פשיטת רגל יחיד 

פשיטת רגל יחיד היא למעשה ההליך המכונה בשפה המשפטית הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מקבל להשתמש בביטוי פשיטת רגל, אך ההליך החדש החליף את פקודת פשיטת הרגל ולכן נכון יותר להגיד חדלות פירעון.

פשיטת רגל חדלות פירעון הם דברים דומים, אבל בכל זאת ישנם שינויים גדולים בחוק החדש ובאופן שבו מתנהל ההליך.

פשיטת רגל יחיד

תיקון 4 לחוק חדלות פרעון

פשיטת רגל יחיד היא הליך של חדלות פירעון עבור אדם פרטי, זאת להבדיל מהליך חדלות פירעון של חברה.

אמנם ההליכים דומים במהותם, אך בכל זאת כאשר זוהי פשיטת רגל של חברה בע“מ ההליך מורכב יותר ומתנהל בערכאות אחרות. משרדינו מטפל גם בנושאים אלו, אך הפעם נתייחס לנושא של חדלות פירעון ליחיד.

ההליך מתחיל בהגשת בקשה לחדלות פירעון. ניתן להגיש את הבקשה בהוצאה לפועל או בפני הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי. זה תלוי כמובן בגובה החובות, אם גובה החובות הוא למעלה מ 166,627.31 ש“ח, על החייב להגיש את הבקשה בפני הממונה על הליכי חדלות פירעון ליחיד.

ישנם תנאים לצורך כניסה להליך, ואפילו סכום מינימלי של חובות (למרות שישנם יוצאי דופן).

לצורך כניסה להליך יש למלא את הטופס, ובו תדרשו לפרט הרבה על חובותיכם, הכנסותיכם, הנכסים ועוד. וזה כולל גם מידע על בני זוג וילדים. חשוב להקפיד על מידע נכון, מדויק ומלא.

באופן כללי איננו ממליצים לשום אדם להיכנס להליך לבדו ללא עזרתו של עורך דין לענייני חדלות פירעון והסדרי חובות.

יש קודם כל צורך בייעוץ מקדים וניתוח המצב, זאת על מנת לבחון האם ההליך אכן מתאים עבור נסיבות המקרה. ולאחר מכן יש צורך בעזרתו של עורך הדין על מנת להבטיח כי ההליך יתנהל ביעילות. יתכן כי עם הגשת הבקשה נצטרך גם להגיש בקשה לעיכוב הליכים בהוצאה לפועל.

פשיטת רגל יחיד

פשיטת רגל חדלות פירעון

במידה והוחלט לבור בהליך פשיטת רגל חדלות פירעון, להליך יש כמה שלבים:

  1. הגשת הבקשה – כפי שכבר נאמר יש להגיש את הטופס וכל המסמכים. עם קבלת הבקשה יעצרו כל הליכי הגבייה החונקים, וזהו יתרון של ההליך. אך שימו לב כי ההליכים אינם נעצרים עם הגשת הבקשה אלא רק לאחר קבלתה. ולכן כדאי להגיש זו זמנית בקשה לעיכוב הליכים.
  2. תקופת הביניים – לאחר קבלת הבקשה תתחיל תקופת הביניים שבה נאמן חדלות פרעון עורך בירור מקיף על החובות וכל מצבכם הכלכלי. הוא גם מרכז את תביעות החוב של הנושים. תקופת הביניים תמשך חצי שנה, ומטרתה היא להכין תכנית שיקום כלכלית. במהלך תקופה זו יכולו עליכם מגבלות שונות ותדרשו לעמוד בצו תשלומים.
  3. צו שיקום כלכלי –  צו השיקום הכלכלי יקבע את התשלום החודשי שתמשיכו לשלכם במשך תקופה של כשלוש שנים. במהלך תקופה זו יבוצע גם כינוס נכסים.
    אנו מודעים כי הדאגה המרכזית שלכם היא דירת המגורים, אך ישנן הגנות לדירת מגורים וכדאי לדון בכל עם עורך דין לענייני חובות.
  4. הפטר חובות – אם סיימתם את ההליך בהצלחה, בסופו של דבר תקבלו מחיקה של יתרת החובות. במצבים מסוימים, כלומר מצבים כלכליים קשים עם משאבים מאוד מוגבלים, אין טעם למשוך את ההליך 3 שנים, ולכן מקבלים הפטר לאלתר.

תיקון 4 לחוק חדלות פרעון

על מנת להפחית את העומס על המערכת, המדינה מעודדת את החייבים להגיע להסדר ישירות מול הנושים.

למעשה, במסגרת הליך פשיטת רגל חדלות פירעון ישנו ניסיון של ההוצאה לפועל להושיב יחדיו את הצדדים ולהגיע להסדר.

הסדר נושים בהוצאה לפועל מביא איתו כמה יתרונות עבור החייב. ראשית כל זוהי הזדמנות להסדיר את החוב ללא כניסה להליך פשיטת רגל יחיד. כלומר החייב יכול להגיע להסדר מסוים מול הנושים אשר יכלול להיות תשלום מייד, או הסדר תשלומים ואפילו מחיקת חובות.

וכל זאת ללא כניסה להליך שהוא מגביל וחונק. כי בהליך חדלות פירעון מוטלות על החייב מגבלות הכוללות : איסור חברות בתאגיד, איסור על שימוש בכרטיסי חיוב, חשבון בנק מוגבל וצו איסור יציאה מהארץ.

שימו לב שהדבר דורש ניהול משא ומתן, ולשם כך רצוי שיהיה אתכם עורך דין הסדרי חובות. בעבר, לפי פקודת פשיטת הרגל נדרשת להציע סכום השווה ל 30% מהחובות על מנת להסדר נושים. כיום החוק אינו מחייב סכום מינימלי, והדבר תלוי בסיכומים שתגיעו מול הנושים.

פשיטת רגל חדלות פירעון

יתרון נוסף, הנובע מתוך תיקון 4 לחוק חדלות פרעון, הוא עיכוב הליכים. חוק חדלות פירעון מעניק לכם 4 חודשים של עיכוב הליכי גבייה לצורך גיבוש ההסדר. וכמובן שאם הגעתם להסדר, אין צורך בהליכי גבייה.

ומדוע שהנושים יסכימו למחיקת חובות? ובכן הם עושים שיקול ריאלי. הם מבינים שלאור מצבכם הכלכלי הם יקבלו סכום קטן, וגם זאת לאחר תקופה ארוכה מאוד. לכן מוטב להם לקצץ הפסדים ולקבל כבר עכשיו את מה שאפשר לקבל.

אם יש לכם שאלות נוספות על פשיטת רגל יחיד, פנו למשרד עורך דין חדלות פירעון מומלץ אפרים קוליו.

עוד הוצאה לפועל – אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק.

פשיטת רגל יחיד

פשיטת רגל חדלות פירעון

תיקון 4 לחוק חדלות פרעון

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן