פתיחת תיק חדלות פירעון

פתיחת תיק חדלות פירעון מתחילה בהגשת הבקשה לפתית הליכים. לאחר הגשת הבקשה, בהנחה שהינך עומד בתנאים והגשת את כל המסמכים בצורה הנכונה, יינתן צו לפתיחת הליכים שמשמעותו היא תחילת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

הגשת הבקשה יכולה להיות בפני ההוצאה לפועל (במקרה של חובות בסכום נמוך) או בפני ממונה חדלות פירעון (במקרה של חובות בסכום גבוה). כמו כן הבקשה יכולה להיות מוגשת על ידי החייב או על ידי הנושה. למעשה החוק מתיר גם ליועץ המשפטי לממשלה את הסמכות להגיש את הבקשה, אך הדבר פחות רלוונטי למקרי פשיטת רגל של יחיד.

הוצאה לפועל חדלות פירעון

הוצאה לפועל חדלות פירעון

במקרה של חובות בסכום נמוך (חובות בסכום נמוך מ-166,627.31 ₪), ניתן להגיש את הבקשה להוצאה לפועל. מסלול זה פתוח רק בפני חייב יחיד ולא עבור פשיטת רגל חברה בעמ.

יש למלא את טופס הבקשה, לשלם אגרה ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטיים. אך מה שנאמר כאן במשפט אחד, הוא בפועל עבודה רבה. יש להשקיע אנרגיה רבה באיסוף המסמכים, וחשוב לדווח על הכל בצורה נכונה ולא להחסיר שום דבר. כך שאנו ממליצים לעשות זאת באמצעות עורך דין חדלות פירעון.

בהנחה שהבקשה הוגשה בצורה תקינה, והינך עומד בתנאים, תוך 30 יום אתה צפוי לקבל צו לפתיחת הליכים. זוהי למעשה פתיחת תיק חדלות פירעון על כל המשמעויות של הדבר.

ממונה חדלות פירעון

כאשר סכום החובות גבוה מ -166,627.31 ₪ (נכון ל-2024) לא ניתן לבצע פתיחת תיק חדלות פירעון בהוצאה לפועל. במקרים אלו יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון. ובמקרה זה ההליכים המשפטיים יתקיימו בבית משפט השלום.

באופן כללי מדובר באותו הליך משפטי, המתחיל במתן צו לפתיחת הליכים, קבלת צו שיקום כלכלי ולבסוף הפטר חובות. זאת בהנחה שההליך מתנהל בצורה נכונה וללא בעיות.

בין אם ההליך מתנהל אצל הממונה על חדלות פירעון או ההוצאה לפועל, תמיד חשוב להתייעץ עם עו“ד פשיטת רגל על מנת להבין את המשמעויות של ההליך, אופן התנהלותו והשלכותיו העתידיות. זהו לא הליך קל, ולא תמיד האידאלי.

ממונה חדלות פירעון

בקשת נושה לפתיחת הליכים

כאמור, גם נושה יכול להיות זה היוזם את התהליך ומגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון עבור החייב. גם במקרה שכזה אנו ממליצים להתייעץ קודם עם עורך דין גביית חובות, יתכן כי ישנם הליכי הוצאה לפועל אחרים שכדאי להשתמש בהם.

בקשת נושה לחדלות פירעון תמיד מוגשת לבית המשפט, זאת ללא תלות בגובה החוב. אך בהחלט ישנה משמעות לגובה החוב – ניתן להגיש את הבקשה רק כאשר גובה החוב הוא לפחות 83,313.65 ₪, למעט מקרה של פסק דין בית הדין לעבודה.

שימו לב כי חשוב שזהו יהיה סכום שאין עליו מחלוקת, אם ישנה מחלוקת זהו עניין לבית המשפט שצריך לפסוק אך במסגרת תביעה רגילה ולא הליך חדלות פירעון.

בטרם הגשת הבקשה יש למסור לחייב דרישה לתשלום החוב. יש לנקוב במועד לתשלום החוב, ולהצהיר כי במידה ולא ישולם יפתחו הליכי חדלות פירעון כנגד החייב.

אם החוב לא שולם בתוך 45 יום ממסירת הדרישה, ואם הנושא הגיש את הבקשה בתוך 3 חודשים מהמועד בו נמסרה דרישת התשלום.

לחלופין, ניתן להגיש את הבקשה בהינתן אחד המצבים הבאים:

זהו חוב בעקבות פסק דין של בית משפט, וחלפו 30 יום ממועד התשלום. ישנם מקרים בהם חוב משולם באופן חלקי, וגם בהם ניתן להגיש את הבקשה במידה והיתרה שלא שולמה היא לפחות 83,313.65.
כאשר נפתח נגד החייב תיק הוצאה לפועל בגין החוב, ונמסרה לו אזהרה ודרישה לתשלום, אך החייב לא עמד בדרישת התשלום.
כאשר מדובר בחוב בגין אי תשלום מסים, והחוב לא שולם במסגרת הזמן שנקבע בדרישת התשלום.
במידה ומדובר בפסק דין של בית הדין לעבודה, ניתן להגיש את הבקשה כאשר גובה החוב הוא לפחות 11,108.48 ₪.

פתיחת תיק חדלות פירעון

פתיחת תיק חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון מתנהל על פי חוק חדלות פירעון. וזהו חוק ארוך למדי, המתייחס לאינספור מצבים וסוגיות שעלולים להתרחש. החוק מגדיר את כל ההליכים ואת כל הגופים המעורבים. ובשורה התחתונה לא ניתן להסביר את הכל במאמר אחד.

תמיד חשוב לבחון את המקרה האישי, ולצורך כל החייבים מוזמנים לפגישת ייעוץ במשרדינו. יש לבחון את החובות והמאפיינים של כל  חייב, ובהתאם לכך להחליט איזה הליך הוא האידאלי עבורו. ולפני הכל יש לבדוק אפשרויות של הסדרי חוב ללא פשיטת רגל, אלו עשויים להיות עדיפים במידה והם אפשריים.

עורך דין חובות וחדלות פירעון אפריים קוליו עומד לצידם של חייבים המתמודדים עם חובות והליכי הוצאה לפועל. אך גם נושים המתמודדים עם בעיות בגביית החוב, ורוצים להפעיל הליכי הוצאה לפועל כנגד החייבים יזדקקו לעזרתנו.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו מטפל במגוון סוגיות משפטיות לרבות: הסדרי חובות, תביעות כספיות, עורך דין דיור ציבורי, חברה בפשיטת רגל, איחוד תיקים ועוד.

עורך דין הוצאה לפועל , עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פתיחת תיק חדלות פירעון | ממונה חדלות פירעון | הוצאה לפועל חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן