הסדר חוב מול הבנק

הסדר חוב מול הבנק יש לעשות בהקדם, ורצוי בעזרת עורך דין מומחה לחובות. חובות צוברים ריבית וקנסות וכך הם מתנפחים, וזוהי אחת הדרכים של הבנק להרוויח כסף. אז איך סוגרים חובות מול הבנק? האם הכרזה על פשיטת רגל וקבלת הפטר חוב היא הפתרון? 

במאמר זה נסקור את סוגיית החובות לבנקים ואת אפשרויות הפעולה, אך על מנת לקבל ייעוץ משפטי אישי התואם את נסיבות המקרה שלכם יש לפנות ל עורך דין במרכז תל אביב העוסק בחובות וענייני הוצאה לפועל. 

הסדר חוב מול הבנק

הבנקים הם בדרך כלל הכתובת שלנו כאשר אנו זקוקים לכסף, ובעיקר כסף שאין לנו אותו כרגע – כלומר הלוואות ומשכנתאות. במקרים אלו הבנקים מעניקים לנו את סכום הכסף שאנו מבקשים ונקבעת תכנית תשלומים במסגרתה נחזיר את החוב לבנק בתשלומים חודשיים ובתוספת ריבית. הריבית היא בעצם המחיר שאנו משלמים על הלוואות, לכן לא מומלץ לקחת הלוואות ללא צורך אמתי. הבנקים יכולים להציע לכם הלוואות לצורך נסיעה לחו“ל וזה נשמע מאוד מפתה, אך בפועל זה יעלה לכם ביוקר. 

אחת ההלוואות השכיחות ביותר היא הלוואה לרכישת דירה, כלומר משכנתה. לאור העלות הגבוהה של דירות, רק בעלי יכולת מעטים יכולים לרכוש דירה ללא עזרת הבנק. אך ישנן גם נסיבות אחרות בהן אנו עשויים להזדקק להלוואות. 

ברגע בקשת ההלוואה אתם צריכים לעשות תכנית כלכלית להחזר ההלוואה. אין לקחת הלוואה שאינכם יכולים לעמוד בתנאי ההחזר, זהו מתכון לאסון כלכלי. עליכם לחשוב קדימה ולתכנן את החזר ההלוואה בהתאם להכנסתכם החודשית ובהתאם להוצאות שלכם. יש גם לקחת מרווח ביטחון על מנת שלא תתרסקו עם קל עלייה קלה בהוצאות או ירידה קלה בהכנסות. 

אך למרות כל המאמצים לתכנן את החזר ההלוואה, העתיד אף פעם אינו בטוח. עלולים להיות שינויים בהוצאות ובהכנסות שלנו וכך אנו עלולים למצוא את עצמינו ללא יכולת לעמוד בתנאי ההלוואה. ומכאן העניינים עלולים להתגלגל לחוב גדול ותסבוכת משפטית. 

הסדר חוב מול הבנק

איך סוגרים חובות

במידה והבנק רואה כי אינכם עומדים בהחזר החוב, זהו רק עניין של זמן עד שהנושא יועבר למחלקה המשפטית של הבנק אשר תנקוט בהליכים לגביית החוב. לא רצוי להגיע למצב זה, במידה ויש לכם בעיה כלכלית רצוי להקדים לפנות לבנק ולנסות להגיע להסדר. עורך דין במרכז תל אביב יכול לסייע לכם. 

  1. ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם לגבי חובות היא פשוט לא להיכנס אליהם. נכון, ברור שלא תמיד החוב בשליטתכם. אך בכל זאת חשוב להתנהל בצורה אחראית ולא לקחת הלוואות והתחייבויות כספיות שלא לצורך. 
  2. חובות לבנקים ניתן לסגור באמצעות משא ומתן מול המחלקה המשפטית של הבנק. אם תראו לבנק את כנות הכוונות שלכם לגבי סגירת החוב ותסבירו להם הנסיבות החדשות, נציגי הבנק יוכלו להגיע אתכם להסדר חדש המאפשר לכם להחזיר את ההלוואה ב“תנאים נוחים יותר“. אנו שמיים זאת במרכאות מכיוון שהנוחות צפויה להיות רק בהפחתת גובה התשלום החודשי, אך סך החוב צפוי לגדול – פשוט תשלמו החזר חודשי קטן יותר אך במשך תקופה ארוכה יותר.
  3. אינכם חייבים עורך דין לענייני חובות לצורך הגעה להסדר מול הבנק. תוכלו לעשות זאת באופן ישיר. אך מכיוון שההתנהלות היא מול מחלקה משפטית מומלץ מאוד לבצע הסדר חוב מול הבנק בעזרתו של עורך דין במרכז תל אביב. לעורך הדין ניסיון בניהול משא ומתן, היכרות עם מדיניות הבנקים והסדרים דומים ויכולת להבין ולהסביר לכם את כל החוזה המשפטי שהבנק ירצה שתחתמו עליו. בפועל בעזרתו של עורך דין תוכלו להגיע להסדר טוב יותר.

איך סוגרים חובות

הכרזה על פשיטת רגל

איננו יכולים להגיד ש הכרזה על פשיטת רגל היא תחליף להסדר חובות מול הבנק. אם חשבתם שזוהי דרך מהירה לקבל הפטר חוב, זה ממש לא כך. חדלות פירעון של יחיד היא הליך משפטי המיועד למי שסך חובותיו עולה על הכנסותיו ונכסיו ואין לו אפשרות לפרוע את החובות. זהו הליך שיש לו השלכות רבות ומגבלות קשות על החייב. 

במסגרת ההליך מתבצעת חקירה של יכולותיו הכלכליות ונקבע לחייב צו תשלומים חודשי שעליו לעמוד בו לטובת קופת הנשייה. ההליך גם כולל כינוס נכסים לטובת סגירת החוב. ישנם מקרים בהם אין ברירה וזהו הפתרון, אך זהו ממש לא מוצא קל ולא דרך להתחמקות מחובות. 

בטרם פונים להליך חדלות פירעון חשוב לבחון את הדברים באמצעות עורך דין מומחה לפשיטת רגל. לקריאה נוספת בעניין הליך חדלות פירעון

הכרזה על פשיטת רגל

הפטר חוב

המשמעות של הפטר חוב היא מחיקת יתרת החובות. כך החייב יכול להתחיל מחדש את חייו הכלכליים בתום הליך פשיטת רגל. אם אתם חייבים כסף לבנק ופניתם להליך פשיטת רגל; במידה ובקשתכם תתקבל הממונה על חדלות פירעון ינסה למקסם את גביית החוב, גם אם זה אומר מימוש הנכסים שברשותכם. ניתן להגיש בקשה להפטר מיד לאחר קבלת צו לשיקום כלכלי, אך במידה וישנם נכסים שניתן לממש הבקשה לא צפויה להתקבל. 

הפטר חוב

עורך דין במרכז תל אביב

במידה ונקלעתם לחובות, מוטב לפנות ל עורך דין חובות על מנת להגיע ל הסדר חוב מול הבנק. הכרזה על פשיטת רגל היא אינה ברירת המחדל, יש לה משמעויות רבות. אם תרצו לדעת איך סוגרים חובות אתם מוזמנים לפנות לייעוץ משפטי ולשמוע על הכלים השונים איתם ניתן להתמודד עם החוב. במשרד עורכי דין אפרים קוליו תוכלו לקבל סיוע וייעוץ אישי בנושא הוצאה לפועל והתמודדות עם חובות. 

עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

עורך דין במרכז תל אביב

רוצים לדעת עוד על הסדרי חובות לבנקים

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן