עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל

כל אחד מאיתנו עשוי להזדקק לשירותיהם המקצועיים של עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל. לעתים בעקבות חוב הוצאה לפועל והליכים שמתנהלים נגדכם. אך יתכנו גם מקרים הפוכים בהם אתם זקוקים לעזרת ההוצאה לפועל על מנת לאלץ אחרים לשלם את לפרוע שטר או לקיים פסק דין. 

אולי לפני הכל כדאי להסביר מהי ההוצאה לפועל?

ההוצאה לפועל הוא גוף הפועל מתוקף סמכותו של חוק ההוצאה לפועל התשכ“ז 1967. זוהי זרע של רשות האכיפה והגבייה. המטרה של ההוצאה לפועל היא לממש ולאכוף הליכים אזרחיים. בדרך כלל הליכים הקשורים לגביית חובות כמו המחאה שחזר או חוב כתוצאה מפסק דין. אך ישנם גם מקרים בהם פונים אל ההוצאה לפועל לצורך סעדים לביצוע פעולה מסוימת. למשל אם בית המשפט הוציא צו פינוי לדייר והוא אינו מפנה את הנכס. 

כיום ישנן 25 לשכות הוצאה לפועל בישראל, הן פועלות במקביל לבית משפט השלום. בראש ההוצאה לפועל עומד רשם ההוצאה לפועל. תפקידו הוא מנהלי אך יש לו גם סמכויות שיפוטיות ומעיו שיפוטיות.  תחום הסמכות של הרשם נוגע לדרכים של מימוש פסק הדין, אך אין בסמכותו לשנות משהו מן האמור בפסק הדין, אלא רק ההסדרים לצורך ביצועו של פסק הדין. 

למשל כאשר ישנו חוב הוצאה לפועל בעקבות פסק דין. רשם ההוצאה לפועל יכול לקבוע הסדר תשלומים לצורך תשלום החוב. אך אין בסמכותו לבטל את החלטת בית המשפט או להפחית את הסכום שקבע בית המשפט. 

זוכה לעומת חייב

בתיקי הוצאה לפועל ישנו זוכה וישנו חייב. הזוכה הוא זה אשר הגיש את פסק הדין או את השטר לביצוע. החייב הוא האדם כנגדו הוגש פסק הדין או השטר. גם זוכים וגם חייבים בסופו של דבר נזקקים לסיוע משפטי באמצעות עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל.

כל אחד יכול לפנות להוצאה לפועל, אין חובה לעשות זאת באמצעות עורך דין. אך מצד שני ישנה חשיבות גדולה בהתנהלות באמצעותו של עורך דין הוצאה לפועל. למשל לא תמיד אנשים מודעים לכל הכלים שניתן להפעיל כנגד החייב. והסיבה השנייה, שהיא נגזרת של הסיבה הראשונה, היא שחייבים להיות בעלי יוזמה בהליך. צריך להגיש בקשות שונות על מנת לקדם את התיק ולהביא לידי גביית החוב. 

חוב הוצאה לפועל 

חוב הוצאה לפועל

במסגרת הכלים שזוכה יכול להפעיל לצורך מימוש הגבייה או מימוש פסק הדין ניתן להזכיר את הכלים הבאים:

עיקולים – לפעמים על מנת לממש את גביית החוב יש לבצע עיקול מטלטלין. לא ניתן לעקל כל דבר, אך ישנם דברים שאפשר לעקל ולמכור למרבה במחיר. אלו יכולים להיות גם עיקולי מקרקעין הרשמים על שמו של החייב. אך שימו לב כי לא ניתן לעקל את דירת המגורים ללא מתן מענה חלופי לחייב. וישנם גם עיקולי משכורות ועיקול בידי צד שלישי, לכל סוג של עיקול יש את המורכבות המשפטית שלו. 

עיכוב יציאה מן הארץ – כאשר ישנו חשש כי החייב ימלט מתשלום החוב באמצעות יציאה מהארץ, ניתן לפנות להוצאה לפועל בבקשה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ. זוהי דוגמה להליך שההוצאה לפועל אינה יוזמת אותו, יש צורך בבקשה ועמידה בתנאים מסוימים. 

הגבלת רישיון נהיגה – רשם ההוצאה לפועל רשאי להטיל הגבלות על רישיון הנהיגה של החייב. 

צווי הבאה וצווי מאסר – במקרים בהם חייב אינו מקיים את צווי ההוצאה לפועל ניתן להוציא נגדו צווי הבאה ואף צווי מאסר. 

ואלו רק חלק מהכלים המשפטיים אשר ההוצאה לפועל יכולה להשתמש בהם. 

אך גם לרשותו של החייב עומדים כלים שונים להתמודד עם ההוצאה לפועל. וגם במקרים אלו ישנו יתרון ל עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל. עורך דין הוצל“פ מכיר את כל האפשרויות, יודע לנתח מהי האסטרטגיה הטובה ביותר ויכול לסלק הגבלות שונות שיוטלו על על החייב. 

בין הכלים העומדים לרשותו של החייב ניתן להזכיר:

התנגדות לביצוע שטר – דוגמה טובה יכולה להיות במקרה שהחייב טוען לכישלון תמורה. למשל לקוח אשר שילם עבור סחורה בהמחאה, אך לא קיבל את התמורה שהובטחה לו ולכן טוען כי אין לפרוע את ההמחאה. הגשת התנגדות לביצוע שטר יכולה לעכב את ההליכים עד לבירור העניין, אך הדבר דורש הוכחות וצפוי לעבור להכרעת בית המשפט.

צו תשלומים – כאשר החייב אינו יכול לשלם את החוב בתשלום אחד הוא יכול לפנות להוצאה לפעול ולבקש צו תשלומים לתקופה ארוכה.  

בקשה לאיחוד תיקים – זהו ההליך שבו ניתן להשתמש כאשר ישנו ריבוי תיקים בהוצאה לפועל, ובכל אחד מהם צו תשלומים נפרד. מצב זה דורש מהחייב להתמודד עם צווי תשלומים שונים בו זמנית, דבר שצפוי להיות מעבר ליכולותיו הכלכליות. איחוד תיקים מאפשר לחייב לקבל הסדר תשלומים חדש בו מתייחסים לכלל החובות כאל חוב אחד.

ביטול עיקול – במסגרת ההליכים העומדים לטובתו של הזוכה, ההוצאה לפועל עשויה להשתמש בעיקולים שונים. אך צו עיקול הוא אינו סוף פסוק. באמצעות עורך דין לענייני הוצאה לפועל ניתן לפעול לצורך ביטול עיקולים. לדוגמה אם עוקל רישיון הנהיגה, באמצעות עורך הדין ניתן לטעון כי העיקול פוגע ביכולת החייב להתפרנס. 

עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל

עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל 

מתמודדים עם חוב הוצאה לפועל? או נמצאים בצד של הזוכה וזקוקים בעזרה במימוש פסק דין או פירעון שטר? חשוב שתדעו שאינכם צריכים לעשות זאת לבד. לא קל לגבות חוב ללא עזרתו של עורך דין. ההליך עשוי להיות מתיש ואתם יכולים להרגיש חסרי אונים. לכן כדאי להיעזר ב עורך דין חובות היודע כיצד לנהל את התיק ולממש את גביית החוב. 

וגם כאשר נדרשים לשלם חוב הוצאה לפועל, ומתמודדים עם הסנקציות השונות, כמו הגבלת רישיון נהיגה, וחווים את הלחצים, זהו הזמן לפנות לעזרה משפטית.

ניתן להתעדכן בפרסומים גם בפורום שלנו בפייסבוק.

עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל

חוב הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן