עורך דין לגביית חובות 

חייבים לכם כספים? מחזיקים בשיקים שחזרו או חשבונית שלא שולמה? זהו הזמן לפנות ל עורך דין לגביית חובות. כאשר ישנה התחייבות כספית יש לעמוד בה. בהתאם לכך החוק מעניק לכם כלים שונים על מנת לקדם את גביית החוב. אך מצד שני ההליכים המשפטיים עשויים להיות מורכבים וגוזלי זמן, ולכן כדאי לפנות לעורך דין הוצאה לפועל וגביית חובות. 

כולנו יודעים שרשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל) היא הכתובת לפנות אליה, אך בפועל היא לא ממש עושה את העבודה בשבילנו – עלינו להיות פעילים בתהליך. פתיחת תיק בהוצאה לפועל אינה מבטיחה את גביית החוב ללא מעורבות פעילה שלכם או עורך דין מטעמכם. יש צורך תמיד לעקוב אחר התיק ולהגיש בקשות שונות על מנת לקדם אותו. להוצאה לפועל כלים שונים, כמו למשל ביצוע עיקולים או הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ, אך יש להגיש בקשות על מנת לאלץ אותן להפעיל את הכלים הללו לצורך גביית החוב. עורך דין יעשה זאת עבורכם ויבטיח יעילות בגביית החובות. 

גביית חובות אבודים

גביית חובות אבודים

על מנת למקסם את הגבייה תצטרכו להיעזר בעורך דין המפעיל את כל הכלים המשפטיים האפשריים. אך בסופו של דבר לא תמיד גביית חובות אבודים היא אפשרית. ישנם חייבים שפשוט נעלמים, נכנסים להליכי חדלות פירעון או שאתם פשוט מוותרים בגלל שיקולים של עלות הגבייה מול גובה החוב. וכך חובות מסוימים הופכים להיות חובות אבודים. 

עבור עסקים ישנה בעיה נוספת; לא רק שלא קיבלתם תשלום עבור החוב, מהרגע שהפקתם חשבונית אתם חייבים במס. כלומר שילמתם מסים עבור כספים שבפועל לא קיבלתם. חובות אבודים מותרים בניכוי כהוצאה בשנת המס על פי סעיף 17(4)לפקודת המס. פקיד השומה מפעיל שיקול דעת ועליו לראות כי ננקטו מרב המאמצים על מנת לגבות את החוב עד תום שנת המס. 

גביית חובות קטנים

גביית חובות קטנים

בהוצאה לפועל ישנו מסלול מקוצר המתאים עבור גביית חובות קטנים. מסלול זה הוקם בשנת 2009, בתחילה עבור חובות של עד 10,000 שקלים, אך נכון להיות ניתן לתבוע חובות של עד 25,000 ש“ח. מסלול זה נועד על מנת להפחית בירוקרטיה ולאפשר גבייה מהירה של החוב מבלי שיתווספו לו עלויות נוספות. הליך זה מאפשר לתבוע את החוב במינימום מעורבות של הזוכה וללא צורך בעורכי דין. המסלול המקוצר מתאים לכולם, גם אנשים פרטיים וגם חברות. זמן הטיפול הממוצע בתיק הוא כ 8 חודשים ואחוזי ההצלחה גבוהים. 

גביית חובות קטנים במסלול מקוצר מתאימה לתיקים מסוג: שטרות ושיקים, פסק דין כספי ותביעה על סכום קצוב. מסלול זה אינו מיועד עבור תיקי מזונות, תיקי משכון ותיקים בעניינים שאינם כספיים. גובה החוב המקסימלי (25,000 ש“ח) כולל את הפרשי הריבית וההצמדה. 

לא ניתן לפתוח בהליך נגד חייב הנמצא בתהליך איחוד תיקים, חדל פירעון, חייב מוגבל באמצעים; כאשר סך חובותיו בהוצאה לפועל עולה על 100,000 ש“ח וכאשר הוא תושב הרשות הפלסטינית. במקרים אלו יש לנקוט בהליכי גבייה אחרים. 

אם החוב המדובר עינו עונה על הקריטריונים, אל תתייאשו – פנו ל עורך דין לגביית חובות על מנת לבחון את אפשרויות הפעולה לצורך גביית החוב. 

עורך דין לגביית חובות 

חדל פירעון 

כאשר החייב נמצא בהליך חדלות פירעון ישנה בעייתיות מסוימת. המשמעות של זה היא שמתבצע תהליך כינוס נכסים לצורך החזרת החובות. הנאמן ינסה למקסם את גביית החובות וירכז את הסכומים שנגבו בקופת הנשייה. בסוף התהליך הכספים יחולקו בין הנושים על פי עקרונות חלוקה הקיימים בחוק. בפועל זה אומר שאתם צפויים לקבל רק חלק מהחוב. בסיום התהליך החייב יקבל הפטר חובות ולא תוכלו לתבוע את יתרת החוב. 

תביעת חוב נגד חדל פירעון נעשית במהלך תקופת הביניים. זוהי התקופה שמתחילה עם מתן צו פתיחת הליכים ונמשכת את מתן צו שיקום כלכלי (תקופה של 6 חודשים).ההודעה על פתיחת ההליכים תפורסם באתר האינטרנט של הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי. 

את הבקשה מגיעים באמצעות טופס 702 – תביעת חוב. מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין לגביית חובות. חשוב לדעת שאתם יכולים להגיש תביעת חוב נגד חדל פירעון גם אם לא פתחתם תיק בהוצאה לפועל בטרם החל ההליך. הגשת התביעה היא בבחינת ”תיק חיצוני שנפתח על ידי נושה“.

חשוב מאוד למלא את התביעה בתשומת לב ובצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. במידה וישנה טעות לא תוכלו לתקן, תאלצו לבטל את התביעה ולהגיש חדשה וזה יוצר עיכובים מיותרים. לכן כדאי להיעזר בעורך דין מומחה לגביית חובות. 

התביעה כוללת:

  • הפרטיים של החייב,
  • פרטי התיק בהוצאה לפועל (אם יש) .
  • כל הפרטים המבססים את החוב ומועד פירעונו. 
  • עבור חוב חיצוני (חוב שלא נפתח בגינו תיק בהוצל“פ) יש לצרף אסמכתאות המבססות את החוב. כמו למשל שיק שחזר.
  • פרטי הנושה ומספר חשבון בנק לתשלום.
  • תצהיר חתום ומאומת על ידי עורכי דין.
  • ייפוי כוח לעורך הדין.

שימו לב שהליך זה אינו מתייחס לעובד שהמעסיק נמצא בהליך חדלות פירעון וחייב לו כסף. במקרה זה יש לעשות תביעת חוב בביטוח הלאומי. 

עורך דין לגביית חובות 

יש לכם בעיה של גביית חובות אבודים? רוצים לדעת עוד על גביית חובות קטנים? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם גביית חובות היא באמצעות עורך דין העוסק בנושא גביית חובות ו הסדרי חובות. עורך דין מכיר את כל הכלים המשפטיים, אך לא תמיד צריך להפעיל אותם. במקרים רבים מספיק לשלוח מכתב התרעה חתום על ידי עורך דין; החייב עשוי לראות את רצינות הכוונות לפתוח בהליכים משפטיים ולמהר לשלם את החוב. אך מצד שני ישנם גם חייבים קשוחים יותר, וגם כאן תצטרכו עורך דין שילחם עבורכם. 

זקוקים לעזרה בהליכי גבייה – פנו לעורך דין אפרים קוליו. משרדינו מתמחה בתחום המשפט האזרחי-מסחרי; תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל ופשיטת רגל. 

חדל פירעון

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן