חדלות פירעון חברה בע“מ

חדלות פירעון חברה בע“מ |  חברה בפשיטת רגל

חברה בפשיטת רגל היא חברה אשר אינה יכולה לשלם את החובות וההוצאות שלה. ממש כמו במקרה של חדלות פירעון ליחיד, כאשר סך החובות עולה על סך הנכסים.  גם הנושא של חדלות פירעון חברה בע“מ מוסדר באמצעות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אך אין מדובר בהליך זהה, לא מבחינת אופן ההתנהלות, לא מבחינת הערכאה המטפלת בו.

למעשה ישנם הרבה מאוד שחקנים שצריך לקחת בחשבון במקרים אלו, ומבחינה משפטית זהו נושא מורכב פי כמה וכמה. ישנן סוגיות הקשורות לבנקים, ספקים ואפילו זכויות עובדים בפשיטת הרגל. ועל מנת להתנהל בכל הבירוקרטיה, חשוב לעשות זאת עם עורכי דין פשיטות רגל המציגים ניסיון בתחום החברות.

אחד ההבדלים המהותיים בין פשיטת רגל של חברה בע“מ לבין מקרה של חייב יחיד הוא שיש כאן שתי תוצאות אפשריות להליך: תוצאה אחת היא פירוק החברה, והתוצאה השנייה היא שיקום כלכלי של החברה.

הליך חדלות פירעון לתאגיד יכול להיות יוזמה עצמית של התאגיד, או בקשה של נושה או היועץ המשפטי לממשלה.

במאמר זה נתייחס לנושא באופן כללי, ולא ניגע בתנאים שבהם נושה יכול להגיש בקשה לפתיחת הליכים. אם חברה חייבת לכם כספים, והיא בחזקת חדלות פירעון, אנו ממליצים לכם לפנות למשרדינו לצורך ייעוץ אישי.

חברה בפשיטת רגל

חדלות פירעון חברה בע“מ

פשיטת רגל של חברה מתנהלת תמיד בבית המשפט המחוזי. לצורך פתיחת ההליכים יש להגיש את הבקשה לבית המשפט המחוזי במחוז המתאים. בו זמנית יש להגיש העתק של הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון. ובאחריותו של הממונה לפרסם את הגשת הבקשה באתר הפרסומים של משרד המשפטים.

אך פרסום הגשת הבקשה אינו פוטר את התאגיד מאחריות לידע את כל הצדדים הרלוונטיים על הגשת הבקשה. צעדים אלו נועדו על מנת לאפשר לכל מי שרואה את עצמו נפגע מהליך זה, להגיש התנגדות בתוך 14 יום. במידה וישנן התנגדויות הן יילקחו בחשבון כאשר יתקיים דיון לגבי הבקשה.

בית המשפט יכול לדחות את הבקשה או לאשרה. אישור הבקשה יכול להיעשות בכמה אופנים: מסלול שיקום כלכלי, הפעלה זמנית או פירוק חברה בפשיטת רגל.

נציין כי הפעלה זמנית היא לפרק זמן של 20 יום, ומטרתה היא לאפשר לנאמן לבחון האם ישנה התכנות לשיקום כלכלי. על הנאמן לבחון האם ישנו סיכוי סביר לשיקום החברה, ולאחר 30 יום עליו להציג את מסקנותיו לבית המשפט אשר יקבל את ההחלטה.

שיקום כלכלי של תאגיד

על מנת לשקם את התאגיד יש צורך בתכנית כלכלית אשר תאושר על ידי הנושים ועל ידי בית המשפט. כל מקרה יכול להיות שונה מבחינת תכנית השיקום, וכאן השיקולים הם שיקולים עסקיים וכלכליים. אך באופן כללי אנו עשויים לראות הסדרים הכוללים ”תספורת“ של החובות והסדרי פריסת חובות נוחים, הזרמת הון לחברה ואף מכירת פעילות החברה.

במידה ובית המשפט יקבל את תכנית השיקום יוקפאו הליכי הגבייה, והתכנית תצא אל הפועל. אך בכל שלב בית המשפט עשוי להורות על פירוק החברה אם יראה כי אין סיכוי סביר לשיקום חברה בפשיטת רגל.

פירוק חברה חדלות פירעון

פירוק חברה הוא האפשרות השנייה. הפירוק נעשה באמצעות נאמן אשר מממש את כל נכסי התאגיד ומחלק אותם בין הנושים . עם ההחלטה על הפירוק יעצרו ההליכים המשפטיים כנגד התאגיד.

הנאמן ימונה על ידי בית המשפט אשר ישקול את ההמלצות של הממונה על חדלות פירעון לגבי זהות הנאמן, וגם את הצעות הנושים והתאגיד.

במקרים מסוימים הנאמן עשוי להמשיך לקיים את פעילות החברה באופן זמני, זאת בתנאי שזה משרת את המטרה של הגדלת החוב הנפרע עבור הנושים.

על הנאמן גם לרכז את תביעות החוב של הנושים ולהכריע בנושא קבלת התביעות ואופן חלוקת הכספים.

בסיום הליך הפירוק החברה תחוסל ותימחק מהרישומים.

חדלות פירעון חברה בע“מ

חברה בפשיטת רגל

חדלות פירעון חברה בע“מ היא נושא מורכב מבחינה משפטית ויש לו היבטים רבים שלא עסקנו בהם. לדוגמה לא דיברנו על הגשת תביעות החוב על ידי הנושים. לא עסקנו בסוגיות הקשורות לזכויות העובדים שנפגעות. גם לא הרחבנו בפרטי ההליך של פירוק מרצון הכוללים הגשת תצהיר כושר פירעון, כינוס אסיפת בעלי מניות וכו׳.

כאשר חברה בבעלותכם נקלעת למצב של חדלות פירעון, או אינכם מצליחים לגבות חוב בשל חדלות פירעון של חברה, חשוב לפנות בהקדם לייעוץ משפטי.

עורך דין לענייני חדלות פירעון אפרים קוליו הוא בעל ניסיון בסוגיות של פשיטת רגל, ביטול עיקולים, הסדרי חובות, ביטול פסק דין במעמד צד אחד, שיקום ופירוק חברות. במשרדינו תוכלו לקבל ייעוץ אישי ואת כל מעטפת השירותים המשפטית.

חדלות פירעון חברה בע“מ |  חברה בפשיטת רגל

עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

חדלות פירעון חברה בע“מ |  חברה בפשיטת רגל

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

כסף שלך, פתרון שלנו
גביית חובות ללא סיכון!
חייבים לך כסף?
עם עו"ד אפרים קוליו, אתה לא לוקח סיכונים
אנחנו נגבה את הכסף שלך
על בסיס הצלחה בלבד!
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

הבטח את הכסף שלך – צור קשר עכשיו תן לנו לטפל בכל השאר!

דילוג לתוכן