הסדר חוב עם הבנק

אנשים רבים נקלעים לחובות בבנק ומחפשים את האפשרות להגיע להסדר חוב עם הבנק. הבנקים הם חלק חשוב בהתנהלות הפיננסית המודרנית ובמידה רבה אנו תלויים בבנקים. כאשר אנו זקוקים לסכום כסף גדול, כמו למשל לצורך רכישת דירה, אנו בדרך כלל פונים אל הבנק בבקשת הלוואה. הבנק מעניק לנו את סכום הכסף ואנו מחזירים אותו בסדרת תשלומים נושאת ריבית; שום דבר לא ניתן לנו חינם, הבנק מרוויח מהריבית.

במצב תקין אנו משלמים לבנק מידי חודש, בהתאם לתנאי ההלוואה. אך לא תמיד העניינים מתנהלים בצורה זו. מכיוון שהלוואות, בעיקר משכנתאות, פרושות על גבי תקופה ארוכה – יתכנו אירועים שונים הפוגעים ביכולת שלנו לעמוד בהחזר ההלוואה. למשל אולי ספגנו ירידה בהכנסות או הוצאות בלתי צפויות שלא ניתן היה להימנע מהן. לפעמים זה עניין נקודתי של חודש אחד, אבל בסופו של דבר אנו חוזרים לאיזון, ולפעמים הבעיה קשה יותר. 

כאשר איננו מצליחים להחזיר את החוב לבנק הוא צובר ריביות וקנסות פיגורים, ובסופו של דבר עובר למחלקה המשפטית של הבנק – מצב שתרצו להימנע ממנו. 

הסדר חוב עם הבנק

חוב לבנק מה עושים

ההמלצה הכי טובה שתמנע הרבה מאוד בעיות היא להיות בעלי יוזמה בתהליך. במידה ונתקלתם בקושי כלכלי – מוטב להקדים לפנות לבנק ולהסביר את המצב, ולא לחכות שהחוב ילך ויתפח. מוטב להגיע להסדר חוב בנק הפועלים בטרם הוא עובר לטיפול המחלקה המשפטית. במצב זה עדיין שוררים יחסי אמון בין הבנק לבין הלקוח וניתן להגיע להסדר תשלומים שונה שתוכלו לעמוד בו – בדרך כלל הקטנת התשלום החודשי ופריסת התשלומים על פני תקופת זמן ארוכה יותר. במצב כזה הסוגיות הן יותר סוגיות חשבונאיות ולא סוגיות משפטיות. עליכם לעשות את החישובים על מנת לבחון את כדאיות ההצעה אל מול אפשרויות מימון אחרות להחזר החוב. אך היו זהירים מאוד מהלוואות לכיסוי חוב אשר רק דוחות את ההתמודדות עם הבעיה. 

חוב לבנק מה עושים

הסדר חוב עם הבנק

אם לא הגעתם ל הסדר חוב עם הבנק והחוב הולך ומצטבר , במהרה הטיפול יעבור למחלקה המשפטית של הבנק. אם הגעתם למצב הזה יש למהר לפנות ל עורך דין לענייני כספים על מנת להגיע ל הסדר חוב בנק הפועלים. 

כאשר החוב עובר לטיפול המחלקה המשפטית הם עשויים להשתמש בכלים משפטיים שונים לצורך גביית החוב. הם עשויים להגיש תביעות משפטיות, לפתוח תיקי הוצאה לפועל כנגד החייב, לממש ביטחונות ואף להגיש בקשה לפשיטת רגל בתור נושה. 

לבנק אין עורך דין, אלא מחלקה משפטית שלמה של עורכי דין מומחים לגביית חובות. אלו עובדים עבור הבנק ותפקידים להילחם עבור גבייה מרבית של החוב, ללא עורך דין הנלחם בשבילכם אין לכם סיכוי – המחלקה המשפטית של הבנק חושבת אך ורק על טובת הבנק. 

הליכי הגבייה שיופעלו נגדכם יגרמו להרבה מאוד לחץ עליכם, אך בפועל לא ממש יסייעו לכם לסגור את החוב. ההוצאה לפועל עשויה להשתמש בסנקציות שונות הכוללות צו איסור יציאה מהארץ, הגבלות על רישיון נהיגה וכמובן עיקולים שונים. ואם הבנק הגיש בקשה לפשיטת רגל אתם עשויים למצוא את עצמכם בכינוס נכסים. וכל ההליכים הללו יגרמו להוצאות משפטיות נוספות. 

חוב לבנק מה עושים? את הבעיה צריך לגדוע כאשר היא קטנה. אנשים רבים חושבים שהם יוכלו להסתדר לבד ופונים לעזרתו של עורך דין חובות רק כאשר העניינים כבר הפכו להיות מסובכים ויקרים. ככל שתקדימו לפנות לעזרה משפטית כך יוטב לכם. 

הסדר חוב בנק הפועלים

אם יש לכם חוב לבנק הפועלים, כמו גם כל בנק אחר, היו מודעים לכך שלבנק ישנו אינטרס להגיע אתכם להסדר. הבנק מחפש לגבות את הסכום המרבי בזמן הקצר ביותר. המחלקה המשפטית של הבנק מודעת לכך שהליכי הגבייה נמשכים זמן רב, בעיקר כאשר יש לכם עורך דין. ולא רק שהם נמשכים זמן רב, הם מייצרים עלויות גם עבור הבנק. וגם אם הוגשה בקשה לפשיטת רגל, עדיין הסיכוי לגביית 100% מהחובות שואף לאפס. לכן הבנק מעוניין להגיע אתכם להסדר. 

הסדר חוב עם הבנק עשוי אפילו לכלול מחיקה של חלק מהחובות. על מנת להגיע להסדר יש צורך לנהל משא ומתן, לצורך כך יש חובה לפנות לעורך דין. עורכי דין לענייני הוצאה לפועל וחובות מכירים את כל ההליכים, מבינים כיצד עובדת המערכת ויש להם את הכלים לצורך ניהול משא ומתן מוצלח. 

הסדר חוב בנק הפועלים

בקשה לפשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הוא אחת האפשרויות להתמודד עם חובות. מדובר בהליך הכולל חקירת יכולות, צו תשלומים וכינוס נכסים. יש להליך יתרונות ויש להליך חסרונות אך לא מומלץ למהר לנקוט בהליך זה ללא התייעצות עם עורך דין ובחינת המקרה. זהו לא בהכרח הפתרון הטוב ביותר עבורכם. וזוהי גם ההזדמנות להזכיר כי גם נושה יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל. החוק קובע תנאים לפיהם נושה יכול לפתוח בהליכים וזה נעשה באמצעות פניה לבית המשפט. ניתן להגיש את הבקשה עבור חובות מעל 75,228 ש“ח ובכפוף לתנאים נוספים. 

אם הבנק יעריך כי הליך פשיטת רגל משרת את האינטרסים שלו הוא עשוי לפנות לבית המשפט ולבקש זאת גם אם אינכם מעוניינים בכך. לעתים זה נעשה רק בתור איום לצורך הפעלת לחץ. 

בקשה לפשיטת רגל

עורך דין חובות 

חוב לבנק מה עושים? כפי שהבנתם ניתן להגיע ל הסדר חוב בנק הפועלים. שני הדגשים העיקריים הם להקדים את הטיפול בבעיה ולהיות בעלי יוזמה, על מנת לא לסבך את העניינים עוד יותר. וכמובן לעשות זאת בעזרתו של עורך דין חובות.

למשרד עורכי דין אפרים קוליו ניסיון רב בהסדרת חובות, הוצאה לפועל וניהול משא ומתן מול הבנקים. אנו נסייע לכל לקוח להשגת פתרון אישי ונלחם לצורך השגת הסדר החוב הטוב ביותר עבורכם. 

הוראות הגעה לוויז

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן