בקשה חוזרת לפשיטת רגל

בקשה חוזרת לפשיטת רגל יכולה להתייחס ל 3 מקרים שונים בהם הבקשה נדחית: המקרה הראשון מתייחס לחזרה לפשיטת רגל במקרה שההליך בוטל בעקבות מחדליו של החייב. המקרה השני הוא כאשר מגישים בקשה בפעם הראשונה והיא נדחית. והמקרה השלישי והאחרון הוא פשיטת רגל פעם שנייה, כלומר אדם נקלע לחובות בפעם השנייה בחייו.

במדריך זה נסביר איך מגישים בקשה חוזרת לפשיטת רגל, אך כמובן שהדרך הטובה ביותר היא לפנות לייעוץ אישי. כל מקרה של חובות מתקיים תחת נסיבות אחרות, ויש צורך לבדוק את הנסיבות לעומקן. תוכלו לעשות זאת באמצעות עורך דין פשיטת רגל אפרים קוליו.

בקשה חוזרת לפשיטת רגל

פשיטת רגל פעם שנייה

ישנם מקרים בהם בתי המשפט מחליטים לבטל הליך חדלות פירעון בעקבות מחדליו של החייב. אך למה מתכוון בית המשפט כאשר הוא משתמש במילה מחדלים?

הליך חדלות פירעון נועד להיות גלגל הצלה עבור מי שנקלע לחובות בתום לב. זהו הליך שנועד לאפשר לחייב התחלה חדשה. אבל חוק אינו יכול להתעלם מזכויותיהם של הנושים, ולכן הוא מחפש איזון (באמצעות מקסום גביית החובות).

על מנת לקיים את ההליך ולהשיג את מטרותיו, החייב צריך להתנהל בתום לב לכל אורך ההליך. זה כולל הגשת דוחות, עמידה בצו תשלומים ושיתוף פעולה עם הנאמן על התיק. כל מקרה בו החייב אינו עומד בתנאי ההליך יחשב כמחדל וזלזול בהליך. ולכן בית המשפט יכול להורות על ביטול ההליך.

שימו לב שיתכן שנקלעתם למצוקה המונעת מכם לעמוד בתנאי ההסדר. למשל ישנם אנשים שנקבע עבורם צו תשלומים, אך בעקבות מלחמת חרבות ברזל ספגו פגיעה נוספת בהכנסתם, ועכשיו למרות מחויבותם להליך אינם יכולים לעמוד בצו התשלומים. ישנם פתרונות גם למצבים אלו, אך חשוב להביא את הדברים לידיעתו של בית המשפט. אם זהו המקרה שלכם,  התייעצו עם עורך דין חדלות פירעון בהקדם.

איך מגישים בקשה חוזרת לפשיטת רגל

חזרה להליך חדלות פירעון שבוטל היא אפשרית, אך החוק קבע כי ישנה תקופת צינון בטרם ניתן להגיש בקשה חוזרת לפשיטת רגל. על פי פסיקת בית המשפט, תקופת הצינון היא שנה עד וחצי, ובמקרים חמורים עד שנתיים וחצי.

בית המשפט העליון קבע כי בעת חזרה להליך פשיטת רגל שבוטל ישנה תקופת צינון של בין שנה לשנה וחצי. ואף תקופה של עד שנתיים וחצי במקרים חמורים במיוחד. משך הזמן יקבע על על פי אופי המחדלים והתנהגותו של החייב, אך אין כאו נוסחת חישוב.

איך מגישים בקשה חוזרת לפשיטת רגל? ובכן, ההליך הוא הליך רגיל של הגשת בקשה. אך הבעייתיות הגדולה היא כיצד להתנהל במהלך תקופת הצינון בה אין לכם שום הגנה מהליכי הגבייה. גם במקרה זה יש להתייעץ עם עורך דין להסדרי חובות ולבחון את אפשרויות הפעולה המתאימות עבורכם.

בקשה חוזר לאחר דחייה בפעם הראשונה

בהתאם לגובה החובות עליכם להגיש בקשה לחדלות פירעון בהוצאה לפועל או בבית המשפט. הבקשה תיבחן בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק והשיקולים של רשם ההוצאה לפועל או בית המשפט.

ישנם מקרים בהם הם מוצאים לנכון כי הבעיה אינה מוצדקת ומחליטים לדחות את הבקשה. במקרה שכזה אין תקופת צינון ואתם יכולים להגיש מייד בקשה חוזרת לפשיטת רגל (ולשלם שוב אגרה). אך הפעם עשו זאת באמצעות עורך דין הוצאה לפועל.

שימו לב כי ישנם גם מקרים הבקשה אינה נדחית, אך בשל פגמים במילוי הבקשה או מחסור במסמכים המתאימים אתם מאבדים זמן. לכן תמיד כדאי לעשות זאת באמצעות עורך דין בעל ניסיון בהגשת הבקשות.

פשיטת רגל פעם שנייה

והמקרה האחרון של של בקשה חוזרת לפשיטת רגל הוא כאשר אדם נקלע למצוקה כלכלית וחובות בפעם השנייה בחייו. כלומר כאשר בעברו יש כבר תהליך חדלות פירעון אחד, ועכשיו הוא נקלע לשני.

מצב זה הוא אכן מצב בעייתי. למרות כי זהו לא בהכרח המצב, מייד מניחים כי אתם בעלי חובות סדרתיים המנסים לנצל לרעה את ההליך ופשוט להשתמש בו על מנת להתחמק מחובות ולנהל אורח חיים חסר אחריות. אבל למרות שזוהי הסטיגמה, בפועל זה לא המצב.

בחיים לעולם איננו יודעים מה מחכה לנו מעבר לפינה, ובדיוק כפי שהאדם נקלע לחדלות פירעון פעם אחת בחייו, זה יכול להתרחש גם בפעם השנייה. פקודת פשיטת הרגל הרגל קבעה תקופת צינון של 5 שנים. חוק חדלות פירעון החדש אינו כולל סעיף שכזה, אך העבר שלכם בהחלט ייבחן.

איך מגישים בקשה חוזרת לפשיטת רגל

בקשה חוזרת לפשיטת רגל

כל אחד מהמקרים הוא שונה, וחלים עליו סעיפים אחרים של החוק או תקדימים אחרים של בתי המשפט. כאשר מתמודדים עם חובות, חשוב להתנהל ביעילות, ולכן מראש חשוב להתייעץ עם עורך דין.

ייעוץ עם עו“ד הסדרי חובות הוא חיוני קודם כל על מנת לבחון האם הגשת בקשה לפתיחת הליכים היא אכן הצעד הנכון. ובמידה והוחלט להגיש את הבקשה, עורך הדין ידע כיצד למלא את הטפסים ולהכין הכל על מנת לקבל אישור במהירות וללא עיכובים מיותרים.

עורך דין אפרים קוליו, מלווה חייבים בהליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל. משרדינו ידוע בגישה האכפתית והיכולת למצוא פתרון בהתאמה אישית לכל לקוח. במסגרת חבילת השירותים המשפטיים שלנו, תוכלו גם לקבל סיוע של עורך דין דיור ציבורי וסוגיות של חברות משכנות ומשרד השיכון.

עקבו אחרינו גם באמצעות פורום הוצל"פ בפייסבוק. 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן