עורך דין מומחה לחדלות פירעון

עורך דין מומחה לחדלות פירעון הוא עו“ד אשר רכש ניסיון בהליך המורכב של חדלות פירעון, מה שפעם נהגנו לכנות הליך פשיטת רגל. במסגרת שירותיו הוא מטפל בהליך חדלות פירעון לחברה, הליך חדלות פירעון ליחיד, הסדר נושים וכל מה שקשור לנושאים הללו. באופן כללי זהו עורך דין הסדרי חובות והוצאה לפועל.

חדלות פירעון היא המצב בו אדם (או תאגיד) אינו מסוגל לעמוד בהוצאותיו וחובותיו, כלומר סך הוצאותיו גדול באופן משמעותי מסך הכנסותיו ונכסיו. אנשים עלולים להגיע למצבים שכאלו בנסיבות החיים, וזה יכול לקרות לכל אחד. לא אחת אנו רואים אנשים שניהלו עסקים או נהנו מעבודה קבועה ויציבות כלכלית, אך אירועי החיים גרמו להם להיקלע לחובות שאינכם יכולים לפרוע.

החוק מבין כי אנשים עלולים להיקלע למצבים של חדלות פירעון בתום לב, ולכן מעניק להם סיוט שמטרתו היא לשקם את חייהם הכלכליים, אך גם למקסם את החזר החובות. בעבר זה התבצע באמצעות הליך פשיטת רגל, היום זה לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי המחליף את החקיקה המיושנת ונותן מענה טוב יותר לנקודות החולשה של החוק הישן.

מבלי להיכנס לפרטי הפרטים, נוכל להגיד שזהו הליך העוצר את הליכי הגבייה ובונה הסדר המבוסס על תשלומים חודשיים ומימוש נכסים. ההסדר מוגבל בזמן ובסופו, לאחר שמוצתה גביית החובות, ניתן לקבל הפטר חובות (מחיקה של יתרת החובות). אין לפרש זאת כהליך מהיר להתחמקות מחובות, זוהי לא מטרת המחוקק. זהו הליך מורכב, המתקיים תחת תנאים והגבלות ואינו מתאים לכל מקרה. אך כן, עבור אנשים מסוימים שהגיעו למצב זה, הליך חדלות פירעון הוא האור בקצה המנהרה.

הליך חדלות פירעון ליחיד

הליך חדלות פירעון ליחיד

החוק עורך הפרדה בין הליך חדלות פירעון ליחיד, לבין הליך חדלות פירעון של חברה. הליך חדלות פירעון של חברה הוא באופן טבעי מורכב יותר, ויכול להתבצע במסגרת תהליך הבראה של החברה או פירוק חברה.

אין זה אומר שהליך חדלות פירעון לאדם פרטי הוא דבר פשוט, גם בו יש קשיים רבים, אך פחות צדדים מעורבים בעניין וההליכים יותר פשוטים. בעוד הליך חדלות פירעון לחברה תמיד מתנהל בבית המשפט, ההליך של אדם פרטי יכול להתקיים בהוצאה לפועל, בהנחה שמדובר בחובות בסכום נמוך (עד 150,000 ש“ח).

הליך חדלות פירעון יכול להתבצע בעקבות בקשה של החייב עצמו, אך החוק מתיר גם לנושים להגיש בקשה, אך על החוב לענות על קריטריונים מסוימים.

תום לב הוא דבר חשוב מאוד בהליכי חדלות פירעון. זהו עיקרון משפטי לפיו על הצדדים להתנהל בצורה הוגנת, ישרה ומבלי כוונה לפגוע באף צד להליך או בהליך עצמו. התנהלות בחוסר תום לב לא רק שיכולה לגרום לביטול ההליכים, אלא גם עשויה להיחשב עבירה פלילית. החייב נדרש לפעול בתום לב, לאורך כל התקופה וגם בתקופה שקדמה לה. שימוש בהליך בתור ניסיון להתחמק מתשלום חובות הוא דוגמה לשימוש לרעה בהליך. או במקרה שבו החובות נוצרו בעקבות פעילות הונאה של החייב, גם זהו חוסר תום לב.

בטרם כניסה להליך יש לשקול הסדר נושים. כלומר ניהול משא ומתן, בעזרתו של עורך דין מומחה לחדלות פירעון, על מנת לנסות להגיע להסדר מול הנושים ולהימנע מהליך חדלות פירעון.

הסדר נושים

הסדר נושים

הסדר נושים הוא ניסיון אחרון להגיע להסדרת החוב ללא פתיחה בהליכי חדלות פירעון. הליך חדלות פירעון ליחיד הוא לא תמיד הדבר האידאלי, לא עבור החייב ולא עבור הנושים. לכן יתכן כי שני הצדדים יהיו מעוניינים להגיע אל עמק השווה ולהסדיר את החוב מבלי להתחיל בהליך חדלות הפירעון. דרוש כמובן משא ומתן, וזאת באמצעות עורך דין חובות.

אם מדובר בחדלות פירעון הוצאה לפועל, בטרם תחילת ההליך הרשם יפגיש בין הצדדים וינסה להגיע להסדר נושים. במידה ומדובר בחובות בסכום גבוה וההליך מתקיים הבית המשפט, החייב יכול להגיש לבית המשפט בקשה לאישור הסדר נושים. ניתן לעשות זאת לפני או אחרי שניתן צו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון.

שימו לב: באופן זמני ועד ליום 17.09.2023, אנשים עם חובות יכולים לבקש לעכב את ההליכים המשפטיים נגדם לתקופה קצרה, גם אם טרם נפתחו הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) וזאת כדי להגיע להסדר חוב עם הנושים שלהם.

עורך דין מומחה לחדלות פירעון

עורך דין מומחה לחדלות פירעון

למה צריך עו“ד חדלות פירעון? השאלה הראשונה שעומדת על הפרק היא האם בכלל כדאי להיכנס להליך זה, או שיש למצות אופציות אחרות. וישנן אופציות אחרות. עורך דין מומחה לחדלות פירעון יבחן יחד עם החייב את החובות והמצב הכללי, על מנת להחליט האם זהו ההליך הרצוי, או שכדאי לפעול בדרך אחרת. כמו למשל הליך איחוד תיקים.

במידה והוחלט על הגשת בקשה לפתיחה בהליכי חדלות פירעון, יש למלא טופס ארוך ולצרף אליו אסמכתאות רבות המגבות את המידע שבטופס. כל טעות או מחסור במסמכים עלולה לגרום לעיכוב .לכן כדאי להיעזר בעזרה משפטית – עורך דין לענייני חובות יסייע לכם להגיש את הבקשה ולנהל את ההליך ביעילות.

עורך דין הוצאה לפועל, אפרים קוליו, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן