הממונה על חדלות פירעון

מי הוא הממונה על חדלות פירעון, מה תפקידו וכל מה שחשוב לדעת.

הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים הוא הגוף המרכז את כל הנושאים הקשורים להליכי פשיטת רגל. כוחו וסמכויותיו נובעים בעיקר מתוך חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

אם הינכם נמצאים במצב של חדלות פירעון, זהו אחד הגורמים מולם תתנהלו ולכן כדאי להכיר ולהבין במה מדובר. ובעיקר איך מתחילים את התהליך של חדלות פירעון.

משרד המשפטים הממונה על חדלות פירעון

הממונה על חדלות פירעון

 

אז חשוב להגיד כי זהו גוף הפועל תחת משרד המשפטים. בעבר הוא כונה הכונס הרשמי (כנ“ר), אך מאז כניסתו לתוקף של ההליך החדש, הוא  מכונה הממונה על חדלות פירעון.

גוף זה מרכז את ההליכים הרלוונטיים לאדם פרטי, עוסק מורשה או עוסק פטור. בסמכותו של גוף זה להוציא צו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון (לבקשתו של החייב). כמו כן הוא זה שממליץ לבית המשפט האם לתת צו שיקום כלכלי או הוא צו הפטר. כמו כן הוא מעורב בהחלטות שונות לאורך ההליך.

סמכותו כוללות:

  • מינוי נאמן בתיק חדלות פירעון, לרבות פיקוח על עבודתו והנחיות שונות.
  • שמירה על הליך תקין והוגן.
  • הקפדה על האינטרס הציבורי בהליכי חדלות פירעון.
  • ניהול הליכי חדלות פירעון של חייבים (לא חברה בפשיטת רגל).

הממונה על חדלות פירעון טלפון

משרד המשפטים הממונה על חדלות פירעון מפעיל מוקד שירות ותמיכה במספר המקוצר  *5067. כמו כן תוכלו לקבל מידע באתר האינטרנט של הממונה על חדלות פירעון.

באופן כללי, מומלץ לגשת אל הליך חדלות פירעון באמצעות עורך דין פשיטת רגל. ולכן אינם צריכים להיות מוטרדים לגבי ההתנהלות מול הממונה, עורך הדין יטפל בכל המסמכים, הניירת והגשת הבקשות.

מוקד המידע של הממונה יכול לספק לכם מידע כללי. אך כאשר מתמודדים עם חובות, אתם זקוקים לייעוץ אישי וניתוח מעמיק של מצבכם הפיננסי – דבר שניתן לקבל רק באמצעותו של עורך דין חדלות פירעון.

הממונה על חדלות פירעון

לפני הכל, חשוב להבין כי לא כל מקרה של חדלות פירעון מתנהל מול הממונה. ישנם 3 מקרים שצריך להכיר:

חדלות פירעון של חובות בסכום נמוך – על מנת לייעל את ההליך, מאז כניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון החדש, ניתן לנהל את חדלות הפירעון בהוצאה לפועל כאשר מדובר בחובות בסכום נמוך.

נכון לשנת 2024, חוב בסכום נמוך הוא חוב עד לסכום של 166,627.31 שקלים. אם זה המקרה, את הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון עושים בהוצאה לפועל.

חדלות פירעון של חובות בסכום גבוה – כאשר מדובר בחובות בסכום גבוה, יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון.

ניתן לעשות זאת באופן מקוון או באופן ידני.

חדלות פירעון חברה בע“מ – כאשר מדובר בחברה בע“מ, העניינים קצת יותר מורכבים. ובמקרים שכאלו הערכאה המוסמכת לדון בנושא היא בית המשפט המחוזי. יש להגיש את הבקשה במחוז המתאים – בדרך כלל לפי הכתובת הרשומה של התאגיד.

הממונה על חדלות פירעון טלפון

איך להתמודד עם חובות

אם נקלעת למערבולת של חובות ואינך רואה את הדרך החוצה, הדבר הנכון יהיה לפנות אל עורך דין להסדרי חובות אפרים קוליו. אינך צריך להיות מוטרד יותר מידי לגבי השאלות הטכניות של אופן הגשת הבקשה.  עורך הדין יספק לך את כל המידע.

כאשר אדם נמצא בחובות אנו חייבים לבדוק בצורה מקיפה את המקרה. איננו יכולים להמליץ על הגשת בקשה לפתיחת הליכים לפני שאנו בוחנים את היקף החובות ומאפיינים, כמו גם היכולות הכלכליות העומדות לרשותו של החייב.

אנו בוחנים את ההליכים המשפטיים המתאימים, ויתכן כי ניתן למצוא פתרונות של הפטר חובות לא חדלות פירעון (באמצעות הסדר ישירות מול הנושים).

ואנו כמובן מעניקים את מעטפת השירותים המלאה שתבטיח כי כל הליך יתנהל ביעילות ומהירות, ובאופן האופטימלי.

משרד המשפטים הממונה על חדלות פירעון

עו“ד אפרים קוליו

עורך דין הוצאה לפועל ראשון לציון,  אפרים קוליו, מביא איתו ניסיון רב בכל הסוגיות של תיקי הוצאה לפועל, חדלות פירעון, הסרת עיקולים בהוצאה לפועל וחדלות פירעון של תאגידים.  ולכן אנו יודעים להעניק פתרונות יעילים והסדרי חובות יצירתיים.

מעבר להסדרי חובות, משרדינו גם מביא ניסיון עשיר בתחומי המשפחה, דיור ציבורי ודיני הירושה.

משרדינו דוגל ביחס אישי ומציאת פתרונות יצירתיים בהתאמה אישית.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן