הפטר חדלות פירעון

הפטר חדלות פירעון הוא בעצם השלב האחרון המסיים את ההליך. כאשר חייב נכנס להליך חדלות פירעון, הוא מייחל ליום שבו יקבל הפטר חובות. הפטר שמשמעותו הוא מחיקת כל החובות והתחלה חדשה בחייו הכלכליים.

במאמר זה נסביר את מה שצריך לדעת על הפטר חובות בחדלות פירעון, תוך כדי התייחסות למקרה של הפטר לאלתר חדלות פירעון. כמו כן חשוב מאוד לדבר על סעיף 175 לחוק חדלות פירעון, סעיף המגדיר באלו מקרים לא ניתן לקבל הפטר חובות. כל לא תהיו מופתעים לרעה.

הפטר לאלתר חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון

בשביל להסביר את הנושא, ברצוני לחזור באופן כללי על האופן שבו מתנהל הליך חדלות פירעון:

  1. הגשת בקשה לפתיחת הליכים – בכפוף לתנאים יש להגיש את הבקשה. במידה והבקשה תתקבל ייעצרו כל הליכי הגבייה ותתחיל תקופת הביניים.
  2. תקופת הביניים – תקופה זה נמשכת תשעה חודשים. במהלך התקופה יוטלו מגבלות רבות על החייב, מגבלות שבין היתר מטרתן היא למנוע ממנו לצבור עוד חובות. על החייב לשתף פעולה עם הנאמן הבוחן את החובות ומצבו הכלכלי, ולעמוד בצו תשלומים חודשי.
  3. צו שיקום כלכלי – הנאמן על תיק חדלות פירעון מציע תכנית שיקום כלכלי אשר תאושר על ידי בית המשפט (או רשם ההוצאה לפועל בחובות קטנים). תכנית זו תקבע מה יהיה צו התשלומים החודשי, ואלו נכסים ימומשו על מנת לגבות את החובות.
  4. הפטר חדלות פירעון – בסוף התקופה, לאחר שמוצו כל מאמצי הגבייה, ניתן לסיים את ההליך במתן צו הפטר המוחק את כל יתרת החובות. לא פשוט כמו שזה נשמע, אבל בעזרת עוד חדלות פירעון זה אפשרי.
    הפטר חדלות פירעון

הפטר חדלות פירעון

הפטר חדלות פירעון

כאשר אדם נכנס להליך חדלות פירעון, השאיפה שלו היא לקבל את ההפטר. זהו תהליך ארוך וקשה, ובמהלכו יהיה ניסיון להשיא את גביית החוב עבור הנושים. אך כמובן שלא ניתן לגבות את החוב במלואו, ולכן בסופו של דבר (בכפוף לעמידה בתנאים) – בית המשפט יעניק הפטר חובות.

זוהי השאיפה של כל חייב, אך יש דברים שצריך לדעת על הפטר חדלות פירעון. ולמעשה חשוב לדעת אותם עוד לפני שמגישים בקשה לפתיחת הליכים.

משמעות ההפטר היא מחיקה של כל חובות העבר. צו ההפטר מסיים את הליך חדלות הפירעון, ולא ניתן לתבוע מהחייב את החובות שעבורם ניתן צו ההפטר. אבל באופן כללי כדאי להיות מודעים לכך לא תמיד זהו המקרה, לא תמיד ישנו הפטר ויתכנו גם תוצאות אחרות.

 

הפטר לאלתר חדלות פירעון

הפטר לאלתר מוגדר בסעיף 167 לחוק חדלות פירעון:

(א)  בית המשפט לא יטיל על יחיד שכושר ההשתכרות שלו אינו עולה על דמי המחיה חובת תשלומים, וייתן לו הפטר כאמור בפרק ט': הפטר, לאלתר.

ישנם מצבים בהם כבר בעת מתן הצו לשיקום כלכלי ניתן הפטר חובות. מצב זה מכונה הפטר לאלתר חדלות פירעון. אולי זה נשמע כיף, לקבל את ההפטר בצורה כל כך מהירה. אבל הסיבה שבגינה זה ניתן מעידה על מציאות כלכלית קשה – הפטר לאלתר ניתן בדרך כלל כאשר ההכנסה של החייב אינה מספיקה אפילו לתנאי המחייה הבסיסים ביותר. כך שאין טעם להמשיך בהליך חדלות פירעון, כאשר יודעים כי לחייב אין את האמצעים לעמוד בצווי תשלומים חודשיים או נכסים לממש.

סעיף 175 לחוק חדלות פירעון

אחד הדברים שלא תמיד מדברים עליהם בהקשר של מחיקת חובות, הוא החובות שבגינם לא ניתן הפטר. לא כל חוב הוא בעל אותו הדין, ולכן לא כל חוב הוא בר הפטר.

סעיף 175 לחוק חדלות פירעון מגדיר את סוגי החובות שעבורם לא ניתן הפטר:

חוב מזונות – כאשר ישנו חוב מזונות (שנקבע בפסק דין של בית המשפט), החוק קובע כי לא ניתן לקבל עבורו הפטר. שימו לב כי למרות הכתוב בחוק, כיום ישנם מקרים כי בהם ניתן לקבל הפטר מחוב מזונות. אך יש צורך בייעוץ אישי עם עורך דין פשיטת רגל.

חוב שנוצר מתשלום עונשי – קיבלתם קנס מהעירייה? או כל תשלום שהוטל על ידי רשות מנהלית או שיפוטית בגין הפרת חוק, חובות אלו אינם ברי הפטר.

חוב שהוא תוצאה של מעשה מרמה – אם ישנו אלמנט פלילי או אלמנט של נוכלות בחוב שלכם, אז לא תוכלו לקבל עבורו הפטר. למשל אם ניסיתם לבצע עוקץ מתוחכם, ונתבעתם בבית המשפט ונקבע כי עליכם לפצות את התובע; במקרה שכזה לא תוכלו לקבל הפטר על החוב.

התמודדות עם חובות

סעיף 175 לחוק חדלות פירעון

אדם המתמודד עם חובות נמצא במצב לא קל, ולכן חשוב לפנות לעזרה משפטית ולקבל הדרכה נכונה. דווקא בגלל החובות הכבדים, אין כאן מקום לטעויות וצריך להתנהל בצורה הנכונה.

עורך דין הסדרי חובות אפרים קוליו מביא איתו ניסיון רב בהסדרי חובות. משרדינו נוקט בגישה של יחס אישי לכל לקוח. ברצוננו להבין היטב את מצבו הכלכלי, החובות והיכולות שלו. כך נוכל לגבש עבורו את ההסדר הטוב ביותר.

ובמידת הצורך, אנו נסייע בהגשת הבקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ונבטיח כי ההליך יתנהל בצורה אופטימלית עבור החייב.

זכרו כי זו אינה האפשרות היחידה, וגם הסדר נושים בחדלות פירעון, יכול להיות פתרון טוב יותר.

עו"ד הוצאה לפועל אפרים קוליו – עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

 

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן