הסדר חוב בחדלות פירעון

הסדר חוב בחדלות פירעון הוא הסדר הנעשה ישירות מול הנושים, ובעצם מעמיד אלטרנטיבה להליך חדלות פירעון. הסדר נושים בחדלות פירעון מאפשר להסדיר את החוב, ואף לקבל הפטר חובות בהסכמה מול הנושים. בכל שלב של הליך חדלות פירעון ניתן לנסות להגיע להסדר נושים.

חובות והליך חדלות פירעון

כל אדם יכול להיקלע לחובות. בחיים תמיד ישנו אלמנט של אי וודאות וכל מיני צרות עלולות ליפול עלינו ולהביא אותנו למצב של הסתבכות בחובות. לעתים זהו קושי נקודתי אשר בסופו של דבר, לאחר תקופה של דוחק כלכלי, אנו מצליחים לצאת ממנו. אך במקרים אחרים אנו עלולים להגיע למצב שבו החובות גדולים מהנכסים, וכך אנו נקלעים למצב של חדלות פירעון.

כמובן שאף אחד אינו רוצה להגיע למצב שכזה, אך לפעמים נסיבות החיים עלולות להביא אותנו למצב זה. במקרים אלו אנו יכולים למצוא את התרופה בחוק חדלות פירעון. חוק המאפשר לנו הליך שיקום כלכלי המנוהל על ידי רשויות המדינה.

מבלי להיכנס לעומקם של הפרטים, מדובר בתהליך הנמשך כ 4 שנים. בתקופה זו נעצרים הליכי הגבייה ועל החייב מוטלות מגבלות שונות. נקבע עבורו צו תשלומים ומתבצע הליך של כינוס נכסים. הכספים נאספים בקופת נשייה המנוהלת על ידי הנאמן על התיק. בסוף ההליך הכספים יחולקו בין הנושים על פי הקריטריונים הקבועים בחוק.

הליך זה מבקש לאזן בין האינטרסים של הנושים, לבין הצורך בשיקום החיים הכלכליים של החייב. ישנו ניסיון להשיא את גביית החובות, אך בסופו של דבר לא ניתן לגבות את כל החובות. לכן בסוף ההליך ניתן הפטר חובות לגבי יתרת החובות שלא ניתן לגבות.

שימו לב כי זהו הסבר כללי על הליך חדלות פירעון. בפועל יש מורכבות גדולה. לא כל מקרה של חובות מתאים להליך זה. ולא ניתן לקבל הפטר על כל חוב. בטרם נכנסים להליך חדלות פירעון, חשוב להתייעץ עם עורך דין הסדרי חובות.

הסדר חוב בחדלות פירעון

הסדר נושים בחדלות פירעון

מדוע הסדר חוב בחדלות פירעון עשוי להיות פתרון עדיף?

הליך חדלות פירעון מביא איתו מגבלות שונות המוטלות על החייב. למשל חל על איסור חברות בתאגיד או הקמת תאגיד. הוא לא יכול להחזיק כרטיסי חיוב ומוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ. וכמובן שהמגבלות השונות יטילו כתם על דירוג האשראי שלו למשך שנים ארוכות.

ומנגד ישנם הנושים המעוניינים לקבל את כספם. גם עבורם צפוי תהליך ארוך של 4 שנים, שבסופו יקבלו רק חלק מהכסף המגיע להם. לכן גם עבורם הליך פשיטת רגל הוא אינו האידאלי. הם מעוניינים לקצר את התהליך ולקבל את הכסף בהקדם האפשרי. ומכיוון שהם מבינים כי בסופו של דבר יינתן הפטר חובות, הם עשויים להסכים כבר עכשיו לוותר על חלק מהחובות.

אמנם זה לא נכון בכל מקרה, אך בהחלט ישנם מקרים בהם גם הנושים וגם החייב מעוניינים בהסדר נושים. כמובן חשוב שיעמוד לצידכם עו“ד חדלות פירעון אשר יסייע בתיווך וניהול המשא ומתן לצורך
קביעת ההסדרים האופטימליים.

שימו לב! בכל מקרה של חובות, גם כאשר בכלל לא נפתחו הליכי הוצאה לפועל תמיד ניתן לנסות להגיע להסדרים ישירות מול הנושים. אף צד אינו מעוניין בהליכים משפטיים מתישים, כך שבמקרים רבים ישנו אינטרס הדדי.

הסדר חוב בחדלות פירעון

על פי סעיף 185 לחוק חדלות פירעון, חייב יכול להגיש בקשה להסדר חוב במסגרת ההליך. החוק קובע כי במידה ויאושר ההסדר, יבוטל הליך חדלות הפירעון. ובאותה נשימה נזכיר כי החוק מאפשר להגיש בקשה להסדר חוב גם כאשר לא נפתחו הליכי חדלות פירעון.

הסדר נושים בחדלות פירעון מחייב את כל הנושים, בתנאי שהתקבל על ידי הרוב הדרוש ועל ידי בית המשפט.

על מנת להגיע להסדר מול נושים יש לפעול באופן הבא:

  1. הגשת בקשה לבית המשפט – יש להגיש לבית המשפט את הצעת הסדר החוב. בית המשפט ישקול את הבקשה ואם אין בה פגם העשוי לפגוע בהליך, הוא יורה על הבאת ההסדר לאישורם של הנושים. במקביל בית המשפט ימנה מנהל הסדר אשר ינהל את ההתדיינות מול הנושים.
  2. אספת נושים – מנהל ההסדר יכנס אספת נושים בה תוצג בפניהם הצעתו של החייב. ההכרעה תתקבל בהצבעה כאשר לנושים ישנו כוח יחסי על פי היקף החוב והתביעות שהוגשו. ישנה הפרדה בין נושים מובטחים או נושים בדין קדימה, לבין האחרים, ולכן תתנהל פגישה נפרדת איתם. על פי החוק אישור הסדר נושים בחדלות פירעון דורש שני תנאים: האחד הוא כי בכל אסיפה יושג רוב של המצביעים. והשני הוא שהתומכים מחזיקים ב ¾ מכוח ההצבעה לפחות. קולם של אלו הנמנעים בהצבעה לא יספר.
  3. אישור בית המשפט – לאחר שאספת הנושים אישרה את הסדר חוב, על בית המשפט לאשר הסדר חוב בחדלות פירעון. בית המשפט בוחן את הוגנות ההסכם ואינטרסים שונים. בית המשפט רשאי גם לאשר הסכם שלא אושר על ידי הנושים במידה וימצא אותו הוגן וצודק ביחס לכלל הנושים.

הסדר נושים בחדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו עומד לשירותכם עם מבחר שירותים משפטיים. משרדינו מעניק סיוע לכל מי שמתמודד עם חובות. עם יחס אישי וניסיון רב בהסדרי חובות מכל הסוגים, אנו נעניק לכם ליווי בכל הדרך ליציאה מהחובות.

משרדינו מטפל במבחר נושאים משפטיים: הסדרי חובות לבנקים, הסדרי חובות לעירייה, עורך דין דיור ציבורי ועוד.

הקליקו כאן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק –הוצאה לפועל – שאלות ותשובות

הסדר חוב בחדלות פירעון

הסדר נושים בחדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן