הגשת תביעת חוב לביטוח לאומי

בואו נתחיל אם קצת רקע בנושא הגשת תביעת חוב לביטוח לאומי. רוב העובדים במשק עובדים בתור שכירים בעסקים שונים. הדבר מעניק להם ביטחון מסוים של תלוש משכורת בסוף החודש. אבל גם הביטחון הזה מוגבל. כל עוד העסק מצליח ויש לו הכנסות, פרנסתם של העובדים בטוחה. אך בפועל עסקים רבים נקלעים למשבר כלכלי ומצבי חדלות פירעון חברה. דבר הגורם לעובדים מסורים לאבד את מקום עבודתם. 

כאשר חברה נכנסת להליך חדלות פירעון והליכי פירוק, העובדים עלולים למצוא את עצמם במצב מאוד לא נעים. לא רק שהם איבדו את מקור פרנסתם, סביר להניח שישנם גם כספים המגיעים להם שהם אינם מקבלים. החדשות הטובות הן שהמחוקק בישראל לקח זאת בחשבון ודאג לבטח את העובדים בפני מצבים אלו במסגרת חוק הביטוח הלאומי. 

פרק ח‘ לחוק הביטוח הלאומי (סעיפים 180-194) עוסק בזכויות העובדים בהליכי חדלות פירעון ופירוק חברה. החוק מבטח את העובדים ומבטיח שהם יקבלו את מה שמגיע להם על פי חוק מהמעסיק, באמצעות הביטוח הלאומי. תביעת חוב ביטוח לאומי נועדה על מנת לממש את אותו הביטוח באמצעות תביעת חוב עובד.

חדלות פירעון חברה

חדלות פירעון של חברה

כמה מילים על חדלות פירעון של חברה. בכדי שחברה תוכל להגיש את הבקשה לחדלות פירעון צריכים להתקיים התנאים הבאים:

  • חובות התאגיד הם בסך 25,074 ש“ח ומעלה.
  • התאגיד הינו בעל זיקה לישראל: זה יכול להיות תאגיד הרשום בישראל, תאגיד אשר בבעלותו נכסים בישראל או שעסקיו מנוהלים במדינה. 
  • כאשר בעת הגשת הבקשה התאגיד נמצא בחדלות פירעון או שבעצם הגשת הבקשה ניתן למנוע מהתאגיד להגיע למצב של חדלות פירעון. 

ישנו שוני בין הליך חדלות פירעון של יחיד לבין ההלך עבור חברה. במקרה של חברה ההליך מנוהל על ידי בית המשפט המחוזי, ואליו חדלות פירעון של יחיד מנוהלת על ידי בית משפט השלום או רשם ההוצאה לפועל במקרה של חובות קטנים.

תביעת חוב ביטוח לאומי

על פי החוק כל עובד שכיר, אשר ניתן למעסיקו צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, רשאי להגיש תביעת חוב ביטוח לאומי על מנת לדרוש את הכספים שלא שולמו לו על ידי המעסיק. הכוונה בעיקר לשכר עבודה ופיצוי פיטורין, אך גם הפקדות חסרות בקומת הגמל של העובד יכולות להיכנס לתביעה. 

ישנם מקרים מיוחדים בהם עובדים עצמאיים אשר מעניקים שירותים עבור העסק, ולא קיבלו את תשלום עבור עבודתם, יכולים להגיש תביעת חוב. התנאי הוא שהעובדים נמצאים ברשימת סוגי העבודות המפורטות בצו הביטוח הלאומי (סיווג מבוטחים וקביעת מעבידים).

תביעת חוב ביטוח לאומי

הגשת תביעת חוב לביטוח לאומי 

במקרה של חדלות פירעון של חברה, לפני נקיטת צעדים תמיד כדאי לפנות לייעוץ משפטי באמצעות עורך דין לתביעות עובדים. כל מקרה הוא בעל מאפיינים שונים וחשוב שתדעו את מלוא הזכויות שלכם. איבוד מקור הפרנסה שם אתכם במצב לא קל ולכן תרצו לנהל את התביעה ביעילות ובמהירות על מנת לקבל את מה שמגיע לכם. 

הגשת תביעת חוב לביטוח לאומי נעשית באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי. 

  • יש למלא את הטופס המקוון.
  • עליכם לצרף את כל המסמכים הנדרשים על מנת להוכיח את החוב. 
  • העתק המחאה (של התובע) או אישור ניהול חשבון מהבנק, לצורך הפקדת הכספים. 
  • שלושה תלושי שכר אחרונים.
  • מכתב הפיטורין.
  • אישור על גובה ההפקדות לפיצוי פיטורין. במידה אם לעובד פטור ממס הכנסה יש לצרף את האישור. 
  • במידה והגשתם את התביעה באמצעות עורך דין יש צורך בייפוי כוח חתום ומאומת.

* אין צורך בתשלום אגרה לצורך הגשת תביעת חוב ביטוח לאומי. 

לאחר הגשת הטופס המקוון תקבלו אישור בדואר האלקטרוני, לכן וודאו שהזנתם את הכתובת הנכונה. אישור זה עדיין אינו מהווה אישור על קליטת התביעה.

התביעה תועבר אל הממונה על חדלות פירעון ושם היא תיבדק. כאשר היא תקלט אצל הממונה על חדלות פירעון תקבלו הודעה נוספת ובה גם פרטיו של הנאמן או המנהל המיוחד. בעבר הבקשה נדרשה אישור של בעל התפקיד, אך עבור תיקי חדלות פירעון שנפתחו לאחר ה 15.9.2019 אין צורך באישורו והטיפול עובר על המוסד לביטוח לאומי. 

הגשת תביעת חוב לביטוח לאומי

עורך דין תביעות עובדים 

אם אתם זקוקים להגשת תביעת חוב לביטוח הלאומי, חשוב לפנות לייעוץ משפטי. באמצעות עורך דין לתביעות עובדים ניתן לטפל בכל ההליכים והבקשות בצורה הטובה ביותר וגם הקצרה ביותר. למשרדינו ניסיון רב בהליכי הוצאה לפועל ו תביעות כספיות. אנו מעניקים לכל לקוח פתרון אישי לצורך מקסום זכויותיו בזמן הקצר ביותר. 

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן