עורך דין חדלות פירעון בצפון

עורך דין חדלות פירעון בצפון מסייע לחייבים להתמודד עם הליכי חדלות פירעון – מהגשת בקשה לפתיחת הליכים ועד קבלת הפטר חובות. אך למעשה מדובר בתחום עמוק יותר, והתואר המתאים הוא עורך דין להסדרי חובות. זאת מכיוון שעבודתו של עורך הדין מתחילה בייעוץ מקדים ובחינה האם הליך פשיטת רגל הוא אכן ההליך הנכון עבור הלקוח.

במאמר זה נביא לכם הסברים כלליים על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אך הדברים מורכבים יותר ממה שנראה לעין ואי אפשר להתייחס לכל מקרה פרטני, לכן אין תחליף לייעוץ אישי באמצעותם של עורכי דין חדלות פירעון.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי דברי הסבר

עורך דין חדלות פירעון בצפון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא החוק המחליף את פקודת פשיטת הרגל. הוא מסדיר את כל סוגיות חדלות הפרעון ליחיד לצד חדלות פירעון של חברה בע“מ. החוק נכנס לתוקפו ב 15 בספטמבר 2019, וכל הליכי חדלות הפירעון מתנהלים לפי חוק זה.

לא סתם אמרנו כי הדברים מורכבים ולא ניתן להתייחס במאמר זה לכל מקרה פרטני – זהו אחד החוקים הארוכים ביותר במדינת ישראל. בעת אישורו בכנסת הוא כל 381 סעיפים. ומאז הוכנסו בו עוד כמה תיקונים. וזאת לצד פסקי דין תקדימיים שגם הם עשויים להיות רלוונטיים במקרים רבים.

לכן חשוב לנו לחזור ולומר כי לצד דברי ההסבר החשובים, חשוב לפנות אל עורך דין חדלות פירעון בצפון על מנת לקבל ייעוץ אישי.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי דברי הסבר על מטרות החוק

החוק הגדיר 3 מטרות: 

המטרה הראשונה היא שיקום כלכלי של החייב. זוהי מטרה בעלת משמעות חברתית. למשל במקרה של חייב יחיד, זוהי טובת הכלל להחזיר אותו לחיים כלכליים תקינים. וכאשר מדובר בתאגיד, גם כן ישנו אינטרס ציבורי בשיקום התאגיד המספק מקומות עבודה.

המטרה השנייה היא מקסום גביית החוב. אנו כרגע מסתכלים על ההליך מתוך נקודת מבטו של החייב, אך אסור לשכוח כי הנפגעים הם דווקא הנושים. לכן החוק חייב להבטיח לעשות מאמץ גבייה מקסימלי ולצמצם את הפגיעה בנושים.

והמטרה השלישית של החוק החדש היא התאמת החקיקה לסטנדרטים המודרניים, הגברת הוודאות והיציבות של הדין. וזאת לצד קיצור הליכים והפחתת בירוקרטיה.

תמצית ההליך (חדלות פירעון של חייב יחיד)

זוהי באמת תמצית, ואין להניח כי מדובר במשהו פשוט.

באופן כללי ההליך יכול להתבצע מול ההוצאה לפועל כאשר מדובר בחובות בסכום נמוך, או מול הממונה על חדלות פירעון כאשר מדובר בחובות בסכום גבוה.

על מנת לפתוח בהליך יש להגיש את הבקשה. לצורך כך ישנו טופס ארוך ומתיש אותו צריך למלא. הטופס מבקש לדעת מידע אישי רב על החובות, על הנכסים, מקורות ההכנסה ועוד פרטי רבים על בני זוג וילדים.

מילוי הטופס חייב להיות בצורה נכונה ומדויקת, תוך כדי הצגת כל המסמכים הרלוונטיים. בנוסף יש צורך בתצהיר על מחויבותכם להליך, ותצהיר הסתבכות המגולל את הנסיבות שבהן הגעתם למצב זה.

חוסר במידע עלול להביא לעיכוב התהליך, מידע שגוי והסתרת מידע (כמו למשל מידע על נכסים) צפוי להביא לדחיית הבקשה ופתיחת חקירה פלילית. לכן חשוב תמיד לעשות זאת בעזרתו של עורך דין חדלות פירעון בצפון. זוהי הדרך הקלה, המהירה והבטוחה.

בעת הגשת הבקשה כדאי גם להגיש בקשה לעיכוב הליכים, זאת על מנת לעצור את כל הליכי הגבייה המקשים עליכם. למעשה עצירת ההליכים היא אחד היתרונות של ההליך, אך מכיוון שבשלב זה ההליך עדיין לא התחיל, כדאי לבקש את הקפאת ההליכים.

במידה ובקשתכם התקבלה ימונה נאמן לתיק ותתחיל תקופת הביניים. תדרשו לעמוד בצו תשלומים, הגשת דוחות ושיתוף פעולה מלא עם הנאמן. בשלב זה אסור לכם לנסות להגיע להסדר מול אחד הנושים (ניתן להגיע להסדר מול כל הנושים יחדיו). כמו כן יחולו עליכם מגבלות רבות.

מטרת תקופת הביניים היא לגבש תכנית שיקום כלכלי. ובתום תקופת הביניים ניתן צו שיקום כלכלי לתקופה של 4 שנים. אתם תקבלו צו תשלומים חדש, ואם ישנם נכסים יתבצע הליך כינוס נכסים.

בסוף התקופה, בכפוף לעמידה בתנאים, התהליך יסתיים עם מתן צו הפטר.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי דברי הסבר

עורך דין חדלות פירעון בצפון

מחפשים עורך דין פשיטת רגל ? עו“ד אפרים קוליו מביא איתו ניסיון רב בתחום של חובות. למשרדנו ניסיון בייצוג זוכים וחייבים המתמודדים עם סוגיות של גביית חובות, הליכי הוצאה לפועל, אדם נכה עם חובות, ביטול עיקול חשבון בנק, ביטול עיכוב יציאה מהארץ, הסדר נושים בהוצאה לפועל ועוד.

ביכולתנו לבחון את המצב ולהציע לכם את הכלים המשפטיים באמצעותם תוכלו לפעול.

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי דברי הסבר | עורך דין חדלות פירעון בצפון

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן