עורך דין לענייני גביית חובות

עורך דין לענייני גביית חובות מסייע לכל מי שמתמודד עם חייבים שאינם עומדים בהתחייבויות, פסקי דין ושטרות.

עסקים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם לקוחות או גופים שונים שאינם עומדים בהתחייבויות כספיות. ולא רק עסקים, גם אנשים פרטיים עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם אדם שאינו משלם את חובותיו. לצורך הדוגמה זהו יכול להיות שייק שלא כובד על ידי הבנק ולכן לא קיבלתם את התמורה המגיעה לכם. או כסף שמגיע לכם בעקבות פסק דין של בית משפט. לצערנו הרב ישנם מקרים רבים בהם נתקלים בבעיה זו, ולעתים לא פשוט לאלץ אדם לשלם את חובותיו. 

זה אמנם לא פשוט, אך זה אפשרי. ישנם כלים שונים בהם ניתן להשתמש, בעיקר ההוצאה לפועל. אך ללא עורך דין לענייני גביית חובות, הסיכויים שלכם להצליח הם קטנים. 

פתיחת תיק הוצאה לפועל פסק דין

פתיחת תיק הוצאה לפועל פסק דין

זוכה שיש בידו פסק דין של בית משפט, רשאי לפנות להוצאה לפועל על מנת לממש את פסק הדין. זהו יכול להיות פסק דין כספי, או פסק דין מסוג עשה. 

פסק דין מסוג עשה הוא פסק דין כנגד אדם או גוף המחייב אותו לבצע מעשה (או להימנע מביצוע מעשה). לצערנו הרב לא תמיד אנשים ממלאים אחר החלטות בית המשפט, ולכן יש לנו את רשות האכיפה והגבייה, הידועה בשם ההוצאה לפועל. דוגמה לצו עשה יכולה להיות פסק דין להריסת מבנה, פינוי דייר מנכס ואפילו מקרים בהם בית המשפט נעזר בהוצאה לפועל על מנת לממש הסדרי ראייה בתיקי משפחה. 

המקרה השני, ואולי גם השכיח יותר, הוא פסק דין כספי. במקרה כזה ניתן להיעזר ב עורך דין חובות על מנת להגיש בקשה לביצוע פסק דין כספי. 

פתיחת תיק הוצאה לפועל פסק דין כספי עושים באמצעות טופס 206, ובצירוף המסמכים הנדרשים ופרטי חשבון הבנק. אם נעזרתם בעורך דין הוצאה לפועל, יש צורך גם בייפוי כוח לעורך דין. 

במידה ובית המשפט נתן את פסק הדין בנוכחותו של החייב, יש להמתין לחלוף תאריך התשלום שנקבע בפסק הדין. במידה ופסק הדין לא קבע מועד לתשלום, יש להמתין שלושים יום בטרם מגישים בקשה להוצאה לפועל. במידה והחייב לא נכח בדיון, יש להמציא לחייב את פסק הדין, ואת הבקשה ניתן להגיש לאחר שחלפו 30 יום מהמועד שבו הומצא פסק הדין. הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה בסך 60 שקלים. 

שימו לב, אם סכום החוב נמוך מ 25,000 שקלים, ניתן להגיש בקשה במסגרת המסלול המקוצר. פעולה המזרזת את ההליכים.

עורך דין לענייני גביית חובות

פתיחת תיק הוצאה לפועל שטרות

על מנת לגבות חובות לא חייבים פסק דין. ישנו הליך של פתיחת תיק הוצאה לפועל שטרות. בהרבה מקרים אנו בעצם מתכוונים לשייקים שלא כובדו על ידי הבנק. אך שטר חוב הוא כל מסמך בו ישנה התחייבות כספית. שייק שלא נפרע הוא רק דוגמה אחת, אך אלו יכולים להיות גם דברים אחרים כמו חוזה שיש בו התחייבות כספית. 

את הבקשה לפתיחת תיק הוצאה לפועל שטרות ניתן להגיש בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל. גם במקרה זה, אם גובה החוב נמוך מ25,000 שקלים ניתן להגיש אותו במסגרת המסלול המקוצר. גם בקשה זו כרוכה בתשלום אגרה בסך 60 שקלים.

את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס 205 (טופס בקשה לביצוע שטרות והמחאות). יש לצרף לבקשה את השטר המקורי יחדיו עם עותק מקורי. פרטיו של החייב ופרטי חשבון הבנק של הזוכה. במידה ונעזרתם בעורך דין לענייני גביית חובות יש לצרף ייפוי כוח. שימו לב שאם יש לכם מספר שטרות של אותו החייב, ניתן להגיש אותם במסגרת תיק אחד, כך תוכלו לחסוך בעלויות.

לאחר שהגשתם את הבקשה, החייב יקבל אזהרה. על החייב לשלם את החוב תוך 30 יום או להגיש בקשה לצו תשלומים. כמו כן החייב יכול להתייצב לחקירת יכולת.

פתיחת תיק הוצאה לפועל שטרות

עורך דין לענייני גביית חובות 

אנשים רבים, וגם בעלי עסקים מתמודדים עם חייבים שלא עומדים בהתחייבויות. דבר זה פוגע במהלך העסקים ומצבים הכלכלי של אנשים רבים. חובות צריך לשלם, והחוק מעניק לנו כלים על מנת לממש את גביית החוב. אך למרות הכלים הקיימים והזכות לפתוח תיקים נגד חייבים בהוצאה לפועל, עלינו לזכור שישנם קשיים רבים בגביית החוב. גם החייבים יכולים להיעזר באסטרטגיות שונות על מנת לגרור את תשלום החוב ואפילו לנסות להתחמק ממנו.

תיקי ההוצאה לפועל אינם מתנהלים בעצמם. הם עשויים להתנהל באטיות ובמקרים רבים יש להגיש בקשות שונות על מנת לגרום להוצאה לפועל להשתמש בכלים שעומדים לרשותה. למשל אם ישנו חשש שהחייב יברח מהארץ, ההוצאה לפועל לא תפעל על דעת עצמה – יש צורך לפנות אל ההוצאה לפועל על מנת להגיש בקשה להוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד החייב. זוהי כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות. בשורה התחתונה יש להיות פעילים על מנת לקדם את התיק, ולכן יש צורך בעורך דין לגביית חובות.

מתמודדים עם המחאות חוזרות, חייבים שאינם מקיימים פסק דין? פנו ל עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו.

הוראות הגעה לוויז בגוגל מפות

עורך דין לענייני גביית חובות

פתיחת תיק הוצאה לפועל שטרות

פתיחת תיק הוצאה לפועל פסק דין

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן