הסדר חובות מול ספקים

הסדר חובות מול ספקים הוא אחת האפשרויות להתמודדות עם חובות. לצורך העניין ספקים יכולים להיות ספקים של העסק ואפילו ספקי אשראי כמו הבנקים. אם יש לכם חובות כלפיהם ויש לכם בעיה בהחזר החובות, זהו רק עניין של זמן עד שיפתחו בצעדים משפטיים והליכי הוצאה לפועל. אם דרישות החוב שלהם מוצדקות, בסופו של דבר אתם תדרשו לשלם אותם ויופעלו עליכם לחצים כבדים בדמות פתיחת הליכי הוצאה לפועל, עיקולים וסנקציות שונות.

ישנן דרכים להתמודד עם הליכי ההוצאה לפועל, כמו למשל חקירות יכולת לצורך קביעת צו תשלומים שאתם יכולים לעמוד בו. אך לא חייבים להגיע למצב שבו העניינים מגיעים אל ההוצאה לפועל, לעתים אפשר להגיע להסדר חובות מול ספקים. לצורך כך עליכם להוכיח לספקים את הרצינות שלכם בנושא הכוונה לעמוד בתשלום החוב, וגם יכולת לנהל מולם משא ומתן. לצורך כך אתם זקוקים ל עורך דין חובות, הוא מעניק לכם מענה לשני הדברים.
עצם הפניה לעורך דין כבר המנהל משא ומתן בשמכם כבר מראה לספקים כי כוונותיכם רציניות. זה יגביר את הנכונות שלהם להתגמש וללכת לקראתם בהסדרי פריסת חובות ואפילו הפחתת החוב. בסופו של דבר גם הספקים ירצו להימנע מהליכים משפטיים אשר יגזלו להם זמן וכסף. אם נקצין את המצב ונגיע בסוף להליך חדלות פירעון, הספקים יחכו הרבה מאוד זמן עד שיראו את הכסף וגם לא יקבלו הכל. כך שלפעמים יש להם אינטרס ברור להגיע אתכם להסדר המזרז את קבלת הכספים, אפילו במחיר של מחיקת חלק מהחובות.

הסדרי חובות מול ספקים

הסדר חובות מול ספקים

במידה ויש לכם חובות, עורך הדין יכול לפנות אל הספקים ולהציע להם להיכנס למשא ומתן. עורך הדין יכול להסביר בפני הספקים את המצב ולסייע להם להבין כי הגעה להסדר היא הדרך הטובה ביותר עבורם. כך ניתן להגיע לפתרון שהוא WIN-WIN. כמובן שלא תמיד זה אפשרי, זה תלוי ביכולות הכלכליות העומדות לרשותכם ורמת הנכונות של הספקים להגיע להסדר. ישנן מספיק סיבות טובות מדוע הם כן יעדיפו להסדר, אך לא תמיד זהו המקרה. הרבה מזה תלוי ביכולתו עורך הדין לנהל מולם משא ומתן.

מה קורה אם לא מגיעים להסדר? אם לא גובש הסדר חובות מול ספקים, יש לצפות שהם ינקטו בהליכים משפטיים ופתיחת תיקי הוצאה לפועל. כאשר יש לכם חוב, ההוצאה לפועל שולחת אליכם דרישה לתשלום החוב וניתנת לכם מסגרת זמן לשלם אותו. במידה ולא תעמדו בתשלום יחלו הליכי הגבייה. אלו עשויים להיות הליכים קשים ומשתקים. למשל הליכי הגבייה עשויים לכלול עיקולי רכוש, עיקול משכורות, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

הפחתת צו תשלומים

חקירת יכולת

אם אתם נדרשים לשלם חוב ואינכם יכולים לעמוד בתשלום החוב, אתם יכולים לפנות אל ההוצאה לפועל ולבקש חקירות יכולת. במקרים מסוימים ההוצאה לפועל יכולה להחליט על ביצוע החקירה בעצמה. המטרה של חקירות יכולת היא לאפשר להוצאה לפועל להבין מהן היכולות הכלכליות שלכם. זהו יהווה את הבסיס לקביעת הסדר תשלומים שבו אתם יכולים לעמוד.

במידה וישנם מספר תיקי הוצאה לפועל, ובכל אחד ישנו צו תשלומים נפרד, אתם יכולים לפתוח בהליך של איחוד תיקים (לא תקף לגבי תיקי מזונות) במסגרת הליך איחוד תיקים כל התיקים יתנהלו במסגרת תיק אחד ובו צו תשלומים אחד. במסגרת ההליך תתבצע גם חקירת יכולת על מנת לקבוע את תו התשלומים, זהו חלק אינטגרלי מההליך.

הפחתת צו תשלומים

יתכן שנקבע עבורכם צו תשלומים התואם ליכולותיכם הכלכליות באותה נקודת זמן. יתכן שזה היה עבור חוב בודד, במסגרת הליך איחוד תיקים ואפילו במסגרת הליך חדלות פירעון. הנסיבות בחיים תמיד יכולות להשתנות ויתכן שעכשיו נקלעתם למצב שבו אינכם יכולים לעמוד בצו התשלומים. במקרה שכזה ניתן להגיש בקשת הפחתת צו תשלומים.

לצורך הפחתת צו תשלומים עליכם להגיש בקשה להוצאה לפועל – בקשה לשינוי צו תשלומים. על החייב להציע הסדר תשלומים חדש. הנקודה החשובה היא שכבר בעת הגשת הבקשה, עליכם לשלם על פי הסדר התשלומים המוצע. כלומר אין לחכות עד להחלטת רשם ההוצאה לפועל.

חקירות יכולת

עורך דין חובות

מתמודדים עם חובות לנושים? ישנן דרכים שונות להתמודד עם חובות. פנו אל עורך דין הוצאה לפועל על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר. לעתים כדאי למצות את האפשרויות של הסדר חובות מול ספקים, ולעתים הדברים כבר מגיעים אל ההוצאה לפועל ושם אתם עלולים להתמודד עם מצבים שונים וצורך בהגשת בקשות שונות. לא כדאי לעשות זאת ללא עזרה משפטית.

משרדינו נמצא ברח’ דוד סחרוב 22, ראשון לציון (בניין ההוצאה לפועל). הוראות הגעה בגוגל.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן