חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא החוק המחליף את פקודת פשיטת הרגל המיושנת. הוא מכונה החוק החדש, אך למעשה הוא כבר חוגג יום הולדת 5.

אם תרצו לקרוא את חוק חדלפ במלואו, תוכלו לחפש חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נבו. שם תוכלו למצוא את החוק במלואו. אך כמובן, השפה המשפטית אינה מובנת לכולם והחוק ארוך למדי. לכן הפעם נסקור את עיקרי החוק בצורה פשוטה.

נציין כי איננו נכנסים לכל הדקויות המשפטיות של החוק, אלא רק מתארים אותו באופן כללי. איננו רוצים שתקבלו החלטות על סמך הדברים הנאמרים כאן. במידה ואדם מתמודד עם חובות, ושוקל לפתוח בהליכי חדלות פירעון – יש לעשות זאת לאחר התייעצות עם עורך דין חדלות פירעון.

חוק חדלפ

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

אולי הדבר הכי חשוב להתחיל ממנו הוא מטרת חוק חדלפ. המטרה של החוק היא עניין חשוב מאוד ומחייב עבור על הערכאות שתמיד צריכות לפעול ברוח מטרת החוק.

ובכן המטרה הראשונה של החוק היא שיקומו הכלכלי של החייב, וחתירה למצב שבו יוכל להשתלב שוב במרקם חיים כלכלי אחראי. בעבר היחס כלפי בעלי החובות היה יחס שלילי, אך כיום החוק מבין כי אדם עלול להיקלע לחובות בתום לב ויש לסייע לו.  ונכון, ישנם אנשים המבצעים הונאות שונות ומנסים בצורה מודעת להתחמק מתשלום חובות –  זו הסיבה מדוע החוק מתייחס לחובות שנצברו בתום לב.

עוד נקודה חשובה בהקשר של החייב היא תחימת ההליך לתקופה של 48 חודשים. ובמקרים רבים ההליך מסתיים בשלב מוקדם יותר. יש כאן הבנה שבמקרים מסוימים אין סיבה למשוך את ההליך זמן רב, וברור כי לחייב את היכולות הכלכליות.

הצד השני של המטבע הוא הנושים. גם להם יש זכויות, ויתכן כי הם משלמים מחיר כבד בגלל חוסר היכולות הכלכליות של החייב. גם להם התחייבויות כספיות,  וגם הם עלולים להיקלע למצבים בעייתיים מאוד בגלל חייב שאינו משלם. לעתים הנושים הם גופים חזקים, כמו בנקים, אך לא בכל המקרים.

ולכן, על מנת לאזן בין האינטרסים של הנושים לבין האינטרסים של החייב, ישנו ניסיון למקסם ככל שאפשר את גביית החוב. פקודת פשיטת הרגל הישנה לא הייתה מספיק יעילה, ולעתים אפשרה ניצול לרעה של ההליך. והציפיה היא שהחוק החדש יעניק יותר כלים.

עוד חידוש של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא האפשרות לנהל את ההליך ישירות מול ההוצאה לפועל. על מנת לייעל הליכים ולהפחית את העומס על בתי המשפט, כאשר מדובר על חובות בסכום נמוך, ניתן לנהל את ההליך מול ההוצאה לפועל.

במקרה של חובות בסכום גבוה, ההליך מתנהל מול הממונה על הליכי חדלות פירעון במשרד המשפטים. ואם מדובר בהליך חדלות פירעון של חברה, זוהי סוגיה עבור בית המשפט המחוזי.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נבו

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נבו

באתר נבו תוכלו למצוא את הנוסח המלא של החוק המשתרע על פני כמאה עמודים. זהו חוק ארוך ומורכב, המתייחס למקרים שונים; לרבות חדלות פירעון של חברה. בשביל להבין את החוק יש להבין בשפה המשפטית ולקרוא אותו בעיון רב, אך בשביל זה ישנם עורכי דין הוצאה לפועל שלמדו היטב את החוק ויכולים לייעץ לכם.

מה שקל להבין, גם ללא ידע משפטי הוא שלושת המטרות המרכזיות של החוק כפי שהן מוגדרות בחוק עצמו:

1.    חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או העלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה –

(1)  להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב;

(2)  להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים;

(3)  לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

מעבר לזאת החוק מגדיר היטב מה זה חדלות פירעון, ומהם כל ההליכים הקשורים לתהליך.

עורכי הדין שולטים היטב בכל הקשור לנושא של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, אך אין די בזה. לעתים ישנם מקרים מורכבים שמגיעים לבתי המשפט, ולכן יש להכיר גם פסקי דין תקדימיים. כך או כך, אם נקלעתם לחדלות פירעון, חשוב מאוד שתעשו את הצעד הנכון ותפנו לייעוץ משפטי.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלפ

בכל סוגיה הקשורה לחדלות פירעון, חובות וסוגיות ההוצאה לפועל, עורך דין אפרים קוליו מביא איתו את הניסיון הדרוש. משרדנו מרבה לעסוק בסוגיות של הסדרי חובות, לרבות הסדרי חובות מול הבנקים. יש לנו את היכולת למצוא פתרון יצירתי לכל מקרה, ולהעניק ייצוג משפטי לזוכים וחייבים.

אנו עומדים לשירותכם בכל שאלה משפטית בנושא. ניתן גם ליצור קשר באמצעות הפורום בפייסבוק.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן