עורך דין לפשיטות רגל

אם הגעתם למצב שבו החובות יוצאים משליטה, ואינכם יודעים איך לצאת מזה, אולי זהו הזמן לפנות אל עורך דין לפשיטות רגל. עורכי דין פשיטת רגל יכולים להעניק לחייבים סיוע בהגשת בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, וללוות אותם לכל אורך הדרך בהתנהלות מול הנושים, ההוצאה לפועל, הממונה על חדלות פירעון ובית המשפט.

חדלת פירעון מה זה

לפני הכל, חדלת פירעון מה זה? למרות המושג השכיח ”פשיטת רגל“ בו כולנו משתמשים, באופן רשמי, מאז ספטמבר 2019 מדובר בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. פקודת פשיטת הרגל המיושנת הוחלפה בחקיקה עדכנית יותר – חוק חדלות פירעון החדש. חוק זה מביא איתו שינויים תפיסתיים ומבניים.

החוק מתייחס לפשיטת רגל של אדם פרטי (הליך חדלות פירעון ליחיד) וגם פשיטת רגל של תאגיד, כאשר לכל אחד מהמקרים יש את ההליכים הייחודים עבורו ואת הרשויות המוסמכות לטפל בנושא.

הליך חדלות פירעון ליחיד הוא תהליך ממושך שנועד למקסם את גביית החוב מצד אחד, אך גם לשקם את חייו הכלכליים של החייב ולאפשר לו להתחיל מחדש. מבלי להיכנס לפרטים הקטנים של ההליך, חשוב לדעת כי במסגרת ההליך החייב יידרש למלא דוחות חודשיים לגבי הוצאותיו והכנסותיו, לעמוד בצו תשלומים חודשי ובנוסף יתבצע הליך של כינוס נכסים לטובת סגירת החובות.

שני יתרונות מרכזיים של הליך חדלות פירעון הם עצירת הליכי הגבייה במהלך התהליך, דבר המאפשר לחייב לנשום ולהפחית את הלחץ שמפעילים עליו הנושים. והיתרון השני הוא הפטר חובות – לאחר שמוצו כל האפשרויות לגבות את החוב, תתבצע מחיקה של יתרת החובות. לא יהיה ניתן לתבוע אותן יותר מהחייב והוא יהיה חופשי להתחיל מחדש את חייו הכלכליים. בהזדמנות זו נציין שלא כל חוב הוא בר הפטר.

שימו לב, זה נכון שלהליך חדלות פירעון ישנם יתרונות. אך באותה המידה זהו הליך שיש לו גם חסרונות. במקרים מסוימים אין מנוס מלהכריז על פשיטת רגל, וזהו עשוי להיות הפתרון האידאלי. אך לא בכל המקרים זהו הצעד הנכון. כאשר תפנו אל עורכי דין פשיטת רגל, זוהי תהיה השאלה הראשונה שתעמוד על השולחן. עורכי הדין ינסו להעריך האם זהו הפתרון המתאים עבורכם.

חדלת פירעון מה זה

חובות בסכום נמוך או גבוה

לאחר שהסברנו חדלת פירעון מה זה, חשוב גם להבדיל בין שני מקרים נוספים – חובות בסכום נמוך או חובות בסכום גבוה. כאשר סכום החובות נמוך מ דף זה מתייחס להליכי חדלות פירעון כשסכום החובות נמוך מ-153,152.17 ש“ח (הסכום מתעדכן מידי שנה) – ההליכים מתנהלים מול ההוצאה לפועל. כאשר החובות גבוהים מסכום זה ההליך מתנהל מול הממונה על חדלות פירעון.

ההפרדה בין חובות בסכום נמוך לחובות בסכום גבוה היא אחד השינויים שהביא איתו החוק החדש. היא מסייעת להפחית את העומס בבתי המשפט ולייעל את ההליכים. אך בין אם מדובר בחוב בסכום נמוך או גבוה, תמיד כדאי להתנהל באמצעות עורך דין לפשיטות רגל.

עורך דין לפשיטות רגל

הסדר נושים

עורכי דין פשיטת רגל יבדקו את כל האפשרויות לפני שימליצו על הליך פשיטת רגל. אך גם במידה ונראה שזה הכיוון, ניתן עדיין לנסות להגיע להסדר נושים. למעשה כיום, גם כאשר מגישים בקשה לפתיחת הליכים, ההוצאה לפועל עושה ניסיון להביא את הצדדים להסדר נושים לפני שפותחים בהליך.

הסדר נושים הוא הסדר חובות ישירות מול הנושים, כלומר הוא דורש הידברות ישירה בין החייב לבין הנושים, או לצורך העניין באמצעות עורך דין הסדרי חובות שינהל משא ומתן בשם החייב, אל מול עורכי הדין של הנושים.

היתרון של הסדר נושים הוא שניתן להגיע לפתרון ללא כל המגבלות של פשיטת רגל. מובן מדוע החייב יעדיף את הפתרון הזה, אך גם לנושים ישנו אינטרס. במקרים רבים עבורם זהו פתרון מהיר יותר. הנושים עושים את החשבון שלהם ומבינים כי גם במידה וייחל הליך חדלות פירעון, סביר להניח כי החוב לא יפרע במלואו. ולכן הם עשויים להסכים למחיקת חלק מהחובות על מנת לזרז את ההליכים ולקדם את האינטרסים שלהם.

עורך דין לפשיטות רגל

במידה והוחלט על פשיטת רגל, חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין להסדרי חובות. הגשת הבקשה מתחילה במילוי טופס מורכב למדי ורב סעיפים, וכמובן יש לצרף אסמכתאות נלוות. חשוב מאוד לדייק במידע ולחשוף את כל המידע על ההכנסות, ההוצאות, הנכסים וכל פרט שהטופס מבקש לדעת. כל ניסיון להסתיר מידע הוא עבירה על החוק ויכול לפגוע בכם.

הליך חדלות פירעון נועד להעניק סיוע לחייבים שהסתבכו בחובות, אך אינו נועד לשמש כאמצעי בריחה מתשלום חובות. על מנת למנוע ניצול לרעה של ההליך המחוקק דורש את עיקרון תום הלב. עליכם לכתוב תצהיר הסתבכות המתאר את כל הנסיבות להיווצרות החוב.

ללא עורך דין אתם ההליכים הללו עשויים להתעכב, וחבל לאבד זמן.

עורכי דין פשיטת רגל

עורכי דין פשיטת רגל

במשרד עורכי דין אפרים קוליו תוכלו לקבל את כל הסיוע בהליכי חדלות פירעון, מהגשת הבקשה ועד לקבלת הפטר חובות.

משרדינו מטפל במגוון נושאים הכוללים גם שירותי עורך דין דיור ציבורי, תחום המשפחה, הירושות ועוד נושאי משפט אזרחי. אנו תמיד מעניקים ללקוחותינו שירות אישי מכל הלב, ומגייסים את כל הכלים המשפטיים והניסיון על מנת לתת לכל לקוח פתרון אישי.

בגוגל מפות תוכלו למצוא הוראות הגעה למשרדינו.

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן