תביעת חוב מזונות בפשיטת רגל 

הליך חדלות פירעון, אותו אנו נוהגים לכנות הליך פשיטת רגל נועד עבור אלו אשר אינם מסוגלים לשלם את חובותיהם. אך בכל הנוגע לתביעת חוב מזונות בפשיטת רגל התנאים קצת שונים. אז להלן הדברים שצריך לדעת על ההליך. המידע כמובן הוא לצורך ידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. אתן מוזמנות לפנות ל עורך דין בפתח תקווה על מנת לקבל ייעוץ אישי וסיוע בהליכים המשפטיים. 

במסגרת הליך פשיטת רגל, בו מרוכזות כל תביעות הנושים, ניתן גם לתבוע חוב בעבור מזונות שהיו צריכים להיות משולמים בעבר. נקודה חשובה מאוד לגבי חוב מזונות הוא שזהו חוב בדין קדימה. המשמעות של זה הוא שלפירעון החוב ישנה עדיפות על פני חובות אחרים. חוב זה יקבל עדיפות בקופת הנשייה ויפרע לפני החובות של הנושים הרגילים. כמו כן במידה ואתן חוששות מ צו הפטר לגבי החובות, חשוב לדעת כי חוב מזונות אינו בר הפטר. 

מי שזכאי למזונות יכול להגיש את התביעה ביחד עם שאר תביעות החוב. על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי יש לעשות זאת בתוך 6 חודשים מהיום בו ניתן צו כינוס נכסים. פני לעורך דין בפתח תקווה על מנת להגיש את התביעה. 

צו הפטר

 צו הפטר אינו תקף לגבי חוב מזונות

כאשר יחיד נכנס להליך חדלות פירעון ישנו הליך מורכב הכולל בין היתר כינוס נכסים. אחת המטרות של ההליך היא למקסם את גביית החוב. אך החוק גם רוצה לסייע בשיקום הכלכלי ולכן הוא מוגבל בזמן. בסופו של תהליך חדלות פירעון ניתן לקבל צו הפטר חובות. הכל בכפוף לתנאים ולהתנהלותו של החייב. אך החדשות עבורכן הן שלא ניתן לבצע מחיקת חוב כאשר זה נוגע לחוב המזונות – אין הפטר מחוב מזונות. 

גם כאשר החייב יזכה לצו הפטר, עדיין יהיה ניתן להמשיך לגבות את חובות המזונות לפי ההליכים המקובלים. 

כאשר חייב מסיים את הליך חדלות הפירעון ומבצעת מחיקת חובות, גם מוסרות ההגבלות השונות שחלו עליו. אחת ההגבלות המרכזיות היא צו איסור יציאה מהארץ. כאשר צו זה מוסר לפעמים ישנו חשש כי החייב יברח מהארץ על מנת להתחמק מתשלום חוב המזונות עליו לא קיבל הפטר. במידה וישנו חשש שכזה יש לפנות בהקדם ל עורך דין מומחה להוצאה לפועל. עורך הדין יעתור לבית המשפט ויבקש שלא לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ.

הפטר מחוב מזונות 

למרות שעל פי החוק איו הפטר מחוב מזונות, עדיין לבית המשפט ישנה סמכות מסוימת בנושא. בית המשפט מוסמך לקבוע האם החייב ידרש לשלם את מלוא החוב או את חלקו. יש לבית המשפט סמכות להעניק הפטר מלא אך זה נעשה בנסיבות חריגות. בית המשפט שוקל את גילו של החייב, מצבו הבריאותי ומצבו הכלכלי. יש צורך בצירוף נסיבות מיודח על מנת שבית המשפט יפטור לחלוטין מחוב המזונות.

הפטר מחוב מזונות

תביעת חוב מזונות בפשיטת רגל

לצורך הגדת תביעת מזונות כנגד יחיד הנמצא בהליך פשיטת רגל, יש להגיש את תביעת החוב אל הכונס הרשמי.  יש לעשות זאת תוך חצי שנה מהיום בו ניתן צו כינוס הנכסים. 

לצורך הגשת התביעה יש למלא את טופס 21 ולצרף תצהיר על התביעה ואת ההוכחות לביסוס החוב. אם עברה חצי שנה ולא הגשתם תביעה, יש לפנות במהרה ל עורך דין פתח תקווה. לנאמן ישנו מקום לשיקול דעת והוא עשוי להאריך את התקופה, אך יש צורך בנימוקים משכנעים. 

לאחר שהתביעה הוגשה היא תבחן על ידי הנאמן או המנהל המיוחד והוא יגבש את החלטתו בתוך 90 יום. אם התביעה מוצדקת והצגתם את כל המסמכים המוכיחים זאת, אין סיבה שהוא לא יאשר זאת. אך במידה וחסר מידע  בעל התפקיד עשוי לדרוש מסמכים נוספים. על מנת למנוע עיכובים בירוקרטיים שכאלו חשוב לעשות הכל בעזרתו של עורך דין מומלץ. 

תביעת חוב מזונות בפשיטת רגל

קצבת מזונות בפשיטת רגל 

כאשר ניתן לצו כינוס במסגרת הליך חדלות פירעון, על החייב להודיע לזוכים על ההליך ועל זכותם להגיש בקשה להקצבת מזונות. מתן צו כינוס בעצם עוצר את כל ההליכים. מרגע שניתן הצו החייב אינו יכול לשלם שום חוב. זאת על מנת למנוע חלוקה לא הוגנת. וזה כולל גם את חוב המזונות. 

הצעד הנכון יהיה לפנות ל עורך דין משפחה על מנת לפנות לבית המשפט המחזוי בבקשה להקצבת מזונות. לצורך הגשת הבקשה יש יש לפרט:

  • צרכי הזכאי למזונות.
  • צרכי משק הבית התלוי במזונות.
  • פרטים על החייב שעשויים לסייע בקביעת הקצבת המזונות.
  • מה סכום המזונות שנקבע בפסק דין המזונות.

בית המשפט המחוזי יקבע את סכום הקצבה לאחר ששמע את דעתו של הכונס הרשמי ובעל התפקיד. בית המשפט המחוזי אינו מחויב לקצבת המזונות שנקבעה בעבר. חשוב מאוד לפנות לייעוץ משפטי על מנת למקסם את סכום הקצבה. הסכום שיקבע על ידי בית המשפט המחוזי ייחשב כתשלום על פי פסק דין המזונות גם אם הוא סכום נמוך מהסכום המקורי!

מכיוון שצו הפטר אינו חל על חוב מזונות, בסיום ההליך ניתן לתבוע את ההפרש (ההפרש בין סכום הקצבה שקבע בית המשפט המחוזי לבין זו שנקבעה בזמנו בפסק הדין). 

עורך דין בפתח תקווה

אם קיבלת הודעה כי ניתן צו כינוס עבור החייב ותשלומי המזונות נעצרו, יש לפעול מהר. פני למשרד עורכי דין לפשיטת רגל על מנת לפתוח בהליכים של תביעת חוב מזונות בפשיטת רגל אשר יבטיחו את המשך תשלום המזונות ומקסום הקצבה. 

עורך דין בפתח תקווה

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן