הליכי חדלות פירעון ליחיד

הליכי חדלות פירעון ליחיד יכולים להיות הפתרון עבור מי שנקלע לחובות כבדים ואין לו את האמצעים לשלם את החובות. כלומר סך חובותיו גדול מנכסיו והכנסותיו. זהו הליך שיקום כלכלי, המטיל על החייב חובות ומגבלות, אך מאפשר לו להתחיל מחדש את חייו הכלכליים.

אבל רגע, זה לא כל כך פשוט וגם לא מתאים לכל מקרה. רבים מחפשים חדלות פירעון כל זכות, ואכן מוצאים שם הסברים עדכניים על פשיטת רגל. אבל חשוב לזכור כי הנושא יכול להיות מורכב למדי, ולכן מוטב לקבל ייעוץ אישי אצל עורך דין להסדרי חובות.

במאמר זה אנסה להאיר לכם כמה זוויות לגבי הליכי חדלות פירעון.

הליכי חדלות פירעון ליחיד

הליך שיקום כלכלי

הסוגיה הראשונה שצריך לבחון היא האם ההליך מתאים עבורך? ולמעשה יש כאן כמה שאלות מרכזיות:

  1. האם אתה עומד בתנאים  – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מגדיר מהו מצב של חדלות פירעון, ומהם התנאים בשביל להגיש בקשה לחדלות פירעון. לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין על מנת לראות כי המקרה שלך עומד בתנאים. למשל, אם החובות לא נצברו בתום לב, סביר להניח כי בקשתך תידחה.
  2. מאפייני החובות – יתכן כי זהו חוב לבנק בעקבות הלוואה, ואולי זהו חוב מזונות או חוב בעקבות קנס שקיבלת מהעירייה. האם זה משנה? בהחלט! השאיפה של כל חייב היא לקבל הפטר חובות. אך לא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב וצריך לדעת זאת מראש. בוודאי שאינך רוצה לסיים הליך שיקום כלכלי, ועדיין להתמודד עם חוב.
  3. האם ישנן אלטרנטיבות אחרות – הליכי חדלות פירעון ליחיד הם אינם האפשרות היחידה להתמודדות עם חובות. זוהי אסטרטגיה המתאימה למקרים קיצוניים, וחובה לבדוק זאת עם עורך דין פשיטת רגל. בדרך כלל, אם ישנה אפשרות של הסדר נושים חדלות פרעון, יש לכך יתרונות רבים.

חדלות פירעון כל זכות

הליכי חדלות פירעון ליחיד

במידה ונפגשתם עם עורך דין לענייני חובות, ולאחר בחינת הנושא הוחלט לפעול בדרך זו, זה פחות או יותר מה שמצפה לכם:

  1. הגשת בקשה לפתיחת הליכים – הליך שיקום כלכלי מתחיל בהגשת הבקשה. במקרה של חובות בסכום נמוך, עושים זאת בהוצאה לפועל. וכאשר מדובר בחובות בסכום גבוה, יש לעשות זאת מול הממונה על חדלות פירעון.
    הגשת הבקשה דורשת מילוי טופס מייגע למדי. זהו טופס הדורש מכם למסור מידע רב, וחשוב לעשות זאת בצורה מדויקת תוך כדי צירוף האסמכתאות הרלוונטיות.
    בעת הגשת הבקשה, כדאי להגיש בקשה לעיכוב הליכים.
  2. צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון – במידה והבקשה התקבלה יינתן הצו לתחילת ההליכים. בשלב זה גם יעצרו הליכי גבייה (כדאי להגיש בקשה לעיכוב הליכים כבר בשלב הראשון). הליכים פליליים ימשכו כרגיל. מרגע זה חלות על החייב מגבלות רבות, ואין להגיע להסדר מול אחד הנושים המפלה את האחרים.על החייב להגיש דוחות חודשיים ולעמוד בצו תשלומים. והמגבלות הן:
    – עיכוב יציאה מהארץ, לרבות הגבלה על החזקה/קבלה/הארכת תוקף של דרכון או תעודת מעבר.
    – רישום כלקוח מוגבל בבנק.
    – הגבלות על כרטיסי אשראי (כרטיסי חיוב באופן כללי).
    – הגבלות על מעורבות בהקמת תאגיד.
    מתן הצו פותח תקופה המכונה תקופת הביניים. תקופה זו נמשכת כשנה. בתקופה זו הנאמן בוחן את המקרה ומכין תכנית לשיקום כלכלי. במהלך תקופה זו הנושים מגישים את תביעות החוב לנאמן.
    במידה והחייב עמד בתנאים, בסוף התקופה יינתן צו לשיקום כלכלי. במקרים מסוימים ניתן הפטר לאלתר.
  3. צו לשיקום כלכלי – צו זה הוא בעצם הליך שיקום כלכלי בפועל. הצו מבוסס על מסקנותיו של הנאמן, והוא מגדיר את התשלומים החודשיים ואת מימוש הנכסים. זוהי תקופה הנמשכת כשלוש שנים, ובסופה ניתן הפטר חובות. אך ישנם גם מקרים בהם תקופה זו קצרה יותר, ואף ארוכה יותר!

עוד דבר חשוב הוא הכשרה להתנהלות כלכלית נכונה. זוהי תכנית הנמשכת כ 12-20 שעות ובמהלכה רוכשים כלים להתנהלות פיננסית נכונה.

חדלות פירעון כל זכות

הליך שיקום כלכלי

רבים מחפשים אחר מידע באינטרנט, ואכן ישנו מידע רב באינטרנט. אך על מנת להתמודד עם חובות, אתם צריכים לעשות מעשה. יש לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל על מנת לבחון את הדברים ולגבש אסטרטגיה.

אל תקבלו רושם מוטעה, זהו אינו הליך קל ופתרון מהיר לחובות. אתם תצטרכו עזרה וליווי של עורך דין. בין אם זה עבור הגשת הבקשה או ניהול משא ומתן מתוך ניסיון להגיע להסדר מול הנושים.

משרד עורכי דין אפרים קוליו עומד לשירותכם, עם מעטפת השירותים המשפטית. למשרדנו ניסיון רב בסוגיות הוצאה לפועל, הליכי חדלות פירעון ליחיד, חדלות פרעון של חברה, הסדר חוב מול הבנק ועוד. בקרו במשרדינו.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן