עורך דין לענייני חדלות פירעון

עורך דין לענייני חדלות פירעון מעניק סיוע משפטי וליווי בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. זהו הליך המאפשר לחייבים להתחיל מחדש את חייהם הכלכליים ללא חובות. אך זאת לאחר שעברו תהליך ארוך שאחת ממטרותיו היא להשיא את גביית החובות. 

ישנו הרבה בלבול בקרב הציבור לגבי הנושא הזה. דבר שיכול להביא לציפיות שאינן נכונות מהתהליך וקבלת החלטות מוטעות. לכן תמיד חשוב להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל לפני שפותחים בהליך. כלומר עצם קבלת ההחלטה דורשת ניתוח משפטי (וכלכלי) של המצב המורכב. 

עורך דין לענייני חדלות פירעון

חדלות פירעון או פשיטת רגל

יש הרבה מה להגיד בנושא, ומקום טוב להתחיל הוא השאלה האם חדלות פירעון או פשיטת רגל? ובכן, זוהי כבר הטעות הראשונה. אם חשבתם שהליך פשיטת רגל והליך חדלות פירעון הם דבר שונה, זוהי טעות. 

אמנם ישנו שוני בין פשיטת רגל לחדלות פירעון, אך תקנות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי 2019 בעצם ביטלו את פקודת פשיטת הרגל. 

אז למקרה שחשבתם שאלו הן שתי אפשרויות שונות, התשובה היא לא. 

ואם נתאר את ההליך באופן כללי, מבלי לרדת לפרטים ודקויות – זהו הליך העוצר את הליכי הגבייה, וקובע לחייב תכנית שיקום כלכלית. התכנית תכלול תשלומים חודשיים ומימוש הנכסים שברשותו. ובסוף ההליך החייב יקבל הפטר חובות, כלומר יוכל להתחיל מחדש את חייו הכלכליים. במהלך ההליך יוטלו על החייב הגבלות שונות, כמו צו עיכוב יציאה מהארץ.

אם הינכם שוקלים להיכנס להליך, אל תתרשמו מההסבר הקצר מבלי להבין את כל המשמעויות שלו – לכן חובה להתייעץ עם עו“ד חדלות פירעון. 

חוק חדלות פירעון החדש הביא איתו שינויים באופן שבו מתבצע ההליך. וגם אם אינו מושלם, עדייו יש בו שיפור של המצב בהשוואה לפקודת פשיטת הרגל. זהו חוק די ארוך, אך ניתן להצביע על כמה נקודות חשובות המבדילות אותו מההליכים הישנים:

  • החוק שם דגש על שיקום כלכלי של החייב, זוהי מטרה מרכזית של החוק. פקודת פשיטת הרגל שמה את עיקר הדגש על מקסום גביית החוב.
  • החוק מגביל את משך הזמן לגביית החוב ל 4 שנים. זאת בניגוד להליכי פשיטת רגל שנמשכו זמן רב יותר. ולא אחת ההליך גם מסתיים לפני תום 4 שנים.
  • החוק מספק הגנות טובות יותר לדירת המגורים בהשוואה לחוק הישן.
  • ההליך החדש מתחלק בין 3 גופים, דבר המפחית את העומס על בית המשפט. במידה ומדובר בחובות בסכום נמוך, ההליך מתנהל בהוצאה לפועל. במידה ואלו חובות בסכום גבוה, ההליך מתנהל באמצעות הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים. נדגיש כי אנו מדברים על הליך חדלות פירעון ליחיד, במידה ומדובר בתאגידים זה תמיד בית המשפט המחוזי.
  • החוק גם העניק סמכויות נרחבות לכונס הנכסים הרשמי לבצע חקירות פליליות כנגד חייבים. זאת על מנת למנוע ניצול ההליך לרעה; ישנם מקרים בהם עולה החשד כי חייבים מעלימים נכסים.

חדלות פירעון או פשיטת רגל

תקנות חדלות פירעון

חדלות פירעון – האם זה כדאי

זוהי אולי שאלת השאלות? ועל מנת לענות עליה חשוב לבצע ניתוח מעמיק של מצבו הכלכלי של החייב. באופן עקרוני זהו הליך שנחשב למוצא אחרון, ובמקרים רבים אין מנוס מהליך זה. אך מה שמתאים עבור אדם אחד הוא לא בהכרח מה שמתאים עבור חייב אחר. 

זוהי הסיבה מדוע בטרם מגישים בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון חשוב להתייעץ עם עורך דין לענייני חדלות פירעון. עורך הדין מחזיק בכלים לנתח את המצב, ומכיר גם אלטרנטיבות להסדרי חובות אחרים. 

חשוב לנתח את מצבו הכלכלי של החייב. אם יש ברשותו נכסים, הם צפויים לעבור הליך של כינוס נכסים, ולכן אולי ישנן אפשרויות טובות יותר להסדיר את החוב. למשל הסדר נושים בחדלות פירעון.

גם המילה חובות היא מילה כללית מידי, צריך לראות באילו חובות מדובר. החייב שואף להיכנס להליך מתוך הציפיה לקבלת הפטר, אך לא כל סוגי החובות הם ברי הפטר. למשל כאשר זהו מקרה של חוב מזונות, הדבר עשוי להיות בעייתי. 

לכן הצעד הנכון תמיד יהיה פנייה ליעוץ משפטי שניתן על ידי עורך דין חדלות פירעון הבוחן את המקרה האישי של החייב. 

עורך דין לענייני חדלות פירעון

תקנות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

עורך דין לענייני חדלות פירעון אפרים קוליו מכיר היטב את תקנות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ויודע להעניק מענה אישי לכל לקוח. 

משרדינו מטפל במקרים רבים של חדלות פירעון, לרבות חדלות פירעון חברה בע“מ. אנו יודעים לתת לכל לקוח מענה אישי, תוך כדי בחירת הכלים המשפטיים הנכונים וליווי בכל הליכי ההוצאה לפעול. 

התמודדות עם חובות היא אינה דבר פשוט, לא ברמה האישית ולא ברמה המשפטית – ולכן חייבים לעשות זאת עם עורכי דין מנוסים בהליכי חדלות פירעון, הסדר נושים בחדלות פירעון וכל האפשרויות הקיימות עבור הסדרי חובות בהוצאה לפועל. 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו – אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן