ביטויים בדיור הציבורי

במאמר זה נדבר על ביטויים בדיור הציבורי, כלומר כל מיני מושגים הקשורים לחקיקה וההליכים השונים הרלוונטיים לכל מי שמתגורר בדיור הציבורי, רוצה להגיש בקשה לדיור ציבורי או אולי רכישת דירה בדיור הציבורי.

תחום הדיור הציבורי יכול להיות מתסכל מאוד. מצד אחד הדיור הציבורי בישראל נועד לתת מענה לבעיה חברתית קשה, ולסייע לכל השכבות החלשות הזקוקות לעזרה חשובה זו. אך מנגד ישנו מחסור חמור בדיור ציבורי, ובהתאם לכך מערכת בירוקרטית מתישה בה כל אחד צריך להוכיח את זכאותו לדיור ציבורי. ואנו יכולים להוסיף על גבי זה שינוי חקיקה ומדיניות בכל פעם ששר שיכון חדש נכנס לתפקיד.

במאמר זה ננסה להסביר כמה מושגים בדיור הציבורי, על מנת להקל על כל מי שרוצה לקרוא עוד בנושא ולהבין מהן זכויותיו, או מה עליו לעשות. אך ההמלצה שלנו היא תמיד להתנהל באמצעות עורך דין דיור ציבורי.

ביטויים בדיור הציבורי

ביטויים בדיור הציבורי

חסרי דירה – ישנן כמה קבוצות הנחשבות לחסרי דירה העשויים להיות זכאים לדיור ציבורי: א. זוגות נשואים עם 3 ילדים לפחות. ב. משפחה חד הורית עם 3 ילדים לפחות. ג. נכים המרותקים לכיסא כלכלים. ד. מקבלי קצבת נכות כללית. ה. מקבלי קצבת נכות לנפגעי עבודה. ו. עולים חדשים. ז. קשישים המקיימים מקצבאות הביטוח הלאומי (קצבאות קיום).

זכאות לדיור ציבורי – משרד השיכון הוא הקובע את תנאי הזכאות, והאחריות למימוש היא בידי החברות המאכלסות המופקדות על אותן הדירות. תוקף הזכאות הוא שנתיים, כל עוד הזכאי לא הפך לבעל דירה או בעל חלק בדירה.

קניית דירה דיור ציבורי – רכישת דירה בדיור הציבורי מתאפשרת מאז חקיקת חוק הדיור הציבורי ב 1998. בפברואר 2023 פג תוקפו של החוק, ונכון לעכשיו לא ניתן לרכוש דירה בדיור הציבורי. ישנם הליכי חקיקה אשר נועדו להסדיר את הנושא בתנאים חדשים.

החלפת דירה בדיור הציבורי – בנסיבות מסוימות הדיירים זכאים להחלפת דירה. ניתן לעשות זאת בעקבות מצב בריאותי, או במקרה של צפיפות דיור.

צפיפות דיור – בתנאים מסוימים ניתן להחליף דירה בשל צפיפות דיור. תנאי הזכאות להחלפת הדירה לוקחים בחשבון את מספר הנפשות ומספר החדרים. במידה ומדובר במשפחה המונה 9 נפשות ויותר, החישוב הוא על פי שטח הדירה.

סיוע בשכר דירה – מכיוון שישנו מחסור בדירות, ישנם זכאים הנמצאים בהמתנה לקבלת הדירה. במקרים אלו משרד השיכון מעניק סיוע בשכר הדירה על מנת לתת לזכאים פתרון עד לקבלת הדיור הציבורי.

מושגים בדיור הציבורי

חברות מאכלסות – לעתים מכונות גם חברות שיכון או חברות משכנות. אלו הן חברות ציבוריות אשר תפקידן לנהל את כל מה שקשור לדירות הציבוריות. החברות הללו מחויבות לפעול על פי מדיניות משרד השיכון. החברות המשכנות מטפלות בכל התהליך של מסירת הדירה וקבלתה בחזרה. החברות העוסקות בזה הן: עמידר, חלמיש, עמיגור, שקמונה, חל“ד, שיכון ופיתוח.

דיור ציבורי מוגן – על פי תנאי הזכאות, זכאים לדיור ציבורי המתקיימים מקצבת זקנה יחדיו עם השלמת הכנסה, עשויים להיות זכאים לדיור מוגן בבתי גיל הזהב.

דיור ציבורי לעולים – עולים חדשים , חסרי דירה, יכולים להיות זכאים לדיור ציבורי למשך 15 שנה מיום עלייתם לארץ. לאחר 15 שנה העולים זכאים על פי כללי הזכאות הרגילים של כלל האוכלוסייה.

זכויות במקרה של גירושין – כאשר בני זוג המתגוררים בדיור הציבורי מחליטים להיפרד, הזכויות בדיור יישארו בידי אחד מבני הזוג. כאשר יש להם ילדים, הדיור יימסר למי שהילדים נמצאים בהחזקתו. אך כמובן שישנם מקרים מורכבים יותר, כמו בן זוג עם מוגבלות שהדירה נועדה לתת מענה למוגבלותו. במקרה כזה הוא/היא יקבל את הדירה גם אם הילדים אינם נמצאים תחתיו. ואילו בן/בת הזוג השני יקבלו עדיפות ברשימת ההמתנה.

מושגים בדיור הציבורי

עורך דין דיור ציבורי

זהו רק תקציר של ביטויים בדיור הציבורי. ישנם עוד מושגים בדיור הציבורי שלא הזכרנו. כמו כן בכל אחד מהמקרים ישנן דקויות משפטיות בעלות משמעות. על מנת להבין את הזכויות שלכם בדיור הציבורי, או להתנהל בחכמה מול משרד השיכון, חשוב לפנות אל עורך דין לענייני דיור ציבורי.

אם הנכם מתמודדים עם סוגיות הקשורות לדיור הציבורי, כמו זכאות לדיור ציבורי, פינוי מדירה ציבורית או כל סוגיה אחרת הקשורה לדיור הציבורי – עורך דין עמידר ודיור ציבורי אפרים קוליו עומד לרשותכם. למשרדינו ניסיון רב בהתנהלות מול משרד השיכון, חברות מאכלסות וכל הגורמים הרלוונטיים. אנו יודעים איך מתמודדים מול עמידר או כל חברה משכנת.

אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן