזרים

אם יש בידיכם שיקים שהבנק לא כיבד, ההוצאה לפועל מציעה לכם מסלול המתאים עבור גביית שיקים שחזרו. ניתן להגיש את התביעה כנגד מי שחתם על השייק, או לחילופין כנגד מי שהסב את השיק. התנאי המקדים הוא זמן הפרעון חלף, והשיק לא כובד על ידי הבנק.

יש להגיש בקשה לביצוע שטר בהוצאה לפועל באופן הבא:

  1. יש למלא טופס 205 (טופס בקשה לביצוע שטרות והמחאות).
  2. יש לשלם את האגרה. גובה האגרה נקבע כ 1.25% מגובה החוב, או מינימום של 177 שקל. כלומר הסכום הגבוה מבין השניים.
  3. לצרף את השיק המקורי בתוספת עותק מצולם הכולל את שני צדדיו של השייק.
  4. פלט מחשב של הבנק הכולל את צילום השיק, פרטיו והסיבה לדחיית השייק.
  5. צילום שיק של התובע (הזוכה), לצורך אימות פרטי חשבון הבנק בו יופקדו הכספים הנגבים.
  6. אישור ניהול חשבון בנק.

אם עשיתם זאת באמצעות עורך דין חובות, תצטרכו ייפוי כוח. עורך הדין עשוי למסור את פרטי הבנק שלו לצורך ביצוע הפעולה.

לאחר שהגשתם את הבקשה ונפתח תיק גביית שיקים חוזרים, החייב יקבל הודעה על פתיחת התיק. זוהי אזהרה הקוראת לו לשלם את החוב באופן מיידי, או להגיע להסגר. במידה ולא יעשה זאת, יוכרז כבעל אמצעים המתחמק מתשלום חוב וינקטו נגדו הליכי גבייה.

אם הגשתם את הבקשה ותרצו להתעדכן בהתפתחויות, תוכלו לעשות זאת באיזור האישי של רשות הגבייה. אתם עשויים להתאכזב כאשר תבינו כי ההוצאה לפועל אינה אקטיבית בתהליך. זוהי הסיבה מדוע אתם צריכים עורך דין הוצאה לפועל על מנת להגיש בקשות ולהפעיל את הסנקציות כנגד החייב; רק אלו יגרמו לו לשלם את החוב.

הליך מקוצר

קיים גם מסלול מקוצר המיועד עבור חובות בסכום הנמוך מ 25,000 שקלים. הליך זה נועד לאפשר את גביית החוב תוך 8 חודשים, בשיטת שגר ושכח. כלומר אינכם צריכים להיות מעורבים בתהליך, ותוכלו לעשות זאת ללא עורך דין.

אך כמובן איננו חיים בעולם מושלם, ולא ניתן לפתוח בהליך מקוצר כאשר סך החובות של החייב בהוצאה לפועל הוא למעלה מ 100,000 שקלים. וגם כאשר סכום השייק שאתם מחזיקים נמוך מ 25,000 שקלים, ישנה סבירות גבוהה שהחייב פיזר הרבה שיקיים, וישנם תיקי הוצאה לפועל רבים .

אך אתם בהחלט מוזמנים לנסות, ההליך מתנהל באופן דומה. גם עבור גביית שיקים שחזרו בהליך מזורז יש לשלם אגרה בסך 1.25%, אך סכום המינימום הוא 203 שקלים (מעודכן לשנת 2004).

שימו לב כי גם בהליך מקוצר וגם בהליך הרגיל, החייב תמיד יכול להגיש התנגדות לביצוע שטר; כמו למשל לטעון לכישלון תמורה או עילת התנגדות אחרת.

גביית שיקים שחזרו

גביית שיקים שחזרו

גביית שיקים חוזרים פשוטה רק ברמה התאורטית, אך בפועל יתכנו קשיים רבים. בעיקר כאשר אתם מתמודדים עם חייבים בעייתיים, הנוהגים להתחמק מתשלום חובות באופן קבוע. עו“ד לגביית חובות יכול לסייע לכם לגבות את החובות בצורה יעילה, תוך כדי הפחתת כאב הראש וההתעסקות .

כמו כן משרדינו יכול לתמוך בכם בכל הסוגיות הקשורות לגביית חובות והליכי הוצאה לפועל, לא רק במסגרת בקשה לביצוע שטר. זוהי יכולה להיות בקשה לביצוע פסק דין כספי או הליך אחר בהוצאה לפועל.

עו“ד הוצאה לפועל אפרים קוליו

עורך דין הוצאה לפועל בראשון לציון מעניק מגוון שירותים משפטיים לחייבים ולזוכים. משרדינו מטפל במגוון סוגיות לרבות: שייקים ללא כיסוי, הסדר חוב שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים, חברה בפשיטת רגל ועוד.

אנו מעניקים שירות מכל הלב ב 3 שפות (אנגלית, עברית ורוסית). קבעו עכשיו פגישת ייעוץ ללא התחייבות. עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן