חוק חדלות פירעון דירת מגורים

חוק חדלות פירעון דירת מגורים | דיור חלוף חדלות פירעון

הפעם נדבר על חוק חדלות פירעון דירת מגורים. כל מי ששוקל להיכנס להליך פשיטת רגל בוודאי מוטרד מהנושא הזה. השאלה העיקרית היא האם אפשר לקחת מהחייב את דירת מגוריו במסגרת ההליך, והאם חובה לספק לו דיור חלוף חדלות פירעון.

מייד נענה על השאלות הללו, אך כמובן כי בכל הקשור להליכי חדלות פירעון, מוטב לפנות ליעוץ אישי במשרדנו. כאן נוכל לבחון את החובות והנסיבות, ולייעץ לכם לגבי ההליך המתאים.

חדלות פירעון

כידוע, הליך חדלות פירעון נועד בין היתר למקסם את גביית החוב עבור הנושים. וזאת עושים באמצעות קביעת צו תשלומים המותאם ליכולותיו הכלכליות של החייב, והליך של מימוש נכסיו.

באופן טבעי, אדם אשר הגיע למצב של חדלות פירעון אינו מחזיק בנכסי מקרקעין. לכל היותר יש בבעלותו דירת מגורים או לפחות חלק מדירת מגורים. ומכאן מקור הדאגה כי בית המשפט יורה על מכירת דירת המגורים ויזרוק את החייב לרחוב.

זהו המקום להשמיע קול הרגעה לפחות לגבי ההיבט של זריקה לרחוב. שום בית משפט לא יאפשר לזרוק אדם לרחוב; בנסיבות מסוימות בית המשפט עשוי לאשר את מימוש דירת המגורים אך זאת בתנאי שימצא פתרון הולם.

דיור חלוף חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון דירת מגורים

ראשית כל בואו נבדוק את לשון החוק:

229(ג) בית המשפט לא יאשר מכירת זכות במקרקעין כאמור בסעיף קטן (א) אלא אם כן מצא כי התקיימו כל אלה:

(1) התועלת שתצמח לנושים ממכירת הזכות האמורה גוברת על הנזק שייגרם ליחיד כתוצאה מכך, בהתחשב, בין השאר בגילם של היחיד ובני משפחתו הגרים עמו ובנסיבותיהם האישיות ובכלל זה מצבם הבריאותי;

(2) אין אפשרות סבירה לפרוע את החוב בדרך אחרת שפגיעתה ביחיד פחותה;

(3) ליחיד ולבני משפחתו הגרים עמו יהיה מקום מגורים סביר באזור מגוריהם התואם את צורכיהם, או שהועמד לרשותם סידור חלופי לתקופה שיקבע בית המשפט לפי הוראות סעיף קטן (ד) של מקום מגורים סביר באזור מגוריהם התואם את צורכיהם.

ועכשיו דברי ההסבר :

על מנת שבית המשפט יאשר את מימוש הנכס הוא עורך שיקול השם על צד אחד של המאזניים את הנזק שיגרם לחייב ובני משפחתו הגרים עימו, ועל הצד השני של המאזניים את התועלת שתצמח לנושים.

את התועלת שתצמח לנושים אולי ניתן לחשב על פי מחיר השוק של הבית. אך לא קיימת נוסחה מתמטית אשר תכמת את הנזק שנגרם לחייב. אך אין ספק כי אל תוך המשוואה נכנסים בני המשפחה, המצב הבריאותי ועוד מאפיינים שונים. ולכן ישנו משקל רב לטיעונים שיציג עורך דין חדלות פירעון בפני בית המשפט.

עורך הדין יעשה את כל המאמצים לשכנע את בית המשפט כי הנזק גדול, ואין ערך של ממש בצעד זה.

דיור חלוף חדלות פירעון

במידה ובית המשפט יאשר את מימוש הנכס, הוא ידרוש כי החייב יקבל דיור חלופי. על פי החוק יש להעניק לחייב דיור חלופי לתקופה של 4 שנים, אך בית המשפט יכול להאריך את משך הזמן בהתאם לנסיבות האישיות.

בדרך כלל הפרשנות היא הענקת סכום לצורך תשלום שכר דירה עבור דיור חליפי. וזוהי עוד סיבה מדוע במעט מאוד מקרים בוחרים בצעד זה. מצד אחד ימומש הנכס לטובת קופת הנשיה, אך מצד שני סכומים נכבדים יוקדשו לדיור חלופי; כך שישנה סבירות גדולה כי בית המשפט לא יראה תועלת גדולה בצעד זה.

זכרו כי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד בין היתר להביא לשיקומו הכלכלי של החייב. זהו חוק סוציאלי מטרתו לסייע לחייב לחזור למסלול החיים התקין (בהיבטו הכלכלי). ומסיבה זו ניתן להגיד כי ברוב המקרים מימוש דירת המגורים של החייב לא משרת את המטרה השיקומית של החוק. אך יחד זאת איננו מציעים לכם להיות שאננים ולחשוב כי זה לא יכול לקרות!

חוק חדלות פירעון דירת מגורים

עורך דין חדלות פירעון

השאלה איך להגן על הבית בחדלות פירעון היא שאלה מרכזית עוד בעצם ההחלטה האם להגיש בקשה לפתיחת הליכים או לא. עורכי דין פשיטת רגל יחשבו פעמיים לפני שימליצו על הליך חדלות פירעון למי שיש ברשותו דירת מגורים. ובמידה וימליצו, הם ינקטו בפעולות שונות על מנת להגן על הבית.

המשתנים האישיים, כמו המצב המשפחתי והבריאותי יכולים להיות גורמים קריטיים בשיקולי בית המשפט. ולכן איננו יכולים להעניק עצות ללא בחינת המקרה האישי. ולצורך כך אתם מוזמנים למשרדו של עורך דין הוצאה לפועל ברחובות אפרים קוליו.

למשרדינו ניסיון רב בהליכי חדלות פירעון, ומתן מענה במקרים של הסרת הגבלות בבנק, ביטול עיקולים בהוצאה לפועל, בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל ועוד.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

 

חוק חדלות פירעון דירת מגורים | דיור חלוף חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן