נאמן חדלות פירעון 

נאמן חדלות פירעון הוא זה הממונה על תיק חדלות פירעון של יחיד. כאשר אדם נקלע לחובות ומגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, במידה ותאושר ימונה נאמן אשר יהיה אחראי על התיק.

נאמן חדלות פירעון

כונס נכסים חדלות פירעון

תפקידו של נאמן חדלות פירעון הוא לבצע בירור מעמיק לגבי מצבו הכלכלי של החייב. זוהי בדיקה מעמיקה של כל החובות, ההוצאות, הנכסים וכל מה שרלוונטי.

זוהי תקופה של כמה חודשים המכונה תקופת הביניים. במהלכה יקבע לחייב צו תשלומים, וגם יוטלו עליו מגבלות. אך תקופה זו תנוצל על ידי הנאמן לצורך עריכת תכנית שיקום כלכלי והגשתה אל הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים.

ולאחר מכן, הנאמן ממונה על נכסי החייב ויש לו את הסמכות לממשם לטובת קופת הנשייה. לכל אורך התהליך הוא מוודא כי הכל מתנהל על פי החוק, פסיקות בית המשפט והנחיות הממונה על חדלות הפירעון.

מיותר לציין כי על החייב לשתף פעולה באופן מלא עם הנאמן, ולספק לו כל מסמך דרוש. חוסר שיתוף פעולה עלול להביא להפסקת ההליך, ובמקרים מסוימים (כמו הסתרת נכסים) יכול להביא לפתיחת הליכים פליליים.

עוד תחום אחריות של הנאמן הוא לקבל את כל תביעות החוב מהנושים. לאחר שניתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, על הנושים להגיש את תביעות החוב בתוך 6 חודשים (מיום פרסום ההודעה על מתן הצו).

ניתן לעשות זאת באופן מקוון והגשת הבקשה כוללת תשלום אגרה בסך 34 שקלים (נכון לשנת 2024).

הנאמן בוחן את הבקשות ומחליט האם לקבל את הבקשה או האם לדחות או לאשר אותה.

בטופס הבקשה יש למלא את סכום החוב, תוך כדי הפרדה בין רכיבי ההצמדה והריביות. עבור חובות מובטחים (כמו למשל נכס משועבד), יש לצרף את הפרטים.

אם הנושה קיבל סכום כסף מסוים מתוך החוב הכללי, עליו לציין זאת. כמו גם זכויות קיזוז.

בנוסף יש לציין את סוג החוב (כללי, דחוי, חוב בדין קדימה). מידע על ערבים וכל הממסכים והאסמכתאות הרלוונטיים להוכחת טענות החוב.

הנאמן יבחן את המידע והמסמכים וימסור את החלטתו בתוך 90 יום מיום הגשת תביעת החוב, ולא יאוחר מ 30 ימים מהמועד האחרון להגשת תביעת החוב.

אתר נאמנים להליכי חדלות פירעון

אתר נאמנים להליכי חדלות פירעון

אז כפי שהוסבר, בהליך פשיטת רגל ישנו נאמן המנהל את התיק, זה שמכנים אותו גם כונס נכסים חדלות פירעון. אך מי הוא אותו נאמן?

הנאמנים נבחרים על ידי ועדה ציבורית, בהתאם להוראות הכתובות בחוק חדלות פירעון. ובית המשפט או ההוצאה לפועל ממנים נאמן מתוך אותה הרשימה.

רשימת הנאמנים מחולקת לפי מחוזות. לכל מחוז יש את הנאמנים שלו – מחוז ירושלים, תל אביב, מרכז, חיפה, צפון, באר שבע והדרום.

את הרשימה ניתן למצוא באתר משרד המשפטים (אתר נאמנים להליכי חדלות פירעון)

כונס נכסים חדלות פירעון

על פי סעיף 227 לחוק חדלות פירעון, על הנאמן מוטל האחריות לטיפול בכספי הנשייה של החייב. לרבות מכירה של נכסים על מנת לממש את הנכסים ולשלם לנושים בסוף התהליך.

קופת הנשייה כוללת את התשלומים החודשיים שהצטברו בה, ואת כספי הנכסים שמומשו. והכספים שבה יחולקו בסוף ההליך, על פי עקרונות חלוקה וסדרי עדיפויות הקבועים בחוק. אך האמת ששלב זה פחות צריך להטריד את החייב מכיוון שהנאמן מנהל אותו וקבוע מי מקבל וכמה.

הליך חדלות פירעון

אמנם חשוב לדעת מה תפקידו של נאמן חדלות פירעון, אך יש עוד הרבה יותר מזה. אם נקלעת לחובות ואתה שוקל לפתוח בהליכי חדלות פירעון, אל תעשה זאת ללא עורך דין חובות.

עורך פשיטת רגל יוכל לשבת איתך ולבחון את כל מצב החובות, ולהחליט האם בכלל זהו ההליך המתאים עבורך. זהו שלב קריטי; לא אחת ישנם חייבים אשר ניגשו להליך לבדם, ומתוך ציפיות מסוימות, ולבסוף הבינו שזו הייתה טעות.

לכן חשוב שתקבלו את כל המידע על האופן בו מתבצע ההליך ושלביו השונים. מהם התנאים להיכנס להליך, ואלו מגבלות יוטלו עליכם.

נאמן חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו עומד לשירותים של חייבים הצריכים עזרה בהליכי הוצאה לפועל והסדרי חובות. ומנגד גם לשירותם של נושים וזוכים המתקשים לגבות את החוב וצריכים עזרה בגביית חובות.

בין אם מדובר בגביית חובות, הגשת בקשת חדלות פירעון של נושים או כל סוגי אחרת של הסדרי חובות בהוצאה לפועל, קשה מאוד להתנהל ללא ייעוץ משפטי.

אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה. אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

נאמן חדלות פירעון | אתר נאמנים להליכי חדלות פירעון | כונס נכסים חדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן