פינוי דייר עמידר

פינוי דייר עמידר היא אחת הסוגיות הקשות של הדיור הציבורי בישראל. חוק דיור ציבורי הוא דבר מורכב וגם רגיש,  אם אתם עומדים בפני פינוי חשוב למהר לפנות ל עורך דין המתמחה בזכויות עמידר על מנת שילחם למענכם ויעצור את הפינוי.

במאמר זה נדבר על הסיבות ל פינוי דייר עמידר ואפשרויות הפעולה. אם תרצו להבין את הנושא יותר לעומק, בהמשך המאמר נדבר גם על חוק דיור ציבורי והזכאות לדיור ציבורי. על מנת לקבל ייעוץ אישי התואם לנסיבות המקרה שלכם יש לפנות ל עורך דין דיור ציבורי

שוק הדיור הציבורי מתופעל על ידי חברות משכנות; עמידר היא אחת החברות המשכנות הגדולות, אך קיימות גם חברות משכנות אחרות כמו עמיגור וחלמיש. בעבר הדיור הציבורי נועד לתת מענה לאתגרי הדיור של גלי העלייה הגדולים ויעדי התיישבות לאומיים, כיום הדיור הציבורי נועד לתת מענה לאוכלוסיות חלשות. החוק מגדיר את הקריטריונים לזכאות. בשונה מנכס רגיל אשר יכול לעבור בירושה, הדבר אינו ברור מאליו בדיור ציבורי.  החוק מכיר בזכאותו של ”דיר ממשיך“, רק במקרים מסוימים.

חוק דיור ציבורי

פינוי דייר עמידר

ישנן שתי סיבות לפינוי דייר מהדיור הציבורי:

  1. אי עמידה בתשלומי שכר הדירה – הדיירים בדיור ציבורי משלמים שכר דירה הנקבע על פי שיטת המדרוג של משרד השיכון. זהו שכר דירה מסובסד. אי עמידה בתשלומי שכר הדירה יכולה להיות עילה ל פינוי דייר עמידר.
  2. פטירת הדייר או מעבר למוסד סיעודי – ישנם מקרים בהם הדייר הזכאי לדיור ציבורי נפטר או עובר למוסד סיעודי. בעקבות כך בני משפחתו מדרגה ראשונה המתגוררים עמו עלולים להיחשב לפולשים במידה ואינם עומדים בקריטריונים לזכאות. 

על החברה המשכנת לפעול למיצוי ההליכים מול הדייר בטרם תפתח בהליך משפטי לפינוי הדייר. במידה ומדובר בפינוי בעקבות אי תשלום על החברה לנסות להסדיר את החוב. במידה וניסיונותיה כשלו עליה לשלוח מכתב התראה על פתיחה בהליכים משפטיים. מכיוון שמדובר בסוגיה חברתית בעלת רגישות גבוהה, חברת הדיור הציבורי אינה יכולה להגיע להסדר לבדה מול הדייר, זה דורש את אישור משרד הבינוי והשיכון. אם קיבלתם מכתב התרעה, חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין המתמחה בזכויות עמידר. 

פינוי דייר עמידר מתבצע על ידי רשות האכיפה והגבייה, הידועה בתור ההוצאה לפועל. זאת בתנאי שהוחלט על פינוי ויש לכך את כל האישורים – פינוי דייר דורש פסק דין של בית משפט. במקרים בהם בדירה ישנם ילדים יתלוו אל הפינוי עובדים סוציאליים מטעם רשויות הרווחה. 

עורך דיו המתמחה בזכויות עמידר

פינוי דייר יוצא אל הפועל רק במקרים בודדים. מדובר בסוגיה חברתית כואבת הכוללת דילמות ערכיות. הדיור הציבורי נועד לתת מענה לאוכלוסיות חלשות והזכות לקורת גג היא זכות יסוד בדין הישראלי – פינוי דייר הוא ההפך הגמור מכך ולכן ברוב המקרים אינו יוצא אל הפועל. 

אם אתם מתמודדים עם ניסיונות לפינוי ואטימות של הרשויות, פנו אל עורך דין המתמחה בזכויות עמידר. ישנן אפשרויות פעולה שונות על מנת לשמור על זכויותיכם. 

דיור ציבורי זכאות

חוק דיור ציבורי

חוק הדיור הציבורי נחקק בשנת 1998, אך בפועל נכנס לתוקף רק בשנת 2013. זאת לאחר שנדחה שוב ושוב על ידי ממשלות ישראל. החוק נועד לאפשר לדיירי הדיור הציבורי להפוך לבעלי הדירות באמצעות רכישתן בהנחה גדולה. 

על פי החוק, הדיירים יכולים לרכוש את הדירה כאשר עד 85% מערך הדירה (כפי שהוערך על ידי שמאי), ועד סכום תקרה של 493,000 (צמוד למדד) יהיה מענק מהמדינה. זהו מענק מותנה ל 5 שנים, ובהתקיים התנאים הקבועים בחוק הוא הופך לקבוע. 

אחוז המענק נקבע באופן הבא:

-מענק של 4% מהמחיר הבסיסי עבור כל אחת מעשר השנים הראשונות.

  • מענק של 3% כל אחת מהשנים האחת עשרה עד העשרים.
  • מענק של 2% מהמחיר הבסיסי לכל שנה נוספת. 

עורך דין המתמחה בזכויות עמידר

דיור ציבורי זכאות

נושא הדיור הציבורי הוא אחת מהסוגיות החברתיות שמדינת ישראל מתמודדת איתה. ראשיתו של הדיור הציבורי הוא בתקופות העלייה של שנות החמישים. הדיור הציבורי בישראל שימש לא רק למתן פתרון לסוגיה חברתית, אלא גם לשרת אינטרסים לאומיים. באותה התקופה רוב הדירות שנבנו בישראל נבנו במסגרת הדיור הציבורי. 

כיום קיים בישראל מחסור בדיור ציבורי ובהתאם לכך הקריטריונים לזכאות הוקשחו. דיור ציבורי זכאות נקבעת באופן הבא:

הזכאים לדיור ציבורי צריכים להיות תושבי ישראל אשר לא היו להם זכויות כלשהן, בנפרד או במשותף עם אחר, בדירה או בחלק מדירה (או בדירה בשלבי בנייה), ולא קיבלו סיוע ממשלתי לדיור לאחר ה 1.6.1971. 

ישנן כמה קבוצות הזכאיות לדיור ציבורי:

  • זוגות חסרי דירה שצברו 1400 נקודות ויותר, ולהם 3 ילדים או יותר, הכנסתם אינה עולה על סכום מסוים (סכום המתעדכן מעת לעת) ובתנאי שהם ממצים את כושר השתכרותם. 
  • משפחות חד הוריות, בעלות 3 ילדים או יותר, הכנסתן אינה עולה על הסכום המתעדכן, ובתנאי שהם ממצים את כושר השתכרותם.
  • קשישים החיים מקצבאות קיום של המוסד לביטוח לאומי.
  • עולים, בעלי תעודת עולה או כלולים בתעודת עולה, ובתנאי שהם בתוך תקופת הזכאות לדיור.
  • משפחה בה אחד מבני הזוג הינ נכה המרותק לכיסא גלגלים, או יחיד המרותק לכיסא גלגלים, ובתנאי שסך הכנסותיהם אינה עולה על השכר הממוצע במשק. 
  • זוגות נשואים שלהם ילד המקבל גמלת נכות של הביטוח הלאומי בשיעור של 100%. 
  • זוגות נשואים, שאחד מבני הזוג נכה בשיעור של 75%, העונה להגדרה של אי כשירות להשתכרות יציבה ומקבל קצבה כמשפחה, וסך כל הכנסתם אינה עולה על ההכנסה המזכה (סכום המתעדכן מעת לעת).
  • זוגות נשואים, מעל 5 שנים, עם או בלי ילדים, כאשר שני בני הזוג סובלים מנכות בשיעור של 75% לפחות ובעל אי כושר השתכרות יציבה.
  • משפחות ויחידים הגרים בשכירות וזקוקים להחלפת דירתם בעקבות הכרח רפואי (דרושה חוות דעת של יועץ רפואי ממשרד הבינוי והשיכון).
  • משפחות בצפיפות דיור המתגוררות בשכירות מסובסדת עוד לפני הראשון בינואר 1994.

כפי שאתם מבינים חוק דיור ציבורי עדיין משאיר הרבה פקטורים המשפיעים על הזכאות להחלטות ממשלה ושינויי מדיניות, כך שה זכאות לדיור ציבורי יכולה להשתנות בהתאם לחילופי ממשלות ושרי שיכון. על מנת לבדוק תנאי דיור ציבורי זכאות יש תמיד לבצע בדיקה עדכנית עם עורך דין דיור ציבורי הבקיא בשינויי החקיקה.  אתם מוזמנים לפנות ל משרד עורכי דין אפרים קוליו. למשרדינו ניסיון רב במשפט האזרחי ומציאת פתרונות יצירתיים עבור לקוחותינו. 

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו.

פינוי דייר עמידר

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן