מחיקת חובות למעוטי יכולת

מחיקת חובות למעוטי יכולת יכולה להתבצע באמצעות הליכי הסדר חובות, עליהם מייד נדבר. אנשים רבים סובלים ממצוקה כלכלית, ומגפת הקורונה אפילו דחפה אנשים נוספים אל מעגל העוני. אנשים איבדו את מקום עבודתם, אנשים סגרו עסקים ורבים הגיעו למצוקה כלכלית וזקוקים לעזרה. כאשר נקלעים לחובות ואין לכם את האמצעים לשלם אותם, הם נוטים להתנפח. לא רק בגלל הריביות ובגלל הקנסות, אלא בגלל שכאשר אתם צריכים לשלם חוב אחד, אתם מתחילים לצבור חוב אחר. לעתים מדובר בחוב יחיד, ולעתים מדובר בריבוי חובות. עורך דין חובות מעניק לכם סיוע בכל סוגי החובות, אנו מסייעים בהליכי מחיקת חובות מים, מחיקת חובות לבנקים, מחיקת חובות ארנונה וכל סוג של חובות. אך כמובן אין מדובר בדבר מובן מאליו, תמיד יש צורך להילחם במנגנונים בירוקרטיים וחומות של אטימות. ללא עורך דין לענייני חובות זו עשויה להיות משימה בלתי אפשרית.

מחיקת חובות מים

מחיקת חובות למעוטי יכולת

מחיקת חובות למעוטי יכולת היא אינה הליך בפני עצמו, אך היא יכולה להתבצע במסגרת הליכים שונים. אלו יכולים להיות הליכי חדלות פירעון במסגרתם ניתן הפטר חובות ואלו יכולים להיות הסדרים אחרים המושגים באמצעות משא ומתן מול הנושים.

הליך חדלות פירעון עשוי להיות צעד מרחיק לכת. אמנם יש לבחון כל מקרה לגופו, אך באופן כללי ברבים מהמקרים מוטב לנסות לפנות אל הגופים והאנשים להם אתם חייבים כספים ולנסות להגיע להסדר ישירות מולם.

יש 3 סיבות מדוע כדאי לכם לעשות זאת עם עורך דין לענייני חובות. הסיבה הראשונה היא כי זה מוכיח להם שאתם רציניים בכוונתכם לסגור את החוב. הסיבה השנייה היא שעורך הדין מביא איתו כישורי משא ומתן ויכול לסייע להגיע להסדרים טובים יותר עבורכם. והסיבה השלישית היא ההכרות של עורך הדין עם כל הפרוצדורות והחקיקה בנושא, כך שהוא יודע לנהל את כל ההליכים הבירוקרטיים בצורה יעילה יותר המשיגה תוצאות.

כאשר אתם חייבים כסף לגוף כלשהו, כמו למשל חוב לבנק או חוב לרשות מקומית, ישנו סיכוי גדול שתוכלו להגיע להסדר חוב עם אלמנטים של מחיקת חובות למעוטי יכולת. לא בהכרח שזו תהיה מחיקה של כל החוב, אך יתכן כי תוכלו לקבל מחיקה חלקית והסדר לפריסת החובות. הכל תלוי בהיקף החוב, האמצעים העומדים לרשותכם, יכולת ניהול המשא ומתן של עורך הדין והגמישות שמוכן לגלות הצד שלו אתם חייבים כספים. חשוב שתדעו כי בנקים, עסקים ורשויות שונות מגלים גמישות, בסופו של דבר גם הם מחפשים דרכים להימנע מהליכים משפטיים יקרים. הם עשויים לעמוד בפני מצב שהם מבינים שבהסדר הכולל מחיקת חובות, הם יוכלו להשיג יותר מאשר במקרה שבו תגישו בקשת חדלות פירעון.

מחיקת חובות ארנונה

מחיקת חובות מים

אם יש לכם חוב מים, ניתן באמצעות עורך דין לפנות אל תאגיד המים המקומי ולנסות להגיע להסדר. כמו בכל סוג של חוב, יתכן כי נגיע להסדר הכולל מחיקת חובות מים מלאה או חלקית. כמו כן לעתים ישנם מבצעי חיסול חובות בהן ניתנות הטבות שונות על מנת להגביר את הגבייה. לדוגמה בעקבות משבר הקורונה תאגידי מים ערכו מבצעי גבייה בהם הם אפשרו להסדיר חובות ללא תשלום הריביות וההצמדה.

דבר נוסף שכדאי לדעת – יתכן כי מגיעות לכם הטבות בחשבון המים. אוכלוסיות מיוחדות, כמו למשל נכי צה“ל או אנשים התלויים בקצבאות הביטוח הלאומי זכאים להטבות מיוחדות. כדאי לבדוק את הנושא, יתכן כי מגיעות לכם הטבות אך לא יידעתם את תאגיד המים בעניין, ולכן אינכם נהנים מאותן ההטבות.

מחיקת חובות ארנונה

גם מחיקת חובות ארנונה היא דבר אפשרי באמצעות משא ומתן מול המחלקה המשפטית של העירייה. עיריות נוטות לעבוד עם עובדים סוציאליים ולגלות אחריות חברתיות. ההתנהלות שלהן היא שונה מאשר חברות פרטיות ובדרך כלל ישנן פרוצדורות שונות בהן אנשים בעלי יכולות מעוטות יכולים לקבל סיוע.

כמו כן, בדוגמה למקרה של מחיקת חוב מים, גם בחובות ארנונה לעתים ישנם מבצעי גבייה בהם מעניקים הטבות ומאפשרים לסגור את החוב.

אם אתם סובלים מאחוזי נכות, אזרחים ותיקים, עולים חדשים או בעלי זכויות מיוחדות, יתכן כי מגיעות לכם הנחות בארנונה באופן קבוע. כדאי לבדוק את הזכויות וההטבות המגיעות לכם.

זקוקים לעזרה עם מחיקת חובות למעוטי יכולת? לא ניתן להעניק פתרון אחד המתאים לכל מקרה. חשוב לבדוק את העניין עם עורך דין ולמצוא פתרון אישי המתאים לנסיבות.

מוזמנים לעקוב אחר פורום הוצאה לפועל בפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן