עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל? באילו נסיבות ניתן להגיש את הבקשה ומי צריך לדעת בנושא. האם ישנו הבדל בין עיכוב הליכים חדלות פירעון לבין עיכוב הליכים בנסיבות אחרות? עורך דין הוצאה לפועל עושה לכם סדר בנושא.

עיכוב הליכים פירושו הפסקה זמנית של ביצוע הליכי ההוצאה לפועל, כמו למשל עיכוב הליך של עיקול משכורת. לא ניתן לעכב הליכים באופן גורף, הרי זוהי פגיעה בזכויותיו של הזוכה – חוק ההוצאה לפועל מגדיר את המקרים בהם ניתן לבצע עיכוב הליכים. בנוסף, חשוב להבין כי עיכוב הליכים בהוצאה לפועל אין פירושו עצירת ההליכים. לדוגמה – במידה והוטל עיקול על חשבון הבנק של החייב. עיכוב ההליך לא יבטל את עיקול החשבון, אך ימנע את מימוש הכספים שבחשבון לצורף סגירת החוב.

ישנם מקרים בהם עיכוב הליכים מתבצע בעקבות החלטה של בית משפט (למשל עיכוב הליכים חדלות פירעון עבור חובות בסכום גבוה), החלטה של הרשם ואפילו מקרים בהם הוא מתבצע באופן אוטומטי בעקבות הליכים שונים, על כך נדבר בהמשך. שימו לב כי במידה ובית המשפט נותן צו לעיכוב הליכי הוצאה לפועל, עליכם להגיש להוצאה לפועל (וגם לכל אחד מהצדדים בתיק) העתק של החלטת בית המשפט.

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

עיכוב הליכים באופן אוטומטי

ישנם מקרים בהם עיכוב הליכים בהוצאה לפועל מתבצע באופן אוטומטי:

  1. כאשר מוגשת התנגדות לביצוע שטר – במידה והוגשה התנגדות לביצוע שטר, וההתנגדות הוגשה בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק יתבצע עיכוב הליכים אוטומטי.
  2. התנגדות לתביעה על סכום קצוב – במידה והוגשה התנגדות בתוך 30 יום מהיום שהומצאה האזהרה יתבצע עיכוב הליכים אוטומטי.
  3. כאשר רשם ההוצאה לפועל פונה לבית המשפט לצורך קבלת הבהרה לגבי פסק דין – כאשר תיק ההוצאה לפועל נפתח בעקבות פסק דין שאינו ברור מספיק, הרשם יפנה לבית המשפט לצורך קבלת הבהרות ובמקביל יעצור ההליכים.
  4. כאשר הושג הסדר לתשלום חוב – גם לאחר פתיחת תיק הוצאה לפועל, עדיין ניתן להגיע להסדר ישירות עם הזוכים. במצב זה על הזוכה להודיע להוצאה לפועל על כך שהושג הסדר וההליכים יעוכבו.
  5. בעת הליכי מימוש משכנתה על דירת מגורים – כאשר החייב הודיע על רצונו לטפל בעצמו במכירת הדירה לצורך פירעון החוב, או כאשר החייב פרע את החוב במהלך 90 הימים מהמועד שבו מונה כונס נכסים לצורך מכירת הדירה. גם במקרה שבו נפרע מחצית החוב והובטח פירעון המחצית השנייה תוך חצי שנה.

עיכוב הליכים בהוצאה לפועל

חוק ההוצאה לפועל מעניק לרשם ההוצאה לפועל את הזכות לעכב הליכים במספר מקרים, לפי שיקול דעתו.

  1. כאשר הוגשה טענת פרעתי ויש טעמים מיוחדים לעיכוב ההליכים.
  2. כאשר אחד הצדדים הודיע על כוונתו להגיש ערר, ערעור, או בקשת רשות ערעור, הרשם רשאי לעכב הליכים.
  3. כאשר מועלות טענות של צד שלישי לגבי זכויות במקרקעין שאינם רשומים בטאבו והוא נפגע מהעיקול, רשם ההוצאה לפועל יכול לעקב את הליך המכירה על מנת להעניק לצד השלישי את ההזדמנות לפנות אל בית המשפט שיכריע בעניין.
  4. באופן דומה כאשר כאשר אדם נפגע מהחלטת רשם ההוצאה לפועל לגבי בעלות על מיטלטליו שעוקלו, הרשם רשאי לעכב את ההליכים על מנת לאפשר פניה לבית המשפט.
  5. הרשם יכול לעכב הליכים גם כאשר הוגשה באיחור התנגדות לביצוע שטר או התנגדות לתביעה על סכום קצוב.

עיכוב הליכים חדלות פירעון

ומה לגבי עיכוב הליכים חדלות פירעון?

אחד היתרונות של הליך חדלות פירעון הוא עצירת הליכי הגבייה. אך עצירת הליכי הגבייה אינה מתבצעת לאחר שהוגשה בקשה למתן צו לפתיחת הליכים, אלא רק לאחר שניתן הצו. לאחר שהוגשה הבקשה ישנה תקופה של אי וודאות בה אנו מחכים להחלטות הרשם או הממונה על חדלות פירעון – האם יקבל את ההחלטה או ידחה אותו.

במקרה שכזה ניתן להגיש ”בקשת חייב לעיכוב הליכים בעקבות פנייה להליך חדלות פירעון“. לצורך הגשת הבקשה יש למלא טופס 705 –  "בקשה לעיכוב הליכים בכלל תיקי החייב עקב פנייה להליך חדלות פירעון בהתאם לסעיף 77א לחוק ההוצאה לפועל" בקוד בקשה 61. יש למלא את טופס הבקשה בהתאם להנחיות המפורטות בטופס.

בנוסף יש לצרף תצהיר לאימות העובדות שנחתם לפני עורך דין. נדרש גם לשלם אגרה ולצרף את כל האסמכתאות המגבות את הבקשה. מומלץ לעשות זאת בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

עיכוב הליכים חדלות פירעון

משרד עורכי דין אפרים קוליו

במשרדינו תוכלו לקבל ליווי משפטי ויעוץ לא רק בנושא הוצאה לפועל ופשיטת רגל. אפרים קוליו, עורך דין לענייני עמידר, מטפל גם בנושאים המורכבים של דיור ציבורי, כמו למשל זכאות לדיור ציבורי, פינוי דייר עמידר ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן