מה זה חדלות פרעון 

מה זה חדלות פרעון היא שאלה שכל אדם שנקלע למשבר כלכלי וחובות שואל את עצמו. לפני מספר שנים נחקק בישראל חוק חדש – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חוק זה החליף את פקודת פשיטת הרגל והביא לשינויים רבים; גם מבחינת כל התפיסה והיחס אל בעלי החוב, וגם מבחינת הפרוצדורות וההליכים.

רבים מחפשים דברי הסבר חוק חדלות פירעון, ובהתאם לכך מחפשים בגוגל חדלות פירעון ויקיפדיה / חדלות פירעון כל זכות – מתוך תקווה להבין יותר טוב על ההליך. ואם גם אתם מחפשים מידע, זה כבר סימן טוב שאתם מבינים שיש ללמוד את הנושא ולא למהר לפתוח בהליך מבלי שמבינים את כל המשמעויות שלו.

בגדול ההמלצה שלנו היא להתחיל מפגישת ייעוץ. פשוט קבעו פגישה עם עורכי דין הוצאה לפועל וחדלות פירעון. הם שולטים היטב בחוק, בפסקי הדין ובכל מה שצריך לדעת על הסדרי חובות. שם תוכלו לקבל את כל המידע העדכני והמדויק בדיוק, וזאת תוך כדי בחינת התאמת ההליך למקרה הפרטי שלכם.

חדלות פירעון ויקיפדיה

מה זה חדלות פרעון

חדלות פירעון היא מצב משפטי המוגדר בחוק חדלות פירעון. ניתן למצוא את ההגדרה בסעיף 3-2 של הפרק העוסק בהגדרות היסוד של החוק:

2. חדלות פירעון היא מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו.

3. הכרזה כי חייב הוא חדל פירעון

(א) הוכרז, בצו, כי חייב הוא חדל פירעון וכי ייפתחו לגביו הליכי חדלות פירעון לפי חוק זה (בחוק זה – צו לפתיחת הליכים), יוסדרו יחסיו של החייב עם נושיו, במאוחד, בהתאם להוראות לפי חוק זה, עד לסיום הליכי חדלות הפירעון.

(ב) פתיחה בהליכי חדלות פירעון לגבי חייב שהוא חדל פירעון תהיה ביוזמת החייב, הנושה או היועץ המשפטי לממשלה.

חדלות פירעון ויקיפדיה

רבים מחפשים  אחר חדלות פירעון ויקיפדיה, בתקווה ללמוד ולהבין יותר את החוק. אתר ויקיפדיה הוא בהחלט אתר שימושי ויש בו מידע רב. אך המידע הקיים באתר אינו מספיק על מנת שחייב יחיד או חברה בע“מ אשר נקלעו לחובות, ידעו האם ההליך מתאים עבורם וכיצד הוא מתנהל.

המידע המוצג באתר ויקיפדיה אכן מספק אנקדוטות מעניינות על הליך החקיקה, וגם מסביר את מטרות החוק.  אך על סמך מידע זה לא תוכלו לקבל החלטה, ולכן מוטב לפנות אל עורך דין להסדרי חובות.

דברי הסבר חוק חדלות פירעון

חדלות פירעון כל זכות

אחרים מחפשים חדלות פירעון כל זכות, ושם אכן ניתן למצוא מידע פרקטי לגבי ההליך ואופן הגשת בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון. האתר עדכני מאוד מבחינת המידע שיש בו, וניתן למצוא בו הסברים על ההליכים השונים: חדלות פירעון בהוצאה לפועל (חובות בסכום נמוך), חדלות פירעון בסכום גבוה והליכי חדלות פירעון חברה בע“מ.

האתר מציג את המידע בצורה תמציתית, ואף נותן דוגמאות. אך למרות כל המידע הקיים בו, אנו מאמינים כי הגשת בקשת פשיטת רגל ללא עזרתו של עו“ד חובות היא צעד בלתי אחראי.

חדלות פירעון כל זכות

דברי הסבר חוק חדלות פירעון

ולסיום, אנו רוצים לדבר איתכם על מה שבאמת חשוב. אין צורך ששוב נדבר על רשימת הטפסים שצריך להציג, על האופן שבו מתנהל ההליך וכל הפרטים הטכניים. את רובם בוודאי קראתם באתר כל זכות או ויקיפדיה.

הפעם אנו רוצים לדבר על האדם (או החברה) ששקוע בחובות ולא יודע מה לעשות. מקרים שכאלו הם מייאשים מאוד, ובוודאי לא תרצו להתמודד איתם לבד. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הליכי חדלות פירעון הם אחת האפשרויות, אך חשוב להבין את כל הפרטים של ההליך ולבדוק האם הוא מתאים עבורכם.

מה זה חדלות פרעון

ישנן כמה נקודות מרכזיות שלא הובהרו לכם היטב באתר ויקפדיה או כל זכות:

  1. הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות – ישנן צורות שונות להסדיר את החובות, כמו למשל איחוד תיקים או הסדרי נושים. יש להליך השלכות רבות, ולכן אם ניתן לפתור את הבעיה בצורה אחרת זה עשוי להיות עדיף. עורך דין הסדרי חובות ינתח את מצבכם הכלכלי ויבדוק האם ישנן אפשרויות טובות יותר.
  2. יש דברים שלא אמרו לכם על הפטר חובות – השאיפה של כל חייב היא לקבל הפטר חובות, כלומר מחיקה של כל יתרת החובות שלא ניתן לגבות. הדבר מופיע בסעיף 175 לחוק חדלות פירעון. אבל שימו לב כי החוק אינו מאפשר מחיקה של כל חוב. למשל אם מדובר בחוב מזונות, מחיקתו יכולה להתבצע במקרים קיצוניים. לכן אחד הדברים שאנו עושים במשרדינו היא בחינה אופי החובות, ולא רק הסכום הכללי.
  3. תום לב בהליכי חדלות פירעון – עוד נקודה חשובה היא הדרישה לתום לב בתהליך. זכרו כי החוק מציע גלגל הצלה לחייבים. יש כאן תפיסה המבינה כי אדם יכול להיקלע למצב של חובות כבדים בתום לב, ולכן יש לעזור לו. ועל מנת להבטיח כי זה לא מסלול התחמקות מתשלום חובות, הממונה על חדלות פירעון רוצה לדעת כיצד נצברו החובות.

מתמודדים עם חובות? עורך דין הוצאה לפעול אפרים קוליו עומד לשירותכם. למשרדינו ניסיון רב בהסדרי חובות, תוך כדי מתן טיפול אישי לכל לקוח.

הקליקו כאן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק –הוצאה לפועל – שאלות ותשובות

עורך דין הוצאה לפועל אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. נמשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון (פשיטת רגל). ובתחום דיני משפחה וירושה. למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
נקלעתם לחובות?
הפחתת עד 90% מהחוב.
שכר הטרחה מבוסס הצלחה.
תשלום רק לאחר מחיקת החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דילוג לתוכן