עורך דין גביית חובות

עורך דין גביית חובות עומד לשירותכם בכל אותם המצבים בהם מישהו חייב לכם כספים ולא משלם את חובו. אולי קיבלתם צ‘ק ללא כיסוי, אולי קיבלתם תשלום עבור עבודה שביצעתם ואתם מתוסכלים מאי התשלום – מגיע לכם לקבל את הכסף עבור עבודתכם. ישנם כלים משפטיים רבים באמצעותם ניתן לפעול כנגד החייב. עורך דין לענייני חובות יסייע לכם לגבות את החובות במהירות ובקלות. 

עורך דין גביית חובות 

כאשר מישהו חייב לכם כספים אנו קודם כל צריכים לבדוק כיצד נערכה ההתקשרות ביניכם. ישנו הבדל בין מצב שבו יש לכם שייק שחזר, לבין מקרים אחרים בהם מדובר בחוזה שלא שולם. בהתאם לנסיבות המקרה אנו נבחן את שיטות הפעולה. 

עלינו גם לבחון מהי הסיבה שהלקוח לא שילם, למשל יתכן כי הלקוח טוען לכישלון תמורה. כלומר הלקוח טוען שלא ביצעתם עבורו את השירות או לא סיפקתם את הסחורה. לכן חשוב לתעד את הכל על מנת לסתור כל טענה שהחייב יכול לנסות להשתמש בה על מנת להתחמק מתשלום החוב. 

בדרך כלל בטרם אנו פותחים בהליכים משפטיים, עורך דין גביית חובות יוצר קשר עם החייב ומבהיר לו כי עומדים להיפתח נגדו צעדים משפטיים. כך אנו מעניקים לחייב הזדמנות לסגור את החוב ולחסוך לכולם את ההליכים המשפטיים. ישנם מקרים בהם שיחת הטלפון הזו מספיקה; החייב עשוי לראות כי אתם רציניים ולהבין שאין לו מוצא משפטי להתחמק מתשלום החוב. וכך הוא יעדיף לסגור את החוב ולהימנע מתסבוכת משפטית. אך לצערנו לא כל המקרים הם כאלו פשוטים וברוב המקרים אנו נזקקים להפעיל הליכי הוצאה לפועל ותביעות משפטיות. 

עורך דין גביית חובות

צ‘ק ללא כיסוי

ישנן סיבות שונות מדוע המחאות חוזרות, צ‘ק ללא כיסוי הוא אחת הסיבות מדוע השייק אינו מכובד על ידי הבנק. זהו עשוי להיות מקרה מתסכל מאוד עבורכם; מישהו שילם לכם שייק והבנק אינו מכבד אותו – סיפקתם סחורה או שירות ועכשיו אתם עם חתיכת נייר ביד שהבנק לא מכבד. 

במקרה של צ‘ק ללא כיסוי אתם יכולים לפנות אל ההוצאה לפועל (בקשה לביצוע שטר או המחאה בהוצאה לפועל). את הבקשה מגישים כנגד מי שחתם על השייק או מי שהסב את השייק. ניתן להגיש אותה רק לאחר שחלף מועד התשלום הרשום בהמחאה. 

את הבקשה מגישים באמצעות טופס 205 וניתן להגיש אותה בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל. לבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:

  1. השטר המקורי. 
  2. עותק של השטר משני צדדיו. 
  3. במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין גביית חובות, יש לצרף ייפוי כוח. 
  4. פרטי חשבון הבנק שלכם או של עורך דין המייצג. 
  5. הפרטים המלאים של החייב (שם, מען, מספר ת.ז ושם האב). 

במידה וכתובת החייב אינה תאומת את הרישום במרשם האוכלוסין, צרפו אישור מעודכן ממשרד הפנים (משלושת החודשים האחרוני).   במקרה שהחייב הוא חברה יש לרשום את שם החברה ומספר הח“פ.

הגשת הבקשה דורשת תשלום אגרה קבועה, וביול ההמחאה בהתאם לסכום. את התשלום יש לבצע בקופת ההוצאה לפועל. במידה וישנם מספר שייקים, של אותו החייב, ניתן להגיש אותם בבקשה אחת. 

לאחר הגשת הבקשה, ההוצאה לפועל תוציא מכתב אזהרה לחייב ובו יתבקש לשלם את החוב בתוך 30 יום. זהו השלב שבו החייב עשוי להשתמש בטענת פרעתי או להגיש התנגדות לביצוע השטר. 

במידה והחייב לא הפעיל כלים אלו ולא הסדיר את חובו, בתום תקופת הזמן ניתן לנקוט בהליכי גבייה הכוללות הגבלות על החייב ועיקולים. 

המסלול המקוצר

במקרה שסכום השייק נמוך מ 25,000 ש“ח (כולל ריבית והצמדה), אתם יכולים להגיש בקשה במסלול המקוצר. מסלול המאפשר לסגור את התיק בשמונה חודשים.  זהו הליך מהיר יותר הדורש פחות מעורבות מצד הזוכה. ההוצאה לפועל מטפלת בכל השלבים (מסירת אזהרה לחייב, הגעה להסדר חוב, נקיטת הליכי גבייה, העברת הכספים לזוכה וסגירת התיק).

לא ניתן לבצע גבייה חובות בהליך מקוצר במקרים הבאים:

  • החייב נמצא בהליך חדלות פירעון
  • כאשר הוכרז כ“חייב מוגבל באמצעים“.
  • כאשר סך חובותיו של החייב עולה על 100,000 ש“ח
  • כאשר ניתן לחייב צו איחוד תיקים.
  • כאשר מדובר בחוב מפסק דין מזונות או משכון/משכנתא.צ'ק ללא כיסוי

עורך דין לענייני חובות

על הנייר גביית החובות נשמעת כמו דבר פשוט. לצערנו בפועל זה לא כך. הסיכוי לגבות את החוב ללא עורך דין חובות שואף לאפס. גם תיקי ההוצאה לפועל אינם מנהלים את עצמם ויש לעקוב אחר התיק ולהגיש בקשות. 

עורך דין הוצאה לפועל וחובות יכול לסייע לכם בכל הליכי הגבייה. הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן