בקשה לביטול עיקול צד ג‘

לפני שנסביר על בקשה לביטול עיקול צד ג‘, אולי כדאי להסביר מה זה עיקולים צד ג‘, ולהביא כמה דוגמאות שיהפכו את הנושא יותר ברור.

אז קצת סבלנות והכל יהיה ברור, ואם יהיו לכם שאלות נוספות אל תהססו לפנות אלינו.

עיקול צד ג מה זה?

עיקול צד ג מה זה

עיקולים הם אחד הכלים שבהם משתמשת ההוצאה לפועל. עיקולים יכולים לשמש להפעלת לחץ על חייב וגם יכולים להיות אמצעי לצורך גביית החוב (באמצעות מימוש העיקול).

ההוצאה לפועל משתמשת בשלושה סוגי עיקולים: עיקול מיטלטלין, עיקול מקרקעין ועיקול צד שלישי (עיקולים צד ג‘).

עיקול מיטלטלין – זהו עיקול של נכסים שונים מהחייב. אלו יכולים להיות תכשיטים, מכשירי חשמל בעלי ערך, כספים וכו‘. העיקול לא חייב להיות לקיחה פיזית של הרכוש. לדוגמה ניתן לעקל את הרכב באמצעות שינוי הרישום במשרד הרישוי והגדרתו כמעוקל; פעולה שלא תאפשר לבעל הרכב להעביר בעלות.

עיקול מקרקעין – עיקול מקרקעין הוא עיקול על נכסי מקרקעין הנמצאים בבעלותו של החייב. ואם שאלתם האם ניתן לעקל דירת מגורים, התשובה היא בהחלט כן. העיקול לא מגרש אדם מביתו, אך מונע ממנו להעביר זכויות לצורך הברחת נכסים.

עיקול צד שלישי – עיקול זה מוטל על כספים המגיעים לחייב, אך נמצאים בידי צד שלישי. הדוגמה הטובה ביותר היא עיקול המשכורת. כלומר עוד לפני שהמעסיק משלם לכם את השכר שמגיע לכם, הוא מעוקל על ידי ההוצאה לפועל. גם עיקול חשבון בנק נחשב לעיקול צד שלישי. ויש לציין כי כל העיקולים הללו הן סנקציות קשות ומכבידות.

בקשה לביטול עיקול צד ג‘

עיקולים צד ג‘

בדרך כלל טרם ביצוע העיקול מתקבל מכתב התראה מההוצאה לפועל. זהו מכתב שבו ישנה דרישה לתשלום החוב לפני עיקול – כלומר זהו איום מפורש שאם לא תשלם, ההוצאה לפועל תפעיל עיקול.

לא נעים לקבל מכתבים שכאלו מההוצאה לפועל, ואם קיבלתם מכתב שכזה, יש להניח כי אתם במצב כלכלי לא קל. אילו יכולתם לשלם את החוב במסגרת הזמן שהוקצבה לכם, לא הייתה כלל בעיה. במצב זה הצעד הנכון יהיה לפנות אל עו“ד חובות על מנת לסייע לכם למצוא פתרון שיאפשר לכם לשלם את החוב.

אך לא תמיד ישנה אזהרה, לעתים ישנם מקרים של עיקול לפני אזהרה. ההוצאה לפועל משתמשת בכלי זה כאשר ישנו חשש ממשי כי אדם יבצע הברחה של נכסים. ההוצאה לפועל לא תרצה לקחת את הסיכון, ולכן תטיל עיקול ללא אזהרה מוקדמת.

אז מה עושים לאחר שהוטל עיקול? כיצד מתמודדים עם הבעיה?

במצב זה ישנם מספר אפשרויות פעולה, אך עבור כל מקרה יש לבחון את הנסיבות ולראות מהו הצעד הנכון. להלן כמה אפשרויות:

הגשת התנגדות – לא ניתן להתנגד סתם כך לתשלום חוב, אך ישנם מקרים בהם ישנן דרישות תשלום שאינן מוצדקות. לדוגמה אם רשות מקומית טוענת שלא שילמתם את חוב הארנונה, ויש לכם הוכחות שכן שילמתם.
דוגמה אחרת יכולה להיות כאשר מדובר בתביעה על סכום קצוב, ההתנגדות יכולה לטעון כי אין מדובר בסכום שניתן לחישוב פשוט, ולכן ההליך פסול.

הסדרת החוב – ישנן דרכים שונות להסדרת החוב, ובמסגרתן ניתן גם להסיר את העיקול. למשל ניתן לבקש חקירת יכולת מתוך מטרה לקבלת צו תשלומים והקפאת ההליכים. יתכן כי ההסדר יתבצע ישירות מול הזוכה, והוא יסכים למשוך את בקשת העיקול.

יתכנו גם מקרים נוספים, כמו פגם שנפל באופן הטלת העיקול או עיקול שהוטל על נכס שמשותף עם אדם נוסף.

בקשה לביטול עיקול צד ג‘

עיקולים צד ג‘

בקשה לביטול עיקול צד ג‘ מוגשת באמצעות מילוי טופס 214 (טופס בקשה לביטול או עיכוב או חידוש הליכים והגבלות). יש למלא את הטופס ולהגישו להוצאה לפועל. אך איננו מבקשים להשלות אתכם כי ביטול עיקולים הוא דבר פשוט ומובן מאליו.

חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין לביטול עיקולים. ישנה חשיבות גדולה בהבאת הנימוקים הנכונים, וזאת כמובן לאחר שעורך הדין בחן את המקרה לעומקו. הנימוקים לבקשה יכולים להיות נימוקים הקשורים לנסיבותיו של החייב, כמו גם פגמים בהתנהגותו של הזוכה.

יתר על כן, חשוב לראות את הדברים בגישה הוליסטית. הגשת בקשה לביטול עיקול היא צעד טקטי נקודתי, אך צעד זה לא יפתור את הבעיה – החוב עצמו. לכן מוטב לפנות אל עורך דין הסדרי חובות אפרים קוליו, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר.

עורך דין דיור ציבורי והסדרי חובות אפרים קוליו עומד לשירותכם עם מגוון שירותים משפטיים. אנו יודעים לתת מענה אישי לכל לקוח, ולסייע לכם בחיסול חובות והתמודדות מול כל הסבך הבירוקרטי של ההוצאה לפועל.

אנו מתעסקים במגוון נושאים לרבות: הסדרי חוב לבנקים, עורך דין לייצוג מול פרזות, הסדרת חוב ארנונה, חזרה להליך חדלות פירעון שבוטל ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן