מה זה חדלות פירעון

מה זה חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא מצב המוגדר בחוק (חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי). במילים פשוטות זהו מצב שבו חייב לא יכול לשלם את חובותיו במועד; זהו יכול להיות אדם פרטי וזהו יכול להיות תאגיד. אם נרד לעומק ההגדרה, זהו מצב שבו סכום החובות גדול משווי הנכסים. למשל אם לאדם ישנו חוב של 500,000 שקלים, אך ברשותו 3 רכבים, 2 בתים ועוד כמה מגרשים – למרות משבר המזומנים הוא אינו נחשב חדל פירעון.

מה זה חדלות פירעון

ההגדרה של מה זה חדלות פירעון חשובה לצורך פתיחת הליכי חדלות פירעון. במאמר זה נדבר באופן כללי על הליך חדלות פירעון ועל חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי. אם נקלעתם למצב של חדלות פירעון, זהו יכול להיות גלגל ההצלחה שלכם אשר יאפשר לצאת מהחובות. אך באותה הנשימה עלינו להזכיר כי זהו הליך קשה ולא תמיד ההליך האופטימלי עבור חייבים. בהמשך המאמר נדבר על השלכות של חדלות פירעון, אך מומלץ לפנות אל עורך דין פשיטת רגל על מנת לקבל ייעוץ אישי.

חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נכנס לתוקפו בשנת 2019, והוא החליף את פקודת פשיטת הרגל. לחוק ישנם מספר מטרות, וביניהן המטרה לאפשר לאדם לשקם את חייו מבחינה כלכלית. כלומר זוהי מטרה סוציאלית. והמטרה השנייה היא להביא את הגבייה למקסימום, כלומר החוק דואג לאינטרסים של הנושים.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מגדיר את כל ההליכים וכל הגופים המעורבים, והוא מביא איתנו שינויים רבים בהשוואה לחקיקה הישנה. אחד השינויים המהותיים הוא שינוי הגישה – בעבר החקיקה התמקדה בגביית החובות, אך החקיקה החדשה היא יותר סוציאלית ושמה דגש על שיקום החיים.

להליך חדלות פירעון יש יתרונות ויש חסרונות, אך הוא לא מתאים לכל מקרה. מצד אחד הוא מאפשר לעצור את הליכי הגבייה, ולהיכנס להסדר חובות. ולאחר כארבע שנים ניתן לקבל הפטר על יתרת החובות. אך מצד שני זהו הליך קשה הכולל הגבלות רבות על החייב. חשוב להתייעץ עם עורכי דין חדלות פירעון תל אביב על מנת לבחון האם זהו ההליך המתאים.

הפטר חובות הוא מחיקה של החובות של ניתן לגבות, ולכן זוהי השאיפה של כל חייב הנכנס להליך. אך צריך לבחון את אופי החוב, לא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב. וכמובן החוק אינו מאפשר התחמקות קלה מחובות, ולכן במסגרת ההליך עליכם להסביר היטב כיצד נקלעתם לחובות. נדרש כאן תום לב.

השלכות של חדלות פירעון

השלכות של חדלות פירעון

ניתן לדבר על השלכות בטווח המיידי, כלומר כאשר נכנסים להליך חדלות פירעון, אך השאלה היא האם ישנן השלכות עתידיות?

נתחיל מהטווח המיידי – לאחר הגשת בקשה לפתיחת הליכים, ומתן הצו לפתיחת הליכים, ישנו שינוי משמעותי. הליכי הגבייה נעצרים, והדבר נותן לכם קצת אוויר לנשימה. אך יחד עם זאת חשוב לדעת כי יוטלו עליכם מגבלות באופן מיידי, והמגבלות הללו ישארו בתוקפן עד אשר יסתיים ההליך.

  • צו עיכוב יציאה מהארץ – המשמעות היא שלא ניתן לצאת מישראל באופן חופשי, ואם תנסו לעשות זאת תעצרו במעברי הגבול או שדה התעופה.
  • הגבלה על החזקה/קבלה של דרכון ישראלי או תעודת מעבר.
  • רישום ”לקוח מוגבל“ – אתם תהפכו ללקוח מוגבל מיוחד בבנק, דבר שלא יאפשר לכם להשתמש בפנקסי שייקים.
    הגבלה על שימוש בכרטיסי חיוב – לא תוכלו להשתמש בשום סוג של כרטיס אשראי, כרטיס חיוב מידי ואפילו לא כרטיסים נטענים.
  • הגבלה על מעורבות בהקמה או השתתפות בתאגיד חדש.

וכמובן, במסגרת ההליך תדרשו להגיש דוחות, לעמוד בצו תשלומים וגם יתבצע מימוש נכסים.

להגבלות אלו ישנה מטרה, הן נועדו למנוע את הגדלת החוב ולאפשר את התנהלות ההליך בצורה תקינה.

במקרים מסוימים ניתן להסיר הגבלות, כמו למשל ביטול איסור יציאה מהארץ. אך לצורך כך תזדקקו לחפש עורך דין ביטול הגבלות אשר יגיש את הבקשות להוצאה לפועל.

השלכות של חדלות פירעון לטווח הארוך – הליך חדלות פירעון משפיע לרעה על דירוג האשראי (BDI). הרישום יופיע שם 7 שנים והדבר ישפיע על ההתנהלות שלכם מול כל בנק או גוף פיננסי. אתם תתקשו לקבל אשראי, וזוהי עוד אחת מהסיבות מדוע כדאי לחפש הסדר חובות ללא פשיטת רגל.

האם ישנם אפשרויות של הסדרי חוב ללא פשיטת רגל?

התשובה היא כן! ישנם הסדרים שונים כמו איחוד תיקים או בקשה לצו תשלומים בהוצאה לפועל. אך אלו הם בדרך כלל פתרונות שאינם מתאימים לאלו אשא הגיעו למצב של חדלות פירעון, ולכן עבורם מומלץ לנסות להגיע להסדר ישירות מול הנושים.

כלומר לנהל משא ומתן מול הנושים, ולנסות להגיע להסדר ללא חדלות פירעון. תופתעו לגלות כי הנושים עשויים להסכים למחיקה חלקית של החוב. הם פשוט עושים את החישובים שלהם, ולפעמים יש להם אינטרס להגיע להסדר.

מה זה חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא חוק ארוך ומורכב מאוד, ולפני שפונים להליכים אלו חשוב להתייעץ עם עורך דין. החוק מתייחס למצבים שונים כמו חדלות פירעון ליחיד או חדלות פירעון לחברה.

חשוב לבחון את המקרה האישי, ולשקול היטב האם כדאי לפתוח בהליך פשיטת רגל. וגם את ההליך עצמו חשוב לעשות באמצעות ליווי של עורך דין דין חדלות פירעון.

יש להגיש טפסים, תצהירים ואסמכתאות, וחשוב לעשות את הכל בצורה מדויקת ומלאה על מנת לא לגרום לעיכובים או חלילה דחייה של הבקשה.

עורך דין הוצאה לפועל במרכז אפרים קוליו עומד לשירותכם. אם נקלעתם למצב של חדלון פירעון, אנו נעניק לכם את מעטפת השירותים המשפטית שתסייע לכם לצאת מהחובות.

מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

 

מה זה חדלות פירעון השלכות של חדלות פירעון חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן