עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב

עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב מעניקים ללקוחותיהם שירותים רבים הקשורים להליכי הוצאה לפועל. ברמת העיקרון ניתן לחלק את הלקוחות הפונים ל עורך דין הוצאה לפועל לשני סוגים: החייבים, כלומר אלו המתמודדים עם חובות ומופעלים נגדם הליכי הוצאה לפועל. או הזוכים, אלו אשר רוצים להיעזר בשירותי ההוצאה לפועל על מנת לממש שטר או פסק דין כנגד החייב. 

ההוצאה לפועל היא גוף הפועל תחת משרד המשפטים. גוף זה נועד לסייע במימוש הליכים משפטיים של גביית חובות או בסעדים לביצוע פעולות מסוימות, כמו למשל סילוק דייר מדירה. במאמר זה נדבר על שני היבטים של ההוצאה לפועל: עיקולים בהוצאה לפועל והנושא של פשיטות רגל והוצאה לפועל, דבר היכול להיות המוצא במקרים מסוימים.

עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב

עיקולים בהוצאה לפועל 

מבין תפקידיה של ההוצאה לפועל הוא לממש גביית חובות. וכאשר חייבים אינם משלמים, ההוצאה לפועל רשאית להפעיל נגדים כלים שונים על מנת לממש את גביית החוב. אחד הכלים שההוצאה לפועל יכולה להפעיל הוא עיקולים. 

על פי חוק ההוצאה לפועל ישנם 3 סוגי עיקולים: עיקול מיטלטלין, עיקול מקרקעין, עיקול צד ג‘:

עיקול מקרקעין – זהו עיקול המוטל על נכסים בבעלותו של החייב. 

עיקול מיטלטלין – עיקולים של חפצים שונים הנמצאים בביתו של החייב. 

עיקול צד ג‘ – עיקול על כספים וזכויות של החייב, כמו למשל עיקול המשכורת, עיקול חשבון הבנק וכו‘.

אין שום צל של ספק, עיקולים בהוצאה לפועל הם לא דבר נעים ותמיד תרצו למנוע אותם. ברוב המקרים החייב מקבל הודעת אזהרה לפני שמבוצעים עיקולים, וזהו הזמן לפנות אל עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב על מנת למנוע את העיקול. 

בדרך כלל תשלום החוב הוא הדרך הקלה והמהירה ביותר להסרת העיקול, אך כמובן שלא תמיד החייבים מסוגלים לשלם את החוב, או אינם מעוניינים לשלב את החוב. ישנן דרכים שונות בעזרתן עורך דין הוצאה לפועל יכול להסדיר את הנושא ולבטל את העיקול, אך כל מקרה הוא שונה ודורש בדיקה אישית של נסיבותיו. להלן כמה אפשרויות לדוגמה:

  • בדיקה האם הליך העיקול בוצע בצורה תקינה. גם ההוצאה לפועל כפופה לחוקים ותקנות, וכאשר מבצעים עיקול ישנם תקנות ברורות המגדירות כיצד זה נעשה, מה מותר לעקל, באלו נסיבות, הוצאת אזהרה וכו‘. פגמים בהליך הם דבר נדיר, אך עורך הדין יבדוק זאת ובמידה וישנם פגמים ניתן לפעול לביטול העיקול. 
  • הגעה להסדר עם הזוכה. גם זוכים יכולים להגיש בקשה לביטול עיקול. עורך דין לענייני חובות יכול לסייע לכם לנהל משא ומתן מול הזוכים על מנת להגיע להסדר ולהסיר את העיקול. 
  • הסדר מול ההוצאה לפועל. אחת האפשרויות היא להגיע להסדר מול ההוצאה לפועל, הסדר במסגרתו החוב שלכם יחולק לתשלומים חודשיים שאתם יכולים לעמוד בהם. 
  • הליך חדלות פירעון. כאשר הכנסתכם והנכסים העומדים לרשותכם אינם מספיקים לצורך סגירת החוב, אתם יכולים להגיש בקשה לפתיחה בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כמובן שזהו הליך בעל השלכות רבות ובטח שלא שיטה קלה לביטול עיקולים בהוצאה לפועל. 

עיקולים בהוצאה לפועל

פשיטת רגל והוצאה לפועל

כיום ניתן לנהל לפתוח בהליך חדלות פירעון ישירות מול ההוצאה לפועל, זאת במקרה של חובות קטנים הנמוכים מסכום של 153,152 ש“ח. היכולת לנהל את ההליך ישירות מול ההוצאה לפועל מסייעת לקצר את הבירוקרטיה ולייעל את התהליכים. במקרה של חובות מעל סכום זה, ההליכים מתנהלים מול הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי. ובמקרה של תאגידים ההליך מתנהל מול בית משפט המחוזי. 

תנאי הסף להגשת בקשת חדלות פירעון בהוצאה לפועל הוא שהחובות לא יהיו נמוכים מ 51,050 שקלים, אך במקרים מיוחדים גם בקשות בסכומים נמוכים יותר עשויות להתקבל. ניתן לפתוח בהליך גם אם אין הליכי הוצאה לפועל כנגד החובות. הגשת הבקשה כרוכה בתשלום. אגרה. 

לאחר הגשת הבקשה לחדלות פירעון, היא תיבדק על ידי המזכירות. במידה והיא תקינה היא תועבר אל רשם חדלות פירעון אשר יבחן את התאמת הבקשה להליך. במידה והבקשה מתאימה הוא יזמן את החייב והנושים לישיבה לצורך השגת הסדר; כלומר בטרם מתחיל ההליך, ישנו ניסיון להגיע להסדר מול הנושים. במידה ולא יושג הסדר הרשם יוציא צו פתיחת הליכים. 

על פי שיקול דעתו של הרשם הוא רשאי גם להורות על הקפאת הליכים וביטול עיקולים הוצאה לפועל בעת מתן הצו לפתיחת הליכים. אך יוטלו גם הגבלות שונות על החייב כמו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על שימוש בכרטיסי חיוב ומגבלות נוספות. בשלב זה גם יקבע לחייב צו תשלומים חודשי. 

מתן צו לפתיחת הליכים פותח תקופת ביניים הנמשכת עד מתן צו שיקום כלכלי. זוהי תקופה שבה נערכת בחינה מקיפה של החובות והנסיבות שהביאו לחובות, וגם מצבו הכלכלי של החייב. לרשות הנושים עומדים 6 חודשים על מנת להגיש לנאמן את תביעות החוב. 

לאחר 9 חודשים  הנאמן מגיש דוח המשמש כבסיס לצו שיקום כלכלי. הרשם הוא בוחן את הדוח (וגם לנושים יש 30 יום להביא את התייחסותם) ומעניק את צו השיקום הכלכלי. במסגרת הצו תקבע חובת תשלומים; מימוש נכסי הנשייה; הגבלות שונות; חובות שעליהם לא יינתן הפטר והכשרה להתנהלות כלכלית נכונה. 

פשיטת רגל והוצאה לפועל

עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב

עורכי דין הוצאה לפועל תל אביב יכולים לעזור לכם לצורך ביטול/הטלת עיקולים הוצאה לפועל, פשיטת רגל והוצאה לפועל, איחוד תיקים וכל התנהלות הקשורה לתיקי הוצאה לפועל. בכל הנוגע להתנהלות מול ההוצאה לפועל, תמיד ישנו יתרון להתנהלות בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל. עורך הדין יכול לבחון את המקרה ולהמליץ לכם על אפשרות הפעולה המתאימה ביותר. לנהל את ההליכים בצורה יעילה ומהירה יותר, ותמיד להילחם בשבילכם. 

הוראות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בקישור.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן